Truckin' USA

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Hoi Leo,
Wat een plaatje......een dikke DAF met een wipkar. Die zie je hier bijna nooit. Heel soms en dan voornamelijk auto-transporters. 't Is allemaal tractor/trailers wat de klok slaat. Thanks OM, en hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof »

Knisten schreef:Hoi Leo, hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten

Nou Knisten daar hoef ik niet meer op te letten vandaag de dag, alleen als ik met me luxe auto onderweg ben
ik ben al bijna 2 jaar met pensioen

In 2007 was ik in Canada op vakantie bij familie
canada leo 063.jpg
canada leo 063.jpg (266.21 KiB) 3848 keer bekeken
Hier werkte een achterneefje van ons .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Hallo iedereen,
Even een quick update vanuit Detroit. Heb net deze drie "over-sized" airconditioning units afgeleverd bij het
"Greektown Casino" hier in Detroit, MI. De trip door Michigan had nogal wat voeten in aarde, met een "front" en een "rear" escort voertuig. 'k Weet de route niet echt precies meer, maar mijn navigatie systemen (!) bleven maar updaten en me vertellen dat het nog slechts 15 mijl naar de uiteindelijke bestemming was. Enfin, na heel
wat bochtenwerk en stuurmanskunst na een goed uur op de eindbestemming aangekomen. Mijn CB radio had de geest gegeven en en ik had bijna geen diesel meer in de tanks. Tja, een "permit load", dus ben je gebonden aan een van te voren uitgestippelde route. Als ze die nou ook even aan mij bekend hadden gemaakt....... dus reed ik maar achter de voorste escort aan. Om te beginnen stond er teveel wind om met de kraan te kunnen lossen,
dus ging mijn trip vanuit Detroit terug naar Minnesota met rollen staal niet door. Jammer, want nu zit ik het weekend in een truckstop, terwijl ik mijlen had kunnen maken, enfin, 't is niet anders. Het weer wordt met de dag beter en dat is ook wel wat waard. Genoeg sneeuw en ijs gezien dit jaar. Maar eens proberen of ik geen trip naar "down south" kan organiseren. Wel even langs Northfield, MN voor de eerste 15000 mijl service. Alhoewel,
service ? Er is niets mis met deze truck. I'll keep you posted.
Bijlagen
IMG_20150325_174320_167.jpg
IMG_20150325_174320_167.jpg (259.67 KiB) 3767 keer bekeken
IMG_20150325_174436_488.jpg
IMG_20150325_174436_488.jpg (369.62 KiB) 3767 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Howdy gents,
Ben weer even thuis en dus tijd voor een update. De laatste vier weken weer criss-cross door de United States. Mijn klokkie staat nu al op ongeveer 38500 mijl. De vreemdste lading was scrap machinery. Van alles wat, en het was een probleem om dat gezekerd te krijgen.. Tot overmaat van ramp moest er ook nog een zeiltje over. Nou, en probeer dat dan maar eens op een christelijke manier vast te zetten, tot volle tevredenheid van de diverse D.O.T. officers. 't Is me gelukt en weer wat bij geleerd. Had me een drie-assige step-deck trailer..... en kreeg opdracht om platen roestvrij staal te laden in Kentucky voor New Prague, Minnesota. Alles naar voren gehaald, stuwhout, tarps, en vier extensions om maar legal te zijn. Dat werkte goed. 800 mijl later gelost en een praatje gemaakt met een aantal Amish. Truckstops waren vol, geen parkeergelegenheid, dus dan maar naar een Wal-Mart, waar ze truckers de gelegenheid geven geven om 's nachts te parkeren. Er was daar een soort van afdak, waar de Amish hun paard-en-wagentjes kunnen parkeren. Had een interressante discussie met een aantal van hen. Wat een mooie paardjes, en alles zag er zo verzorgd uit, geweldig. Vriendelijke mensen, verfrissende ideeen, en een manier van leven waar ik wel enig begrip voor heb. Maar ja, de 455 paardjes onder mijn kap trokken toch wel harder dan de een-pitters van hun...... en op gepaste wijze afscheid genomen. Met de belofte om terug te komen wanneer het zo uitpakt. Terugkomend uit Connecticut, had ik "geen uren" meer op mijn 14 uren klok. Dus in New Jersey weer een Wal-Mart opgezocht, geparkeerd en met de manager overlegd. Zij zei me dat het goed was dat ik daar parkeerde. Naast mij stond een Canadees, ook "out of hours". Praatje gemaakt, sappie gedronken en toen te kooi. Na een half uur werd er op mijn deur gebonsd.
Nou, maar eens even kijken.....Staat er een vent in een ape-pakkie, met more stars and stripes dan een Swiss Admiral, die me vertelde dat ik binnen 5 minuten weg moest wezen of hij zou een tow-truck bestellen. Dat zelfde gold voor mijn Canadese collega.
Hoe we ook praatten om hem op andere gedachten te brengen, niets hielp. Zelfs de toestemming van Wal-Mart mocht niet baten. We waren beiden "out of hours" dus voor de wet niet gemachtigd om te rijden. New Jersey heeft zeer weinig truckstops en rest-areas. Ze hebben daarentegen wel 10 keer zoveel kerken, met grote parkeerplaatsen. Maar daar ben je als trucker al helemaal niet welkom. Grrrrrrr. Tja, what to do ? I said to myself "Fuck-it". Mijn laadadres was 24 mijl verder en dus maar gegokt en verder gereden tot dat ik ter plaatse was, met een zee van parkeerruimte. Gelukkig geen smokey's of weighstations tegengekomen, maar ik kan je vertellen dat ik niet echt rustig achter het stuur zat. Er hoeft maar dat te gebeuren en je bent fout. Daar een paar kratten met machines geladen voor Ohio. In Ohio 2 rollen staal voor Minnesota. Geen probleem. Trailer wisselen in Northfiield. en met een compactor en een airconditioner terug naar Virginia en Baltimore, MD.
Ik heb een soort van haat/liefde verhouding met Baltimore. Het was mijn allereerste haven in de United States, na een moeizame oversteek van de Atlantic op het goede schip "Iran Zamin". Geplaagd door motor-pech en problemen van diverse aard arriveerden wij dan eindelijk in Baltimore. Tijd voor een biertje dus en wel aan de wal. De eerste de beste kroeg in en daar werd om mijn ID gevraagd. Het bleek dat ik 19 jaar oud was en dus niet gerechtigd was om bier te drinken in Maryland. :oops: :evil: Je moest 21 zijn. Die Coca Cola heeft nog nooit zo slecht gesmaakt en ik was blij dat ik weer aan boord was.
Enfin. Baltimore dus. Om op het haventerrein te komen moet je een TWIC card hebben, zie eerdere post. De meiden die dat controleren hebben er de ballen verstand van, zo als mijn haarfijn door een politie-agent werd uitgelegd. Meer daar over later.
Ingecheckt en compactor gelost. Terug in de queue om machine onderdelen te laden voor Illinois. Er was me verteld dat het 1 krat zou zijn van 42000 pond. Wat bleek ? Het waren 10 kratten met in totaal 46850 pond. En uiteraard moest er een zeiltje overheen.
Dat werden dus drie zeiltjes. Ik was om half negen 's avonds klaar met sjorren en afdekken. Pre-trip inspection en op naar de gate,
want ik had nog wat uurtjes drive-time. Aldaar aangekomen, bleek de gate DICHT. Alleen open tussen 06:30 en 19:00 uur voor uitgaand vrachtverkeer. Hot-dang. Toen kwam ik die agent tegen, en die zei me "Drive back to where you came from, disconnect your trailer en get out of the main-gate. If I catch you on the port-terrain, I'll arrest you for trespassing." Vriendelijke mensen daar,
in the northeast of the United States, maar niet heus. Volgende morgen het hele circus opnieuw en eindelijk op weg naar Illinois. Het is zoals Louis al opmerkte in zijn topic: Als chauffeur word je soms als een varken behandeld en vaak door mensen die er echt het fijne niet van snappen. Wat je al niet moet doen (en laten) om die bellende en textende 4 wheelers to ontwijken...... terwijl jij,
als beroepschauffeur een boete van 2700 dollar tegemoet kan zien als ze je betrappen op niet-handsfree bellen. De company krijgt dan ook nog een douw van 10000 dollar of daaromtrent.
Illinois gelost, terug naar Kentucky, weer roestvrijstaal naar Minnesota. Daar een servicebeurt voor mijn baby en een trailer opgepikt. Omruilen voor een preloaded trailer in Minnesota, voor 3 stops in Indiana en 1 in Kentucky. Op de I65 south (KY) was een ongeluk gebeurd met 6 ! vrachtwagens en een aantal 4 wheelers. Gelukkig geen slachtoffers, maar de ravage was dusdanig dat de hele I65 afgesloten werd. Van milemarker 112 tot 105 (7 mijl) heb ik vier en een half uur over gedaan. Toen een omleiding via
stateroads 61 en 62 en de eerste de beste Petro truckstop was mine. Binnen 20 minuten was de parkeerplaats vol en we praten dan over zo'n 150 trucks....... Allemaal met "out of hours" problemen. Volgende ochtend gelost en toen terug naar Cincinatti OH om daar 2 20 voet tankcontainers te laden voor Chalmette (New Orleans) En vandaar was het slechts 120 mijltjes naar huis en een koud biertje.......
Tot zover Truckin' USA
Bijlagen
Dit is een "compactor"
Dit is een "compactor"
IMG_20150511_135016_569[1].jpg (287.1 KiB) 3605 keer bekeken
En de twee (lege) tanks
En de twee (lege) tanks
IMG_20150529_092436_010[1].jpg (309.61 KiB) 3605 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

@LEO

Hoi,

De trucks van de firma ERB kom ik regelmatig tegen, voor al in de noordelijke staten.
Ze zien er "gelikt" uit en op de achterkant van de trailer staat "Another Cool Move" :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door dita »

Knisten.

Je stukjes mag ik graag lezen en krijgt ook de gewone man een klein idee omtrent het leven in de truckerswereld.
rgrds en keep trucking
Martin.
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof »

Ja Knisten het is ook een aardig groot bedrijf
een achter-neefje van mijn vrouw werkte daar
ERB komt uit de buurt van Waterloo - Ontario
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Truckin' USA

Bericht door peelander »

Deze, die op de Alpe d'huez stond, wil ik jullie ook niet onthouden
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG (206.55 KiB) 3332 keer bekeken
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG (215.04 KiB) 3332 keer bekeken
Voor een profi lijkt het me een groot plezier om met zo'n Kenworth te rijden.
Een super manier van camperen :-D :lol:
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Truckin' USA

Bericht door v+d »

Ik blijf ze mooi vinden :)
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Ja, inderdaad....... mooi en imposant zijn ze, zekers !!! Maar comfortabel is vers twee. Die staande pijpen geeft ook wel cachet aan de zaak, nu de vlammen nog :-D Wat ook wel imposant is, is wanneer je in een afdaling van een bergpas gepasseerd wordt door een Kenworth of een Peterbuilt die even zijn "jake-brakes" gebruikt. Nu heb ik zelf ook jakes, maar een iets meer beschaafd en bescheiden geluidsniveau. Er komen steeds meer plaatsen waar het gebruik van "jakes" verboden is vanwege geluidsoverlast. En omdat de mijne "gedempt" zijn mag ik ze wel gebruiken. Yippeeeeee. Spaart heel wat remvoeringen en je loopt niet het risico met oververhitte remmen (brandgevaar) en fading geconfronteerd te worden. Een gouden regel hier is: "Ga in de zelfde versnelling de berg af als waarmee je er tegenop gereden bent, dan loop je weinig risico". Ben de laatste paar maanden maar weinig in de Rockies geweest, maar de Appalachians in West-Virginia moet je ook niet onderschatten. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Zoek maar eens op "Donner Pass" in Google, dan zie wat er kan gebeuren wanneer je -iets- te snel bergje-af probeert te gaan. Ga even mijn wasje uit de droger halen, voor dat de tent sluit. Ben zo terug.....
Bijlagen
C.R.England Freightliner met koeltrailer
C.R.England Freightliner met koeltrailer
011013122241.jpg (96.45 KiB) 3209 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten


Plaats reactie