Truckin' USA

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Robert Delhaye
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Truckin' USA

Bericht door Robert Delhaye » 08 aug 2015 17:45

Ik heb ergens rond 1974 zo'n truck als model-bouwdoos in elkaar gezet. Een Kenworth. De opbouw mooi donkergroen geschilderd, een soort Aston Martin Green, het onderstel zwart, de pijpen en de spiegels zilver en de velgen oranje. Zag er best mooi uit. Toen een nieuwe bouwdoos gekocht met twee 2-assige aanhangers (eigenlijk twee opleggers, waarvan de achterste op een soort koppelstuk moest klikken) erin, de modeltruck stond dus op de kast met twee (niet al te lange aanhangers) aangekoppeld. De opbouw van de aanhangers zilver, onderstel zwart en de velgen oranje. En op de zeekanten van de oplegger en aanhanger het opschrift 'Consolidated Freightways'. Zag er best mooi uit. Wat je met een beperkt aantal kleuren niet kan doen. Daarna nog een Peterbilt truck erbij gekocht op dezelfde schaal.
Voor m'n jongere broer had ik een Mack gebouwd. Toen ik in 1981 naar de zeevaartschool ging heb ik de trucks maar weggegeven, heb ik nu spijt van.

vriendelijke groet,
Robert

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 09 aug 2015 07:48

Bedoel je deze soms ? Heb helaas geen picture of een Kenworth, maar dit is een Freightliner met twee 28' trailers (en de dolly) waarna je refereerde' De foto is van ongeveer 1940/1950
Bijlagen
consolidated freightways.jpg
consolidated freightways.jpg (98.94 KiB) 2438 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 09 aug 2015 07:56

Lijkt me trouwens niks om met zo'n conbinatie te moeten rijden. Vooruit gaat nog wel.... lol Maar how to backup ? Veel te veel draaipunten....... Ik hoor je
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 09 aug 2015 08:21

Zagen jullie die trailer 11031 op de vorige pagina? Nou, da's een trailer waar ik de rest van mijn werkzame leven wel mee rond wil rijden. Versatile, 3 assen, 2 assen, al naargelang de behoefte....... enneee nooit, never nooit prolemen bij de weightstations. Legal in California, legal in Connecticut en met drie asjes on the deck, legal in the rest of the USA, vooropgesteld dat je niet zwaarder bent dan 80.000 pond.
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 09 aug 2015 09:00

Hoor net dat ik twee machines moet laden in Youngsville, LA (19 miles van hier) en die moet afdekken met een zeiltje en vervolgens doorbrengen naar Libbertyville. IL...... Kwee nog nie how many miles.....(afleveren dinsdagavond of woensdagmorgen) Maar het zal me niet verbazen als ik terugkom in Minnesota, daar is altijd wat te beleven,,,,, :-D I'll keep ya'll posted.
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1766
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof » 09 aug 2015 12:29

Hoi Knisten

Ook hier in dit kleine knollenlandje mag men met zulke vrachtwagen combinati´s rond rijden
en naar dat achteruit rijden heb ik wel eens staan kijken , moet zeggen dat deed die jongen best wel snel
aan mij was dat ook niet besteedt zo´n combinatie ( was al blij dat het vooruit goed ging :lol: )
Alle  LZV Varianten.jpg
Alle LZV Varianten.jpg (157.14 KiB) 2398 keer bekeken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Langere_e ... combinatie
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 06 sep 2015 10:21

Hoi Leo,
Hier mijn laatste wetenswaardigheden......
'K weet-et", Leo. LZV's waar je wel een apart rijbewijs voor moet hebben, en dan nog maar toegelaten op bepaalde wegen.
Dat is hier idem-dito, B-doubles, B-triples en wat dies meer zij, alleen maar toegelaten op turn-pikes, en van te voren aangegeven en toegelaten routes. Soms word je gepasseerd door zo'n triple en wanneer die dan weer terug komt in de rechterbaan, neem ik effe een stukkie "gas terug". Dat zwabbert all over the road en menigmaal hou ik mijn hart vast, figuratively speaking, want ik houd twee handen aan m'n stuur in dat geval, 6 draaipunten.... Je moet bijna een wiskunde
professor zijn om dat achteruit tegen een dock te krijgen. Uiteraard gebeurd dat nooit, maar toch, "vooruit" is al een hele opgave.....
Moet je voor de aardigheid ook eens kijken wat ze toelaten in Michigan, trailers met 7 of 8 assen zijn daar niet ongewoon. De helft is "hefbaar" maar dan nog. Hoe krijg je dat in hemelsnaam de bocht door, zonder wringen ? Zag er een met 36 wielen, dus 36 banden, ga die eens vernieuwen...... enne, hoe moet je zo'n ding wegen op de CAT scale ? Ik moet al heel, heel ruim sturen met mijn 3 assige trailer (aluminium frame) om geen schade te krijgen door "wringen". Eergisteren 2 zogenaamde "compactors" geladen in Minneapolis/ST.Paul MN en die moeten naar Houston, TX, afleveren 8 september. Kon dus mooi effe naar huis voor Labor-day" weekend. Mag ook wel, na vijf weken on the road..... lol.
"Verrazano Narrows" rings a bell ?
Well, this trucker went over it, as opposed to the sailor which went under it.
From Long Island NY had to go to New Jersey. Both my gps AND company routing told me to go over the George Washington Bridge...... well, beg to differ......drove over the Verrazano Narrows........ in hindsight, not too much difference, roadsurface just as bad, speed just as bad, both bridges are a drama in umpteen bedrijven. Tell you what: I am disappointed in that whole Verrazano Bridge thing..... But that's New York for you. Fortunately the shipper let me "stay overnight" (in New Jersey ??? Jesus, jumped six feet high) zo na m'n 10 uurtjes kon ik weer verder. Laden in New Jersey voor Minnesota. OK, gedaan, secured, up to the scales to get weighted. 12 miles.... she said, 12 miles it was, only the time....... 1 hour and 50 minutes, thanks New Jersey traffic.....
GGGGGRRRRRRRR
Tell you what. I LOVE my job.
Told my driver manager.... Next trip WEST of the Mississippi River (PLEASE) lol. ":Mmmmm dunno if I can do that..."
You better.... 'cause I miss my Rocky Mountains...." We'll wait and see......
Net thuis. 1184 mijl verder. Gisteren dacht ik te stoppen in Arkansas, met nog een half uur op'n klok. Truckstop full. No place. Dan maar een Wal-Mart shopping center. Die was er, 20 miles down the road. Maar wie schetst mijn verbazing toen er na 6 mijl een rest-area opdoemde ? Hard-a-port, steady, dead-slow-ahead, stop engine. En daar dus overnacht. En zo is het leven van een trucker hier. "It ain't work, it's a way of life". En nu dus thuis....Overmorgen naar Houston, hopefully get a load back to Louisiana, twee dagen thuis en dan weer op de lange baan. We zien wel.
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2382
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Truckin' USA

Bericht door K.Brouwer » 06 sep 2015 22:36

Hallo Knisten,

Ben hier jaren lang onderdoor gevaren. Deze dia is genomen in 1969 vanaf de Atlantic Star van Dammers & van der Heide.
Van N.Y naar de Bahama's Caraïbische eilanden de Guyana's en weer terug. Later kwam Belem er nog bij. Mooie tijd hoor.
2011-08-26_15.JPG
2011-08-26_15.JPG (289.12 KiB) 2223 keer bekeken
Groeten, K.Brouwer

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 08 sep 2015 05:27

Hoi,
Ja da's een heel ander perspectief en wel zo mooi. Ben ook menigmaal onder die brug doorgevaren. Met koelschepen en tankers. Met die laatsten gingen we meestal voor anker in English Bay (als ik me niet vergis) en dan wachten op orders.
"Hurry up and wait" gold toen is nu al niet anders in het trucker's wereldje. Bedankt voor de foto.
Groeten uit een zonnig Lousiana...
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

louis holleman

Re: Truckin' USA

Bericht door louis holleman » 15 sep 2015 09:38

Ach, dat sturen met lange combi's en veel draaipunten? Da's gewoon een kwestie van wennen en een beetje nadenken. Na een week weet je al niet beter meer. Ik heb ooit wel geschreven over die 20m combi's die ik van Vos kreeg met die dubbele triangel. Daar reed ik al een paar jaar mee en toen was ik een weekje vroeg thuis en ze zeiden "pak even een Scania combi en ga die ff lossen bij Michelin in Den Bosch". Een ouderwetse motorwagen met normale aanhanger, 18m. Ik naar de Michelin en daar heb ik een half uur zitten zweten om dat ding fatsoenlijk achteruit aan de ramp te krijgen. "Wa's dat nou chauffeur, voor het eerst in zo'n auto?" Leg het maar uit. Maar bij mijn eerste baas kreeg ik ook gelijk uitschuiftrailers en brede, hoge èn achter uitstekende lading voor mijn kiezen. Ach, je reed wel eens een lantaarnpaal uit de grond... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Truckin' USA

Bericht door Coco E » 16 sep 2015 00:29

Op zeker moment had ik op 50-jarige leeftijd rijbewijs C nodig om een Mercedesbusje te mogen besturen. In die bus stond een zwaar aggregaat, waardoor het gewicht iets boven de 6 ton kwam.
Het werd een droefenis.
Reed tegen overhangende boomtakken. Vergat die enorm ver uitstekende zijspiegels als ik langs een paal reed. Leerde nooit waar die voorwielen precies stonden. Tegen het einde van zo’n lesuur was de instructeur op van de zenuwen.
Ik wil hiermee maar zeggen dat je toch wel aanleg moet hebben om zo’n joekel op de decimeter nauwkeurig neer te zetten waar hij moet staan, zeker als er ook nog een oplegger of aanhanger aan vast zit.

Na 30 lessen moest ik maar eens examen doen en met de nodige mazzel ben ik geslaagd.
Ik heb nooit meer in een echte vrachtauto gereden maar ik heb wel een paar dingen geleerd zoals: op de flanken te letten, de bochten ruim nemen en zorgvuldig schakelen. Dat was genoeg om goed met het busje om te gaan.

Groeten,

Koos van der Elst

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 06 okt 2015 04:08

Mooi verhaal Koos, kan me daar wel iets bij voorstellen. Mijn lessen waren op de onvolprezen Opel Blitz, maar.....
moest afrijden op een gloenieuwe Volvo (een kleintje, weliswaar) De examinator had vroeger ook gevaren en dat
schept een band. Verder sneeuwde het die dag. Enfin, na een paar minuten zegt hij "Ga hier maar eens linksaf".
"Nee", zei ik, "dat doe ik niet." "Huh", reageerde hij verbaasd, "en waarom dan niet, als ik zo vrij mag zijn ?"
"Omdat net om de hoek een 'gesloten voor vrachtverkeer' bord staat" was mijn antwoord. Hij dacht even na en voegde mij toe: "Rij maar terug naar het cafe, je bent geslaagd !" Kijk, dat zijn de betere berichten, meneer Sonnenberg. Of was die laatste van de "Moderne Radio-navigatie Systemen", of "Hyperbolische Navigatie Systemen" ? 't Is alweer een pikheetje geleden.....

Het is de hoogste tijd voor een bijdrage mijnerzijds. Ben nu in een restarea van de I-90 in New York state.
Er is de afgelopen weken best wel het een en ander gebeurd. Moest o.a. een lege 40 voet container laden in
Louisville, KY voor Forest View, IL (the east side of Chicago). Het ding paste keurig op het lage gedeelte
van mijn 53 voet lange step-deck trailer. 2 kettingen, 4 spanbanden en laat het nu maar waaien.....
Enfin, kom in Chicago, kon de container terminal zien maar met geen mogelijkheid op het terrein komen. Kostte
me bijna anderhalf uur, rondrijden in steeds in diameter toenemende cirkels, met de terminal aan bakboord tot
ik eindelijk een gaatje vond, linksaf een zandpad op en dat een mijl gevolgd. 't Is dat er bordje met de naam
van de terminal stond, had het anders nooit gevonden en zou er niet eens met mijn fiets ingereden zijn.
Nou ja, weer een ervaring rijker en een adresje wat ik niet licht zal vergeten. Daar vandaan op naar Milwaukee,
WI. Een "oversize" lading nikkel-staal voor New Prague, MN. Alvorens het haventerrein op te kunnen rijden werd
mij verzocht om mijn TWIC card te laten zien. Dat staat voor "Transport Workers Identification Credential" en
kun je, na "gescreend" te zijn door Homeland Security, aanschaffen voor zo'n 100 dollar. Je hebt zo'n kaart echt
nodig wanneer je op haven-terreinen komt. Heb je er geen, dan moet je een "escort" huren voor de duur van je
verblijf in de haven. En daarmee bedoel ik uiteraard geen fraai, rondborstig exemplaar van de vrouwelijke kunne.
Was het maar waar, had ik die kaart al gelijk over de muur gezet. So far, so good, 8 platen staal, 10 voet breed
met een gewicht vam 43000 pond. Zat daarmee aardig aan mijn gewicht van maximaal 80000 pond. Mijn permit stond
niet toe om naar de dichtstbijzijnde CAT scale te rijden en de eerstvolgende op mijn route was 42 mijl verderop.
Dat was geen optie, je zal maar te zwaar zijn...... dus nieuwe permits aangevraagd en gekregen, terug naar m'n
truckstop, gewogen en alles in orde. Op naar Minnesota. Mijn volgende lading was 4 airconditioning units van
Northfield, MN (thuisbasis) naar een luchtmachtbasis in Little Rock, AR. Bij elkaar wogen die maar 10500 pond,
dus dat was andere koek. De 455 paardjes trokken er flink aan, met slechts "weinig voer". 8,5 mijl per gallon
diesel. Het was zo'n 850 mijl, en omdat mijn truck begrensd is op 65 mph, onmogelijk om dat in een dag (van 11
uur sturen, cq 14 uur werken) te doen. In Missouri effe een plaatsje opgezocht om te slapen en dan zo snel
mogelijk weer verder. Had mijn wekker gezet voor 4 uur 's ochtends, maar lag nog geen drie kwartier in m'n
mandje..... telefoon. "Dat kan nooit goed nieuws zijn", dacht ik nog en inderdaad, mijn schoonmoeder was een
paar uur eerder, vrij onverwacht, overleden. Overlegd met de planner, "Ga maar naar huis, wil je een huurauto ?"
"Nou nee, dat hoeft niet, kan wel met de truck gaan, en als je nog iets hebt die kant op hoor ik het wel, als
ik met een paar dagen maar thuis ben voor de memorial service". Ze had niets, dus de vier honderd mijl naar
huis maar "leeg" gereden. De service was indrukwekkend en was blij om op tijd thuis te zijn. Dat is dan weer een
voordeel van werken voor een kleiner bedrijf, veel meer betrokkenheid met het wel en wee van het personeel.
Oh ja, kwam die luchtmachtbasis opgereden en moest nog een mijltje of wat... opeens schalde "The Star spangled
Banner" uit de luidsprekers over hele basis (om kwart over drie 's middags) en de gehele basis kwam tot stilstand.
Auto's stopten, mensen bleven stilstaan, degenen in uniform salueerden, dus ik ook mijn truck maar even afgezet.
Weet de achtergrond niet, en mijn begeleider kon (of wilde) het niet uitleggen. Wel een aantal oude en meer
moderne life-size vliegtuigen gezien, onder andere een DC-3 en een B-58 Hustler bommenwerper. Indrukwekkend.
Zou bellen als ik weer beschikbaar was. Dat was afgelopen dinsdag. In New Orleans, LA een drukvat met onderdelen
laden voor de Tennessee Valley Authority (powerplant) in Kentucky. Was op twee mijl van mijn bestemming
en keek nog eens goed.... bruggetje, maximaal toelaatbaar gewicht 9 ton. Dat gaat dus niet en mocht ik 22 mijl
omrijden om dat er geen mogelijkheid was tot keren, en zes mijl achteruitrijden tegen het verkeer in is ook niet
echt een fraaie oplossing. Bij de Shell in de buurt overnacht en toen ik wakker werd stond er een collega en een
iets groter (en dus oversize) drukvat. We zijn toen samen naar de klant gereden en het duurde 7 uur voordat ik
gelost was. Grrrrrr, hurry-up and wait again. Eindelijk leeg en toen naar Evansville, IN, rollen dakbedekking
laden voor Minneapolis/St.Paul MN. Daar moest een zeiltje overheen (drie zeiltjes dus, want m'n trailer was aardig
vol) 700 mijl en afleveren vrijdagmiddag. Dat kan, met vleugels en jet-fuel..... en anders drop ik deze trailer
in de yard in Northfield. Daar stond mijn huidige trailer al klaar. Moest nog wel even mijn zeiltjes en spanbanden
van de "oude" trailer afhalen en zogenaamde yard-tarps over die lading aanbrengen want die rollen mochten onder
geen beding nat worden !!! Dakbedekking ??? Niet NAT worden ??? Mogelijkerwijs in de Sahara, of de Kalahari, maar
Minnesota staat niet echt bekend vanwege arid conditions. Het zij zo.....Middagje stoeien met die handel, mijn
nieuwe lading, zand en/of zoutstrooiers en sneeuwschuivers en onderdelen, "zeevast" gezet, terwijl mijn truck een
sopje kreeg. Had geen "uren" meer, zelf even onder het gemalen water en de was gedaan en met deze handel onderweg naar Nashua in New Hampshire, zo'n 1350 mijl. Terwijl ik dit schrijf heb ik nog zo'n 250 mijl te gaan en moet daar morgen om acht uur lossen. Totaal gewicht van de lading ? 26890 pond. Toch maar even een CAT scale opgezocht, want dit is een trailer waarbij ik de laatste as kan verplaatsen. (Zie foto's) In de spread-axle configuratie (laatste
as maximaal naar achteren) mag ik tot 20000 pond per as laden en wanneer deze as naar voren is verplaatst mag ik op
BEIDE assen samen "slechts" 34000 pond laden. Het venijn zit hem hier in de staart, want.....in New York, New Hampshire en Connecticut mag de afstand van de king-pin tot het hart van de achterste as niet meer dan 41 voet bedragen.
Is dat wel het geval, dan heb je zomaar een boete van 750 dollar en da's "zund, mien jongs...." of niet soms ? of,
om het op z'n Huizers te zeggen: "Neit dooen, taatjen..., neit dooen !"
Ik zal wat foto's van die scale-tickets bijsluiten, dan kunnen jullie zien wat het verplaatsen van een as op de trailer
voor gevolgen kan hebben. Mijn vorige truck had een verplaatsbaar "fifth-wheel", zeg maar een verplaatsbare koppel-
schotel. Daar kon je toen ook aardig mee stoeien voor wat betreft gewichten. Heb gevraagd of ze deze iets naar voren
wilden verplaatsen (meer gewicht op de aangedreven assen) maar dat werd afgewezen. Jammer.
Nog even recapituleren:
Op de stuuras maximaal 12000 pond (kan oplopen tot 13500, afhankelijk van de gemonteerde banden, je moet het maar weten!)
Op de aangedreven assen maximaal 34000 pond
Op het trailer tandem-stel maximaal 34000 pond behalve bij een spreadaxle, dan is het 20000 pond per as, dus maximaal 40000 pond en met een drie-assige trailer is het weer anders. Onze drie-assers kunnen of de middelste, of de laatste as heffen, maar niet beiden tegelijkertijd. En zo houden ze je aan het werk met rekenen.

MAAR !!!!!!!

Je mag nooit zwaarder zijn dan 80000 pond TOTAAL gewicht. Alles daarboven ? PERMIT load, en dat voor elke staat waar je route doorheen gaat, al dan niet met verplichte front- en/of rear-escort vehicles. Kan aardig in de papieren lopen.
Als de verlader nu ook nog even met een overzichtje kwam van wat hij wenst te laden, zou het voor ons een stuk
makkelijker worden om een "stuw-plan" te maken. 't Lijkt allemaal net nix, maar oversize en overweight zijn economische delicten, waar hoge boetes op staan, plus een vermelding op je CSA score. Vergelijkbaar met puntenrijbewijs en daar wil je er echt niet al te veel van hebben. Liever helemaal geen !
Van de punten welke je bij elke tankbeurt krijgt heb ik mij vorige week een "dash-cam" aangeschaft. Continue registratie van wat er voor je op de weg gebeurt, met een sensor (motion-detector) in het geval van een aanrijding. Moet nog even uitzoeken hoe of alles precies werkt, maar kan hem koppelen aan mijn PC en zo filmpjes maken. Als ik weet hoe dat moet plaats ik wel wat op Kombuispraat. Even afwachten dus....
Weet nog niet wat ze morgen in de aanbieding hebben, maar dat horen jullie tzt wel.
Bijlagen
IMG_20151004_183229_926[1].jpg
Net in bad geweest.....
IMG_20151004_183229_926[1].jpg (225.56 KiB) 1785 keer bekeken
IMG_20151005_154623_758[1].jpg
Kost even tijd, maar dan heb je ook wat, en.......... zeevast
IMG_20151005_154623_758[1].jpg (318.93 KiB) 1785 keer bekeken
IMG_20151004_180252_743[1].jpg
CAT scale ticket, original (first weight)
Laatste traileras naar achteren
IMG_20151004_180252_743[1].jpg (303.81 KiB) 1785 keer bekeken
IMG_20151004_180224_052[1].jpg
CAT scale ticket, na aanpassing (reweight)
Laatste trailer as naar voren
IMG_20151004_180224_052[1].jpg (282.84 KiB) 1785 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 407
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten » 25 nov 2015 03:35

Hallo allemaal. Hier even een quick update. BBB (???)
Staat voor : Back in the Box Business (met een maritiem tintje)
Twee (lege) 20 voet Hamburg-Sud containers geladen in East St.Louis, Illinois
met bestemming Savannah, Georgia en wel de haven aldaar. Mooi ff scheepjes kijken.
Was gauw gelost, geen nieuwe lading, op naar de truckstop. Paar uur later telefoon.
Ga maar weer terug, twee (lege) 20 voet NewPort tankcontainers laden voor Houston
in Texas. Drie nieuwe box-bootjes in de haven. Erg mooi. Snel vastgezet, geen gedoe
met presennings, lekker licht (16480 pond) en geen oversize. De I-95 langs de oost
(Atlantische) kust gevolgd tot Jacksonville in Florida, daar hard stuurboord naar
de I-10. De noordkant van Florida overgestoken en in Pensacola, Florida verder op
de I-10 langs de kust van de Golf van Mexico, met o.a. Alabama, Mississippi, Louisiana
en last but not least Texas. Gelost en nu naar huis voor Thanksgiving. Hoop daar morgen
aan te komen en ben dan vrij tot maandag. Het hele reisje was 2152 mijl en met een
gemiddelde van 7,8 mijl per gallon mogen jullie uitrekenen hoeveel diesel we verstookt
hebben. Inmiddels staan er 91480 mijl op m'n klok (na 10 maanden) en ben ik nog steeds
zo blij met "mijn baby" als op de dag toen ik haar nieuw kreeg. VOLVO forever !!!!!
In al die tijd geen enkele storing gehad. Een toppertje !!! Voor de liefhebber: Ik heb
het e.e.a. op mijn Dashcam vastgelegd. Laat maar weten of er belangstelling voor is,
dan zien we wel wat we er aan kunnen doen.

Groeten van een uitermate tevreden trucker
Knisten, aka "The Asphalt Cowboy"

P.S.: "AdBlue" staat hier bekend als D.E.F. (Diesel Exhaust Fluid)
Bijlagen
Savannah,GA IN.jpg
Savannah,GA IN.jpg (342.87 KiB) 1419 keer bekeken
Savannah,GA UIT.jpg
Savannah,GA UIT.jpg (346.19 KiB) 1419 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 30039
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door Jos Komen » 26 nov 2015 13:09

Ik heb het e.e.a. op mijn Dashcam vastgelegd.
Ik heb daar wel belangstelling voor! :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 1766
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: monster

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof » 26 nov 2015 16:16

Ja als oud groente racer heb ik ook wel belanstelling
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

cenaprints
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Truckin' USA

Bericht door cenaprints » 28 nov 2015 12:12

Knisten, ik hou me van harte aanbevolen voor de dashcam beelden.

Groeten,

Cor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten