Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door jdbvos »

tsja....
...als je je als beginneling met de regels gaat bemoeien......
Een typisch voorbeeld van "Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak."
Desalniettemin: veel plezier in de watersport !
Oost, west...ook best

hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door hamerhaai »

Om het gewoon makkelijk te maken kan je beter een trailer huren en hem over de weg vervoeren, ben je in ieder geval verlost van de vele verhalen. :lol:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door v+d »

Zo'n gek idee is dat niet, toen we ons opduwertje klaar hadden in Zutphen, hadden we snel uitgerekend dat er in hoop tijd in zou gaan zitten om het ding in Friesland te krijgen. Bovendien moesten we dan ergens het ding te water laten, test varen op de IJssel en het ding moest toch naar de box in Woudsend. Bij de witte smid een trailer gehuurd die je zelfs met B.E mag rijden, wij waren er vlug klaar mee.
Fijn onder de kraan in Friesland in de stroppen even kijken of alles dicht is, proefvaren op de Welle, geen gedoe en lekker rustig.
Opa had de stuurinrichting nog even gauw veranderd bij ons in de fabriek, tijdens de proefvaart ging de boot bakboord uit als je het wiel rechtsom draaide en meer van zulke verrassingen :-D
301020091702sleper op transport.JPG
301020091702sleper op transport.JPG (124.09 KiB) 5001 keer bekeken
301020091712sleper op transport2.JPG
301020091712sleper op transport2.JPG (177.29 KiB) 5001 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

toen we ons opduwertje klaar hadden in Zutphen
Mooi scheepie Jan, mij lijkt dat opduwertje heel wat geschikter voor de IJssel met hoog water dan dat religieuze vletje :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door peelander »

Jan heeft vast naar een opduwertje gekeken, toen hij zijn slepertje bouwde. Het is echter wel wat luxer geworden als onderstaand bootje.
keetje 30 07 2013 (26) (Kopie).JPG
keetje 30 07 2013 (26) (Kopie).JPG (463.74 KiB) 4944 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Otter »

Ik vind het wel gezellig al die adviezen en alle zijn goed, ik ben een week geleden nog op de IJssel geweest en hij stond aardig
buiten de oevers, omvaren over de randmeren is een leuke vakantie trip en als de stuwen op de Rijn open staan, heb je daar net zoveel stroom tegen als op de IJssel
Ga rustig de IJssel op er zijn genoeg haventjes waar je kan over nachten en ze zijn allemaal gezellig en goede afmeer mogelijk heden. De Vaarkaart Nederland is een goede kaart voor de iPad en het abonnement is maar €5.99 per jaar LET WEL DAT DE IPAD
EEN GPS ANTENNE MOET HEBBEN en dat kan je ontdekken als er een simkaart in de iPad moet anders heb je geen verbinding
Buiten WiFi gebied. Ik wens je een goede leerzame reis en vergeet je zwemvest niet, de rest is al verteld!
Wie onder weg is, vorderd
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

op er zijn genoeg haventjes waar je kan over nachten
DAT klinkt voor de niet bekende schipper van religieuze vletjes :roll: alsof er "om ieder krib" wel een haventje is Otter, maar dan is er wel veel verandert sinds ik daar het laatst rondscharrelde! Als je bij Zwolle de sluis uitkomt en de IJssel opdraait dan zijn er in de buurt van de IJsselcentrale misschien wel enkele plekkies, maar "haventjes" voor de plezier vaart zijn mij niet direct bekend "uut ut blote heufd" (bij de Ouwe Willemsvaart moet je dan toch eerst weer het dode kanaaltje op schutten??), waarschijnlijk ook wel bij het kanaal naar Hattum??.....en met dit hoge water zet ik bij de meeste plekkies ook een vraagtekentje. Stroomop is vervolgens Wijhe de enige plek...ook denk ik onder water min of meer en dan kom je langs Veessen, met hetzelfde probleem. Bij de ouwe overblijfselen van steenfabriek Fortmond ligt -naast nog steeds niet verdampte 55 jaar oude zweetdruppels van ondergetekende- het steigertje van het Kozakken veertje, wat denk ik uit de vaart is met dit hoge water, ietsie verder stroomop achter de Fottumse bos langs bij de ook ouwe Steenfabriek het Haasje -oook zweetdruppels maar veel minder :lol:- zal het niet veel beter zijn en dan is het volgende plekkie aan de Gelderse kant bij Boven Welsum -ook een ouwe steenfabriek de ovens en de pijp staan er nog, naam nu even kwijt,- in Olst kun je nergens met goed fatsoen afmeren met een klein scheepie, noch bij hoog...noch bij laaag water!! het oude haventje was al "kats verzand" toen ik nog een jochie was :lol: . Dan moet je toch door naar Deventer/Zutphen/Dieren/Doesburg, waar wat ik onlangs van Deventer zag met het water aan de Welle dit me niet zo erg geschikt leek voor een klein religieus vletje :lol:
Nou zal ik best hier en daar een plekkie vergeten zijn, maar dat "genoeg haventjes" neem ik met deze hoge waterstand met een korreltje zout :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Otter »

Hattem
Wijhe
Terwolde
Deventer 3x
Ravenswaarden
Twente kanaal
Zutphen 3x
Dieren
Olburgen
Doesburg 3x
Rheder laag 4 x
Rheden
Westervoort grintgat

Dit zijn de afmeer mogelijk heden als je bij Zwolle de IJssel op gaat
De IJssel is maar een gewoon mooi riviertje met veel stroom en als de techniek in orde blijf is er niets aan de hand met het religieuze bootje
Je moet wel op de hoogte zijn als u iets meld Mijnheer Hoogenboom, 55 jaar op hetzelfde plaatsje met weinig uitzicht ,dat kan ik mij voorstellen dat je enkel lokaal op de hoogte ben!
Wie onder weg is, vorderd
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hooge pluimen
aan den einder staan;
en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een grootsch verband.
De lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door gerard tenerife »

Een schoon gedicht Jos en zo herinner ik me Holland.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie