Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar ik ben niet boos...eerder tevreden
DAT zijn we " denk ik zomaar"...vrijwel allemaal wel Martje nadat "we" een levenlang allemaal " en de boer hij ploegde voort" hebben gedaan :lol: ...maar we mogen nu eenmaal graag kankeren in het Pikheethok of bij de deur van het Kombuis...ut liefste in een oud ketelpakkie met een kouwe klets d'r bij :lol: !!! Theo met z'n mooie en "ogenschijnlijk" vriendelijke brief naar die NS gozer met die Internationale titel krikt het niveau nog weer een beetje verder op. Nu je toch op toeren bent Theo en net als wij allemaal " niet echt boos" bent............is het misschien ook wel een goed idee ...zei Jan dat niet??...om het naar de Telegraaf te sturen..........ik bedoel maar als je nou toch trammelant schopt....nietttan, seg nou selluf! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

Ik vind het een prachtige en vooral milde brief. Het hoofd van het " late betalingen bureau" zal nu toch met een glimlach de ondergeschikte verantwoordelijke bij zich roepen en hem of haar te verstaan geven, de heer Horsten een vaatje haring en een creditnota te sturen. Zo zou het moeten gaan en dan zouden we weer een beetje vertrouwen in al die logge bureaucratie krijgen.
Ik vrees dat je een aanmaning krijgt Theo en als je niet oppast verhoogd met incassokosten. Het vervolg zie ik met belangstelling tegemoet, mooi dat je in de Nederlandse taal terug geschreven hebt.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat Willem Kruit hier van vindt.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ook IK zat al een kaliepoosje aan Willempie te denken :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Heel boos

Bericht door Fluks »

De NS is tegenwoordig net zo onbetrouwbaar als de Post,daar moet men ook kijken uit welke sloot men zijn post moet opvissen.Kijk ook uit met postzegels plakken.Ik verstuurde een brief naar Zwitserland,waar een postzegel ‘‘2’’ op moet.Ik dacht 1+1=2,bij de Post echter niet,die stuurt een rekening van €3,20,omdat ik trachtte de Post op te lichten door te weinig port te plakken.Ik schrijf maar gewoon ‘‘Post’’,omdat de zakkenvullers de naam van het bedrijf sneller veranderen,dan ik het op mijn oude dag bij kan houden. Groet,Arie.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

De boetes zijn in Nederland door het elk jaar maar weer verder opschroeven van de tarieven uitgegroeid tot draconische proporties. In Europa zijn we dan ook veruit koploper. En dan de gore lef om de veiligheid als argument te gebruiken. Maar op de daadwerkelijk gevaarlijke provinciale en lokale wegen zie je ze niet want daar is te weinig verkeersvolume om winstgevend boetes te oogsten. Daar dan maar geen veiligheid.....

Overtreding NL. Gemiddelde West-Europa
10 km/u €57,- €21,-
15 km/u €111,- €57,80
20 km/u €155,- €84,-
25 km/u €208,- €110,80
30 km/u €269,- €117,80
35 km/u €337,- €170,80
40 km/u €410,- €183,50

Voor het gemiddelde in West-Europa zijn gebruikt: België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.

Nu worden de spitsstroken weer als boetefuik gebruikt. De truc die ze daar verzonnen hebben is om bij het openstellen van de spitsstroken de snelheid te verlagen van 120 naar 100 km. De automobilisten verwachten dat niet, waarom zou je en worden dan ook massaal bekeurd. Ethiek bestaat in dit land al lang niet niet meer, wel huichelachtigheid. De overheid geeft het voorbeeld.

Bij een internationale klopjacht op te hard rijdende automobilisten heeft de politie alleen al in Nederland 120.000 hardrijders betrapt. Alle 28 landen aangesloten bij de EU deden eind augustus mee aan de operatie. Nederland bekeurde in een week 117.516 automobilisten, iets minder dan de politie in Duitsland (132.289). Dat blijkt uit cijfers van Tispol, het samenwerkingsverband tussen de verkeerspolitie uit de verschillende EU-landen.

In totaal zijn 720.000 hardrijders bekeurd. Ons land staat op een tweede plek in de 'toplijst' bijna net zoveel als Duitsland, maar ruimschoots voor Roemenië (35.000), Frankrijk (14.000), Polen (13.000) en Engeland (11.000).

Daarbij moet aangetekend worden dat bijvoorbeeld Duitsland 81 miljoen inwoners heeft en als we onze lijn doortrekken dan hadden ze daar ruim 600.000 boetes moeten uitschrijven in plaats van een schamele 132.289. Frankrijk had dan iets minder dan 480.000 boetes moeten scoren en nu dus slechts 14.000. Dat illustreert onze ijver.

De gewone burger wordt behandeld als crimineel om direct of indirect de staatskas te spekken. Intussen wentelt het incassobureau CJIB zich in grote luxe. Het dure gebouw is qua inrichting voorzien van de duurste meubels en het interieur is uiteraard ontworpen door binnenhuisarchitecten van naam. Gewone kantoormeubels geven immers geen pas bij de Zonnenkoningen van de verkeersboetes, alles pracht en praal. Tja, wie het breed heeft......


Ferry
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Heel boos

Bericht door Bob R.I.P. »

Nou, nou Ferry, heb je pas een flinke prent gehad, dat je zo te keer gaat? Ik heb er niets op tegen als er gecontroleerd wordt op snelheid. Misschien helpt het. In de 48 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik 1 keer een prent gehad voor te hard rijden, op een provinciale weg :!: .
Als de extra rijstrook open gaat staat er met koeien van letters op de borden 100 km. Als je dat niet ziet zie je meer dingen niet en ben je een gevaar op de weg. Deze hardrijders zijn een gevaar voor de andere ook degeen die zich keurig aan de snelheid houdt. Als ik een vrachtauto inhaal en er komt zo'n straaljager aan dan moet IK me aanpassen aan hem, anders gebeuren er grote ongelukken. Kijk daar ben ik dan weer boos op.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

komt zo'n straaljager aan dan moet IK me aanpassen aan hem
Alle pinda 's opzij, ruim baan voor de vrije jongens..........:)


Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Leraren worden op hun kennis van rekenen en taal getest. Ze blijken enige moeite te hebben met Pi en Pleonasme en met enige toch wel erg ingewikkelde rekenkundige bewerkingen. Je kan ze dan ook niet kwalijk nemen dat ze het niet wisten, de lat ligt wel erg hoog, het zijn tenslotte ook maar mensen. Onze kinderen zijn in goede en bekwame handen, dat mag ook weleens gezegd worden. Het intellect van Nederland in volle actie........


Ferry
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door rspeur »

Ferry, ik heb hem overgenomen en op Facebook gezet.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

We moeten naar Australie, voor een beter pensioen!!

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2 ... nether.php

Australia overtakes the Netherlands in best pension list

Monday 13 October 2014

Australia has overtaken the Netherlands in the latest Mercer list of best national pension systems, pushing the Dutch into third place.

Although the overall Dutch rating improved compared with the previous edition, Australia and survey leader Denmark improved even more, Mercer said. The survey is based on a study of 24 countries.

Mercer made several suggestions for improving the Dutch score. For example, a minimum access age would make it clear the funds are to be used in retirement, Mercer said.

Getting more older people to stay in work would also boost the system's sustainability.

© DutchNews.nl

- See more at: http://www.dutchnews.nl/news/archives/2 ... f5vmO.dpuf


http://www.mercer.com.au/newsroom/2014- ... nched.html
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie