Truckin' USA

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 15 mar 2015 16:35

Hoi Leo,
Wat een plaatje......een dikke DAF met een wipkar. Die zie je hier bijna nooit. Heel soms en dan voornamelijk auto-transporters. 't Is allemaal tractor/trailers wat de klok slaat. Thanks OM, en hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1766
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof » 15 mar 2015 19:43

Knisten schreef:Hoi Leo, hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten

Nou Knisten daar hoef ik niet meer op te letten vandaag de dag, alleen als ik met me luxe auto onderweg ben
ik ben al bijna 2 jaar met pensioen

In 2007 was ik in Canada op vakantie bij familie
canada leo 063.jpg
canada leo 063.jpg (266.21 KiB) 2011 keer bekeken
Hier werkte een achterneefje van ons .
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 29 mar 2015 08:35

Hallo iedereen,
Even een quick update vanuit Detroit. Heb net deze drie "over-sized" airconditioning units afgeleverd bij het
"Greektown Casino" hier in Detroit, MI. De trip door Michigan had nogal wat voeten in aarde, met een "front" en een "rear" escort voertuig. 'k Weet de route niet echt precies meer, maar mijn navigatie systemen (!) bleven maar updaten en me vertellen dat het nog slechts 15 mijl naar de uiteindelijke bestemming was. Enfin, na heel
wat bochtenwerk en stuurmanskunst na een goed uur op de eindbestemming aangekomen. Mijn CB radio had de geest gegeven en en ik had bijna geen diesel meer in de tanks. Tja, een "permit load", dus ben je gebonden aan een van te voren uitgestippelde route. Als ze die nou ook even aan mij bekend hadden gemaakt....... dus reed ik maar achter de voorste escort aan. Om te beginnen stond er teveel wind om met de kraan te kunnen lossen,
dus ging mijn trip vanuit Detroit terug naar Minnesota met rollen staal niet door. Jammer, want nu zit ik het weekend in een truckstop, terwijl ik mijlen had kunnen maken, enfin, 't is niet anders. Het weer wordt met de dag beter en dat is ook wel wat waard. Genoeg sneeuw en ijs gezien dit jaar. Maar eens proberen of ik geen trip naar "down south" kan organiseren. Wel even langs Northfield, MN voor de eerste 15000 mijl service. Alhoewel,
service ? Er is niets mis met deze truck. I'll keep you posted.
Bijlagen
IMG_20150325_174320_167.jpg
IMG_20150325_174320_167.jpg (259.67 KiB) 1930 keer bekeken
IMG_20150325_174436_488.jpg
IMG_20150325_174436_488.jpg (369.62 KiB) 1930 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 01 jun 2015 04:28

Howdy gents,
Ben weer even thuis en dus tijd voor een update. De laatste vier weken weer criss-cross door de United States. Mijn klokkie staat nu al op ongeveer 38500 mijl. De vreemdste lading was scrap machinery. Van alles wat, en het was een probleem om dat gezekerd te krijgen.. Tot overmaat van ramp moest er ook nog een zeiltje over. Nou, en probeer dat dan maar eens op een christelijke manier vast te zetten, tot volle tevredenheid van de diverse D.O.T. officers. 't Is me gelukt en weer wat bij geleerd. Had me een drie-assige step-deck trailer..... en kreeg opdracht om platen roestvrij staal te laden in Kentucky voor New Prague, Minnesota. Alles naar voren gehaald, stuwhout, tarps, en vier extensions om maar legal te zijn. Dat werkte goed. 800 mijl later gelost en een praatje gemaakt met een aantal Amish. Truckstops waren vol, geen parkeergelegenheid, dus dan maar naar een Wal-Mart, waar ze truckers de gelegenheid geven geven om 's nachts te parkeren. Er was daar een soort van afdak, waar de Amish hun paard-en-wagentjes kunnen parkeren. Had een interressante discussie met een aantal van hen. Wat een mooie paardjes, en alles zag er zo verzorgd uit, geweldig. Vriendelijke mensen, verfrissende ideeen, en een manier van leven waar ik wel enig begrip voor heb. Maar ja, de 455 paardjes onder mijn kap trokken toch wel harder dan de een-pitters van hun...... en op gepaste wijze afscheid genomen. Met de belofte om terug te komen wanneer het zo uitpakt. Terugkomend uit Connecticut, had ik "geen uren" meer op mijn 14 uren klok. Dus in New Jersey weer een Wal-Mart opgezocht, geparkeerd en met de manager overlegd. Zij zei me dat het goed was dat ik daar parkeerde. Naast mij stond een Canadees, ook "out of hours". Praatje gemaakt, sappie gedronken en toen te kooi. Na een half uur werd er op mijn deur gebonsd.
Nou, maar eens even kijken.....Staat er een vent in een ape-pakkie, met more stars and stripes dan een Swiss Admiral, die me vertelde dat ik binnen 5 minuten weg moest wezen of hij zou een tow-truck bestellen. Dat zelfde gold voor mijn Canadese collega.
Hoe we ook praatten om hem op andere gedachten te brengen, niets hielp. Zelfs de toestemming van Wal-Mart mocht niet baten. We waren beiden "out of hours" dus voor de wet niet gemachtigd om te rijden. New Jersey heeft zeer weinig truckstops en rest-areas. Ze hebben daarentegen wel 10 keer zoveel kerken, met grote parkeerplaatsen. Maar daar ben je als trucker al helemaal niet welkom. Grrrrrrr. Tja, what to do ? I said to myself "Fuck-it". Mijn laadadres was 24 mijl verder en dus maar gegokt en verder gereden tot dat ik ter plaatse was, met een zee van parkeerruimte. Gelukkig geen smokey's of weighstations tegengekomen, maar ik kan je vertellen dat ik niet echt rustig achter het stuur zat. Er hoeft maar dat te gebeuren en je bent fout. Daar een paar kratten met machines geladen voor Ohio. In Ohio 2 rollen staal voor Minnesota. Geen probleem. Trailer wisselen in Northfiield. en met een compactor en een airconditioner terug naar Virginia en Baltimore, MD.
Ik heb een soort van haat/liefde verhouding met Baltimore. Het was mijn allereerste haven in de United States, na een moeizame oversteek van de Atlantic op het goede schip "Iran Zamin". Geplaagd door motor-pech en problemen van diverse aard arriveerden wij dan eindelijk in Baltimore. Tijd voor een biertje dus en wel aan de wal. De eerste de beste kroeg in en daar werd om mijn ID gevraagd. Het bleek dat ik 19 jaar oud was en dus niet gerechtigd was om bier te drinken in Maryland. :oops: :evil: Je moest 21 zijn. Die Coca Cola heeft nog nooit zo slecht gesmaakt en ik was blij dat ik weer aan boord was.
Enfin. Baltimore dus. Om op het haventerrein te komen moet je een TWIC card hebben, zie eerdere post. De meiden die dat controleren hebben er de ballen verstand van, zo als mijn haarfijn door een politie-agent werd uitgelegd. Meer daar over later.
Ingecheckt en compactor gelost. Terug in de queue om machine onderdelen te laden voor Illinois. Er was me verteld dat het 1 krat zou zijn van 42000 pond. Wat bleek ? Het waren 10 kratten met in totaal 46850 pond. En uiteraard moest er een zeiltje overheen.
Dat werden dus drie zeiltjes. Ik was om half negen 's avonds klaar met sjorren en afdekken. Pre-trip inspection en op naar de gate,
want ik had nog wat uurtjes drive-time. Aldaar aangekomen, bleek de gate DICHT. Alleen open tussen 06:30 en 19:00 uur voor uitgaand vrachtverkeer. Hot-dang. Toen kwam ik die agent tegen, en die zei me "Drive back to where you came from, disconnect your trailer en get out of the main-gate. If I catch you on the port-terrain, I'll arrest you for trespassing." Vriendelijke mensen daar,
in the northeast of the United States, maar niet heus. Volgende morgen het hele circus opnieuw en eindelijk op weg naar Illinois. Het is zoals Louis al opmerkte in zijn topic: Als chauffeur word je soms als een varken behandeld en vaak door mensen die er echt het fijne niet van snappen. Wat je al niet moet doen (en laten) om die bellende en textende 4 wheelers to ontwijken...... terwijl jij,
als beroepschauffeur een boete van 2700 dollar tegemoet kan zien als ze je betrappen op niet-handsfree bellen. De company krijgt dan ook nog een douw van 10000 dollar of daaromtrent.
Illinois gelost, terug naar Kentucky, weer roestvrijstaal naar Minnesota. Daar een servicebeurt voor mijn baby en een trailer opgepikt. Omruilen voor een preloaded trailer in Minnesota, voor 3 stops in Indiana en 1 in Kentucky. Op de I65 south (KY) was een ongeluk gebeurd met 6 ! vrachtwagens en een aantal 4 wheelers. Gelukkig geen slachtoffers, maar de ravage was dusdanig dat de hele I65 afgesloten werd. Van milemarker 112 tot 105 (7 mijl) heb ik vier en een half uur over gedaan. Toen een omleiding via
stateroads 61 en 62 en de eerste de beste Petro truckstop was mine. Binnen 20 minuten was de parkeerplaats vol en we praten dan over zo'n 150 trucks....... Allemaal met "out of hours" problemen. Volgende ochtend gelost en toen terug naar Cincinatti OH om daar 2 20 voet tankcontainers te laden voor Chalmette (New Orleans) En vandaar was het slechts 120 mijltjes naar huis en een koud biertje.......
Tot zover Truckin' USA
Bijlagen
IMG_20150511_135016_569[1].jpg
Dit is een "compactor"
IMG_20150511_135016_569[1].jpg (287.1 KiB) 1768 keer bekeken
IMG_20150529_092436_010[1].jpg
En de twee (lege) tanks
IMG_20150529_092436_010[1].jpg (309.61 KiB) 1768 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Knisten op 01 jun 2015 04:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 01 jun 2015 04:53

@LEO

Hoi,

De trucks van de firma ERB kom ik regelmatig tegen, voor al in de noordelijke staten.
Ze zien er "gelikt" uit en op de achterkant van de trailer staat "Another Cool Move" :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2216
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door dita » 01 jun 2015 17:24

Knisten.

Je stukjes mag ik graag lezen en krijgt ook de gewone man een klein idee omtrent het leven in de truckerswereld.
rgrds en keep trucking
Martin.
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1766
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof » 01 jun 2015 22:16

Ja Knisten het is ook een aardig groot bedrijf
een achter-neefje van mijn vrouw werkte daar
ERB komt uit de buurt van Waterloo - Ontario
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 873
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Truckin' USA

Bericht door peelander » 09 jun 2015 13:01

Deze, die op de Alpe d'huez stond, wil ik jullie ook niet onthouden
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG (206.55 KiB) 1580 keer bekeken
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG (215.04 KiB) 1580 keer bekeken
Voor een profi lijkt het me een groot plezier om met zo'n Kenworth te rijden.
Een super manier van camperen :-D :lol:
groeten
Jan van der Pluijm

v+d
Berichten: 4418
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Truckin' USA

Bericht door v+d » 09 jun 2015 15:25

Ik blijf ze mooi vinden :)

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 21 jul 2015 04:44

Ja, inderdaad....... mooi en imposant zijn ze, zekers !!! Maar comfortabel is vers twee. Die staande pijpen geeft ook wel cachet aan de zaak, nu de vlammen nog :-D Wat ook wel imposant is, is wanneer je in een afdaling van een bergpas gepasseerd wordt door een Kenworth of een Peterbuilt die even zijn "jake-brakes" gebruikt. Nu heb ik zelf ook jakes, maar een iets meer beschaafd en bescheiden geluidsniveau. Er komen steeds meer plaatsen waar het gebruik van "jakes" verboden is vanwege geluidsoverlast. En omdat de mijne "gedempt" zijn mag ik ze wel gebruiken. Yippeeeeee. Spaart heel wat remvoeringen en je loopt niet het risico met oververhitte remmen (brandgevaar) en fading geconfronteerd te worden. Een gouden regel hier is: "Ga in de zelfde versnelling de berg af als waarmee je er tegenop gereden bent, dan loop je weinig risico". Ben de laatste paar maanden maar weinig in de Rockies geweest, maar de Appalachians in West-Virginia moet je ook niet onderschatten. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Zoek maar eens op "Donner Pass" in Google, dan zie wat er kan gebeuren wanneer je -iets- te snel bergje-af probeert te gaan. Ga even mijn wasje uit de droger halen, voor dat de tent sluit. Ben zo terug.....
Bijlagen
011013122241.jpg
C.R.England Freightliner met koeltrailer
011013122241.jpg (96.45 KiB) 1457 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 21 jul 2015 06:02

Zo, mijn huishoudelijke taken zijn ook weer vervuld, dus morgen met een schoon kloffie beginnen aan de laatste 925 mijl. Hoop er morgen zo'n 630 a 640 vanaf te snoepen en de rest woensdag. Moet nog wel even zuid van Chicago door de wegwerkzaamheden aldaar (a 45 mph) en daarna is het eastward bound op de I80. 's Zomers zijn de USA een grote bouwput en 's winters.......Ahhh, da's een ander verhaal en komt later wel aan bod. Elke staat heeft wel zijn eigen natuurschoon en het uitzicht vanuit mijn "kantoor" veranderd steeds en verveelt nooit. :lol: Maar de mooiste vind ik toch nog steeds Colorado, Utah (vanwege de Rockies) en Oregon en Washington (wegens de Columbia River). Arizona heeft ook wel wat. Texas....... komt geen eind aan :roll: In mijn vorige post een fotootje van m'n C.R.England Freightliner. Was een fijne truck, 10 versnellingen, en double-clutchen. Voornamelijk koel- en vrieslading. Dat gejank van die koeler net achter je slaapcabine moest je wel aan wennen en alleen al de manual van het Thermo-King aggregaat besloeg al zo'n 180 pagina's. Had een lading worteltjes (in bulk) voor een babyvoeding fabriek. Werd los gestort, deurtjes dicht en ik onderweg. Na een paar uurtjes toch maar eens gekeken wat de temperatuur deed, want ik was in Texas, bij de Mexicaanse grens. Nou, die deed dus nix, en was hetzelfde als tijdens het laden. ThermoKing dealer opgezocht, die het hele systeem doorgemeten en vertelde me dat er geen "return-air" was. De groeven in de vloer van de trailer, die daar voor moesten zorgen waren uiteraard verstopt met....... juist ja, worteltjes. Niets mis met het aggregaat zelf en in het manual werd daar uiteraard met geen woord over gerept. In overleg met de shipper de reis vervolgd. Bij de consignee werd ik vriendelijk verzocht de trailer achteruit op een platform te parkeren, af te koppelen en mijn truck een paar meter naar voren te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik uitstapte, miste ik mijn trailer......... hot dang ! Wat bleek, de voorkant van dat platform werd door een tweetal hydraulische armen zo'n vijftien meter omhoog getild en het was de bedoeling dat de worteltjes er dan zo uitgleden, in een hopper verdwenen en er aan de andere kant van de fabriek als potjes babyvoeding uit kwamen rollen, in een andere truck, dat dan weer wel. Terug was meestal bevroren kippetjes laden voor Mexico. Omdat wij niet de grens over gingen (rules en regulations) dumpten we de trailer dan bij de een of andere agent in Laredo en droeg een Mexicaanse club zorg voor het verdere vervoer. Vaak pikte je dan een lege trailer op die uit Mexico kwam en moest je donders goed opletten dat de banden niet verwisseld waren of andere ongein. Laden aldaar was vaak een kwestie van manana, manana. Wachten dus en weinig mijlen. Ik ben blij dat ik de overstap naar de "flat-beds" heb gemaakt. Kom je nog eens uit je cabine en doe je wat meer physical labour dan alleen maar kijken hoe of een heftruck je trailer volstouwt met de een of andere lading. Er zijn collega's die wat meewarig kijken wanneer je staat te worstelen met kettingen, spanbanden, dekzeilen en wat dies meer zij, maar tegen de tijd dat zij uit hun cabine gestapt zijn, ben jij al halverwege klaar. (Obesitas.......grrrr) De vreemdste lading was 1 pallet met mystirieuze inhoud welke naar een bestemming zo'n 450 mijl verderop moest. Dat moet wat gekost hebben. "Us not to wonder why, us just to do and drive..." :-D Dat een jaartje gedaan en toen vond ik het welletjes, ook al vanwege het feit dat het contact met mijn "driver-manager" steeds slechter begon te verlopen. Lange wachttijden als je belde, en dan vaak nog een voicemail aan het eind en afspraken werden bijna nooit nagekomen. Hoe kun je dan iets plannen, wanneer je al van te voren weet dat je toch niet aan je verplichtingen kunt voldoen omdat je aan de andere kant van het land bent. Dat viel nog wel eens tegen. Ook wilden ze elke truck voorzien van een camera. Niet naar buiten gericht, maar op de chauffeur, om te zien wat die zo-al uitspookte. Dat was de bekende druppel... En toen kwam het volgende bedrijf om de hoek kijken, waar ik mijn eerste "flat-bed" ervaring opdeed. Daar ben ik ook al weer weg, na een jaartje. Een verandering is niet slecht, zolang het maar een verbetering is. Gelukkig is het nu, bij mijn huidige werkgever veel, en heel veel beter. Wordt vervolgd.
Bijlagen
2948 first job 2.JPG
Freightliner met een 53' flat-bed trailer
2948 first job 2.JPG (195.38 KiB) 1449 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2216
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door dita » 22 jul 2015 08:38

Mooi stukje Knisten. Heb het met plezier gelezen.
Keep trucking
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA ik weer

Bericht door Knisten » 05 aug 2015 21:15

Thanks, Martin..... mijn volgende stukkie heet "Uit en Thuis"....... met wat wetenswaardgheden. Zondag a.s. vertrek ik weer, maar weet nog niet waarheen...... tramping, tramping, the best thing since sliced bread... :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 07 aug 2015 06:06

Uit en thuis.
De derde Juli was ik dus thuis. Kreeg orders om te gaan laden in Baton Rouge op de 7de.
2 stops, Owatonna en Faribault, MN.. totaal 1133 mijl. No problem. Zootje afgeleverd aldaar en terug naar de yard. Trailer gewisseld en toen met twee airconditioning units naar Oakland en Miami, FL, 1750 mijl, yippeeeeee, now we talking...lol. Een heleboel Florida sunshine gezien...... maar niet heus. Het leek wel het Panama kanaal. Rain, rain, rain en dan een beetje meer rain. Enfin, alles gelost en toen weer laden in Florida, voor.....Ohio.... alweer zo’n 1000 mijl. 240 mijl naar de volgende shipper, laden voor Minnesota, yippeee..... Deze twee klanten zijn een “trucker’s dream”. Easy on, easy off.... zeiltje erover en Bob’s you’re uncle. Terug naar de yard, na gelost te hebben. Nieuwe load.
Een compactor (zie eerdere foto in this topic) voor...... je raad het al...... Baltimore, MD. Kom in Baltimore, los dat ding en ben “out of hours”. Kan dus niet meer rijden. In goed overleg met de shipper gezegd dat ik de volgende lading morgen zal oppikken. Trailer afgekoppeld en “bob-tail” naar de Entrance gate. Daar geparkeerd en wachten tot morgenochtend 06:30hrs om te gaan gaan laden........ juist ja, in de Port of Baltimore.
Heb al mijn papierwerk gedaan, post-trip inspection gedaan, DVD’tje opgezet om een filmpje te kijken...... hoor ik een sirene. Nou, maar es effe kijke.....Staat daar een Port Authority police car naast mijn truck.....
“Move it, get out of here.... or I give you a 70 dollar ticket…..”
“But sir, your colleague told me……”
“Move it, get out of here…….. if I have to tell you one more time I’ll fine you for trespassing”,
Ben daar twee keer geweest, twee keer geen problem, but fucking fatso, too goddamn thick to get out of his cruiser, left me no option. Truck gestart, en naar de TA truckstop gereden. Was “out of hours” dus dat was een violation. ’t Was maar 3 mijl, maar toch..... nu moest ik 20 dollar betalen voor de previlidge om daar 12 uur te “mogen” parkeren. Het heeft mijn “haat-liefde’ verhouding met Baltimore geen goed gedaan. Volgende ochtend, terug naar de haven..... daar een excavator (rups-kraan) laden voor Ohio, slechts 375 mijl. Kreeg een nummer en mij werd verder toegevoegd “Find it, load it, and come back here for your paperwork”.
Effe zoeke, dus. Gevonden,(na een half uur) en het ding op de trailer gereden, vastgezet en toen op naar de gate voor mijn papers. ’t Ja, jammer dan, was lunchtime, dus weer een anderhalf uur van mijn 14 uur clock naar de gallemiezen..... Oversize load, dus alle vlaggen en toeters en bellen opgetuigd voor 15 cm over de breedte van mijn trailer aan iedere kant. Hell, mijn vlaggen staken al meer uit...... Normaal laad je die dingen met geknikte armen....zo ik ook. Vertrouwde het niet helemaal en maar eens de hoogte gemeten....... 13’ en 9”. Das een beetje teveel van het goede, dus de handel maar weer opgestart en de boom uitgevouwen tot het eind van mijn trailer. (Zie foto) En toen was ik slechts 13’ en 2” hoog. Da’s een beter gegeven. Eindelijk mijn papers..... en op weg naar Ohio. Wel even wegen, mijn gross weight was 62500 pounds. Legal !!!. In Ohio gelost en toen naar Mentor OH, just south of Lake Erie. Truck onderdelen laden voor Wyoming, MN. Geladen, zeiltje er over en slapen ! ’t Was maar 800 mijl, maar toch......Gelost aldaar en vrij gemeld. Kom maar naar Northfield, MN en pick-up a load voor Connecticut...... 2 airconditioners. Yippeeeee.
Was nog geen 40 miles underway…..telefoon. Sorry, gaat niet door……
Kom naar de yard en laden voor Chicago, IL. OK, be there in 2 hours. Pick up preloaded trailer 12010. Hey guys, that’s a ‘low-boy” (dieplader) Ik heb geen ervaring met die dingen. Never mind….. go, go, go. Enfin, aangekoppeld, en op naar de weegbrug 9 miles verderop. Uiteraard is het een “oversize” load. 12’ en 4” wide, Hoogte en lengte zijn legal. Op de weegbrug blijkt al gauw dat ik 480 pond te zwaar ben op mijn trailer assen. ’t Lijkt niks, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een D.O.T. inspector. Geen probleem, laat it dus mijn derde (laatste) as op mijn trailer zakken.......... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, wat ik ook deed, that bugger would not come down.......... Terug naar de yard (9 miles) om het problem te verhelpen. Ze deden “iets” aan “een of andere valve” en toen kwam de derde as wel naar beneden. Thanks guys, see ya’ll later...” Back to the truckstop and the scales (weegbrug)..... Knoppie gedrukt en gezegd “re-weigh”. Thanks, come inside and get your ticket……
Zo gezegd, zogedaan……… haal mijn scale-ticket en wie schetst mijn verbazing……nu ben ik 180 pond overweight op mijn drive-axles. Sweet suffering child....... you cannot win for loosing. Alles moet legal zijn voor “oversize” loads, dus maar even geparkeerd. All mijn kettingen, all mijn snap- en ratchet binders, all mijn timbers, all mijn tarpaulings van de front to the rear of the trailer(cost you a good half hour and a gallon of sweat) en nog maar eens gewogen. Woohoooo, I is legal….. hot diggety-dog. 80 miles down the road is a Love’s truckstop. Is my goal for today and gonna shutdown…. Shit, shower, shoeshine and shave….. not necessarily in that order. Having done all that….. time to reflect on my route. Like I said, it is a “low-boy” and with 39000 pounds of load, the ground clearance is only 2”. I got permits for Minnesota, Iowa, and Illinois…. So far so good. My boardcomputer tells me it is 381 miles (as the crow flies) My odometer (kilometerteller) says it is 595 miles (Thanks guy’s for being oversize, now tell my company).
That’s for later. I arrive at consignee in tine. Get un-tarped, unstrapped and ready to get unloaded. “Back-up” in this door….. they tell me.
OK, np, just a sec…… am in front of the door…..12’ and 4” doesn’t fit
Into 12’ and 0”. LOL
There cannot be too much paint left on the bottom of my “low-boy”.
I get directed into a yard….backup….. and with three forklifts they get this piece of “old, used”: machinery of my trailer. Was I ever be happy to get rid of this load ? You bet…..
Ondertussen staat mijn boordcomputer ook niet stil. Volgende lading. Steiger materiaal van Chicago naar Minnesota. Het adres waar ik moest laden was in het hartje van Chicago. Smalle straatjes, hoge trottoirbanden, dus niet echt geweldig voor een dieplader.
Na heel wat stuurman’s kunst en geblokkeerde intersections (kruisingen) eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen. Was een twee baans weg, met auto’s aan beide zijden geparkeerd. Truck geparkeerd, met slechts enkele inches verwijderd van de geparkeerde auto’s. Tot overmaat van ramp was er ook nog een ball-game gaande, en al dat verkeer moest ook nog even door die straat.....Het kostte me 4 en en half uur om te laden en te zekeren. In die tijd heb ik zeker 10 keer met een politie agent gesproken..... move, move, ......... Sorry, can’t move without loadsecurement.. En mijn klok tikte maar door.... had net genoeg uurtjes om naar de dichtsbijzijnde truckstop te gaan. 12 mijl weg,
Koste me 1 uur en 45 minutes. Getankt, en eens kijken of ik daar kon overnachten. Niet dus, er waren maar 8 parkeerplaatsen voor trucks en allemaal bezet....... Was toch al in een violation, dus what the hell, ga naar de eerste de beste service plaza op de I-90 en vond een parkeerplaatsje. Gelukkig. Volgende ochtend op weg naar Minnesota, Ben net de splitsing I-90/I-94 gepasseerd (op de I-94) gaat mijn telefoon. Kom maar naar de yard en someone else will deliver your load...... Grrrrrrr, had dat nou effe 20 minuten eerder gezegd, had ik op de I-90 kunnen blijven. Het goede nieuws was dat ik een stukje van Wisconsin heb gezien wat je niet elke dag mee maakt, mooie route, overweldigend natuurschoon. In de yard, trailer gedropt, nieuwe aangepikt en op naar Owatonna, MN, voor 5 airconditioning units voor Austin, TX en Houston, TX. Kijk, dat zijn mijlen....lol.
Moest wel een zeiltje overheen, maar ach........ kniesoor die daar op let.Leuke trip. Geen bijzondere voorvallen en met 60 mph op mijn snelheidsmeter kwam ik tot op 8.7 mijl per gallon diesel. Da’s geen slecht gemiddelde en heeft me tot op heden als “zuinigste rijder” gepromoveerd. Maar eens op zoek naar een truckstop..... dat werd de Pilot, in Jarrell, TX.
Kwam daar om 5 uur ’s middags. Al bijna geen plaats meer. Gaatje gevonden, en toen aar kijken wat mijn collega’s gingen doen. Met mijn 53 foot trailer ben ik langer dan de meeste trucks, dus mijn neusje steekt uit. Heb geen zin in schade, dus stap maar uit en help mijn collegas wanneer ze naast mijn truck willen parkeren. Hoop maar dat ze hetzelfde voor mij doen...lol. Om 4 uur vetrokken, en was “leeg” op beide adressen bij 2 uur ’s middags. Nieuwe lading: 3 stalen pijpen, 40.000 pond van Pearl Land, TX naar Broussard, LA. En dat is slechts 27 miles from home. Zwikkie geladen. Gezekerd. Gelost. En nu dus thuis...... tot zondagochtend. Waar de reis daarna naar toe gaat ? Kweenie...... maar zolang als het maar in “mijn” Volvo is, maakt het niet uit.
Bijlagen
IMG_20150724_115441_790.jpg
IMG_20150724_115441_790.jpg (331.43 KiB) 1219 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

cenaprints
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Truckin' USA

Bericht door cenaprints » 07 aug 2015 12:57

Lees altijd met plezier jouw verhalen. Heb zelf alles bij elkaar 12 jaar met een bulktank gereden. Dat was van '88 to 2000.
Meestal naar Denemarken, Duitsland of Frankrijk. In die tijd daarvoor halve wereld doorgezworven als fotograaf. Groot verschil maar allebei afwisselend en (meestal) leuk.
Ga door met je truckers verhalen. Je moet eens op Youtube IndianaJack inclicken.

Groeten and keep'm between the white lines.

Cor

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 07 aug 2015 18:03

Hoi Cor,
Net even gekeken op Indiana Jack. Thanks voor de tip. Leuke site. En heel herkenbaar, althans voor wat de Volvo betreft. Geeft een goed idee hoe of mijn "kantoortje" er uit ziet. Nog een paar uurtjes en dan hoor ik waar de volgende reis naar toe gaat. Enne.... don't worry, ik hou em tussen de lijntjes..... :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten