Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d

Re: Twente kanaal bij Eefde en omstreken.

Bericht door v+d » 31 aug 2017 18:58

vervolg foto's
DSC06633zutphen de pol.JPG
DSC06633zutphen de pol.JPG (374.2 KiB) 172 keer bekeken
DSC06634zutphen de pol.JPG
DSC06634zutphen de pol.JPG (400.11 KiB) 172 keer bekeken
DSC06635zutphen de pol.JPG
DSC06635zutphen de pol.JPG (174.99 KiB) 172 keer bekeken

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 01 sep 2017 14:48

Mooi verslaggie Jan- dat scheelt me weer behoorlijk in de reiskosten!!- met name die prachtige plaatjes van de Ijssel, al of niet vanaf een vuilnisbelt genomen. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

v+d

Bericht door v+d » 01 sep 2017 20:13

Harry,
De jeugd wil volgend seizoen de sleper in Zutphen leggen, moeten ze wel eerst tegen de stroom in daar zien te komen.
En voor de winterstalling moet het ding dan met de stroom mee weer naar Woudsend, dat reisje lijkt mij wel wat.
Ik zal het fototoestel mee nemen en goed opletten bij Olst.

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 01 sep 2017 21:53

dat reisje lijkt mij wel wat.
Jan, dat soort reissies doen me gelijk denken aan " vroegaah in de vorige eeuw toen ik nog onschuldig was" :lol: ...kan het wel droooomen en hepput in 2010 met een oud BM'rtje nog weer eens gedeeltelijk over gedaan " for the memorieeeees"...in Wijhe in het water, en toen naar Wanneperveen aan de Belter en een paar daagies later weer terug en in Veessen er weer uut!Ik zal m'n ouwe water-kaarten vast opzoeken, mocht je volgend jaar een navigator of loods nodig hebben. In feite zou je dat fraaie opduwertje van je dan achter een bakkie moeten knopen :lol:
moeten ze wel eerst tegen de stroom in daar zien te komen.
Da's een kwestie van EN geduld EN vakkundig om de koppies van de kribben schieten om van de nering stroom gebruik te maken.....uiteraard zonder met de kont op de kei-en te geraken.Toen ik in 2008 met m'n roeiwherry van de Kop van't Laaand de Ijssel afzakte bleken de zandstrandjes van mijn jeugd te zijn veranderd in rotsgebergtetjes en kon ik pas bij Deventer tegenover de Welle het eerste zaaandstrandje opschieten.....verder beneden strooms waren ook de meeste strandjes " met de stroom mee" :lol: Ik zou wel een flink anker bij de hand houden met zo'n "kop & kont" opduwertje.....voor het onwaarschijnlijke geval DAT!
Ik zie een fraai verslaggie aankomen! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Plaats reactie