Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

De tegenwoordige NS zal er alles aan doen om het hun klanten zo lastig mogelijk te maken. Van wat ooit een door en door fatsoenlijk en competent bedrijf was is het moderne management er door hard werken in geslaagd om er een incompetent en maffioos zooitje van te maken. Bij de eerste blaadjes van de bomen en het eerste sneeuwvlokje loopt de zaak al vast.

Je bent uitgecheckt in Den Haag als het goed is en dat kunnen ze zien, daar er is dus bewijs van. Toen je gecontroleerd werd had je in ieder geval een geldig plaatsbewijs, althans tot Schiphol. Heb je die bon of een kopie ervan nog in je bezit? Daar moet toch opstaan wat er precies werd afgesproken?


Ferry

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb mijn kaartje nog en ook die bon. Op die bon staat dat hij me op 3 september om 11.30 uur tussen Assen en Zwolle heeft gecontroleerd, dus toen reisde ik met een geldig kaartje. Dan schrijft hij: "Schiphol Den Haag Doorreis" en een bedrag van € 13,60, de prijs van een los kaartje Schiphol Den Haag. Dat is nog veel te veel omdat het werkelijke prijsverschil maar 70 cent is, maar vooruit, daar kan ik dan nog wel overheen komen. Als ik op Schiphol de moeite had genomen om uit te stappen en een aanvullend kaartje te kopen, had ik dat ook moeten betalen. Maar daar gooien ze nu mooi de boete bovenop die je moet betalen als je op zwartrijden wordt betrapt, wat dus niet het geval was.
Conclusie: als je zoiets overkomt, zeg dan maar niks en reis gewoon door. De kans dat ze me op dat stukje Schiphol-Den Haag hadden gecontroleerd was vriujwel nihil geweest.

Ik ga ze - aangetekend - schrijven en ben niet van plan om te betalen. Maar toch heb ik het vreemde gevoel dat ik dit niet ga winnen. Ik ga voorlopig niet meer naar Holland, maar ik vrees dat ik, als ik over een jaar of zo terugkom, ergens als wanbetaler gesignaleerd sta. Het is me twee keer overkomen dat ik na een deliveryreis met een crew op Schiphol terugkwam en dat er bij de paspoortcontrole iemand uitgehaald werd voor een uitstaande boete. Dat was dan, na een lange vlucht, een hoop gelul en dat kostte een hoop tijd, want je wilde zo iemand dan ook niet in de steek laten. Samen uit, samen thuis. Maar vervelend was het wel. Nu is er binnen de EU geen paspoortcontrole meer, maar ze zullen vast wel iets anders hebben bedacht om "zwartrijders" zoals ik eruit te pikken.
Wordt ongetwijfeld vervolgd. :roll:
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

Theo, ik zou er eerst maar eens helemaal niet op reageren en wel tot ze je een briefje sturen in fatsoenlijk Nederlands of Grieks.
Je kunt toch goed schrijven :wink:, dus als alternatief is wellicht een uitvoerig verslag van wat je overkomen is ook wel aardig. Dat verslag stuur je dan naar de Telegraaf daar vinden zoiets wel leuk.
Wellicht kan Rob Hoogland dat in zijn kolom gebruiken, kunnen wij er met zijn allen om lachen. Wind je niet op, het is de moeite niet waard.
Dat spul kan niet eens een degelijke hoge snelheidstrein laten bouwen en rijden, enfin de conducteur heeft zijn plicht gedaan en de afdeling te late betalingen ook :evil:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, die conducteur heeft zijn plicht niet gedaan. Die wordt geacht al die regels te kennen en die had me moeten adviseren om op Schiphol een trein over te slaan en een aanvullend kaartje te kopen. Die had moeten weten dat de computer, als hij die bon uitschrijft en inlevert, er automatisch een boete van 35 euro bovenop gooit. Nu schrijft hij een bon uit die niet klopt. Tussen Assen en Zwolle kan hij me niet betrappen op het "ontbreken van een geldig vervoersbewijs" tussen Schiphol en Den Haag. Want dat staat er.
Ja, ik ga ze een keurige aangetekende brief schrijven - Geacht Head of Late Payments Office - en dan afwachten hoe ze daarop reageren. Als ze vasthouden aan die 48,60 ga ik een hoop stennis maken. Ik heb tijd genoeg. Zij, naar alle waarschijnlijkheid, helaas ook. :-D
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Met een kopie van die bon erbij kunnen ze er volgens mij geen speld tussen krijgen. Er moet een 'life person' naar kijken en dat gaat nu na je aangetekende brief neem ik aan gebeuren. De computer doet alles op de autopiloot die weet niet beter. Verkeerde invoer waarschijnlijk. Garbage in = garbage out.


Ferry
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Heel boos

Bericht door leo-shof »

Een vraagje :

Als je een dag kaart koopt , moet je dan ook in en uit loggen ?
daar staat toch geen bedrag op waar ze van af kunnen schrijven .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar toch heb ik het vreemde gevoel dat ik dit niet ga winnen.
Wel allemachtig Theo.......hoe zou het nou komen dat ik dat OOK helemaal kan zien...ik bedoel dus " dit niet ga winnen"...........volgens mij heb je hier een kardinale fout gemaakt, je had beter het volgende kunnen doen toen je dat fraaie brieffie kreeg:

1) Brieffie open.
2) " Fuck them and the horse they rode IN on!"
3) Briefie in de brandende houtkachel.
4) Forget about it.
5) "What" ?? brieffie...........nooooit van se lang sal se Griekse sonneschijn een brieffie gezien!!

DIT gaat je uuuren kosten EN ...of je het wilt of niet....verhoogde bloeddruk EN " ik dit niet ga winnen"

Notitie:

Toen ik pas in Canada woonde en al mijn zaakies keurig en netjes als een brave Nederlandse zooien steker had afgehandeld........NIKS geen Griekse chikanes..........keurig adres in Canada achter gelaten enz. kreeg ik na een poossie een fraaie en WEL ondertekende brief van de een of andere belasting pief met het dringende verzoek om nog even " zus en mezo" achterstallige belasting te betalen.
DAT klopte voor geen meter en ik voorzag die pief van de nodige documentatie EN berekeningen EN referenties naar eerder netjes betaalde guldentjes etc. etc...........NIETS maar dan ook NIETS mocht baten. TOT het moment kwam dat ik naar Nederland moest en bedacht dat "ze" me best eens bij de douane aan konden houden. Op zo'n moment was er natuurlijk NIKS te behapstukken. Het bedrag was behoorlijk, maar ik stak het zekerheidshalve aan kontanten in de zak......"als" je bij de douane met je bek vol tanden staat dan heppie niks in te brengen zoals je zelf ook al zei.

Nada problemas Senor.....niks nooit never aangehouden..........TOT ik een paar jaar later een brieffie kreeg van die zelfde pief met z'n verklaring dat ik inderdaad gelijk had :lol: EN de klus voor gesloten verklaarde.............NOU vraag ik je!! ( In tegendeel bij de grensmannetjes altijd netjes " Welkom thuis meneer!"...trouwens iets waar ze bij de Canadese grensvogeltjes nog iets van konden leren. NU reis ik vrijwel nait meer gelukkig!)
In het aankomende gevecht met de Nederlandse burocratie EN komputer geef ik je " geen schijntje van kans".....maaar ik zou zeggen " Ga d'r tegenan met alle zeeman's en inmiddels aangeleerde Griekse truuk's EN " Ait vedan en hort met de geit" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Theo,wàt er ook van komt...NOOIT betalen.Wel wil ik van iemand horen of ze de gore moed hebben om eventuele aanmaniningen/boetes van de AOW af kunnen houden, zoals belediging van een ambtenaar in functie... ik beledig er nog al eens een paar :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Beledigen van een ambtenaar in Functie...
Daar had Heer Bommel ook vaak last van.
HIER is de Toorn van een Heer te lezen. :)
Heer Bommel was ook vaak Heel boos. :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Heel boos

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

DIT gaat je uuuren kosten EN ...of je het wilt of niet....verhoogde bloeddruk
Nee, man, dat zie je helemaal verkeerd. Ik heb immers uuuuren de tijd? En in tegenstelling tot wat de titel van dit topic zou doen vermoeden, maak ik me helemaal niet boos en dus loopt ook de bloeddruk niet op. Ik schrijf graag, dus ik ga er graag tegenaan. Het begin is er ...

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie