Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Stommigheid/Dommigheid van de Thai.!? (1)

Ik heb een potje met vet...........

Maart 2015

Ta ti ta toe........de ambulance kwam onze straat in Amsterdam binnen scheuren,waarna de ambulancebroeders met hun koffer naar boven kwamen rennen,waar ik met m,n voet bezig was om hem te koelen.............
Tja,dit was nou net weer 1 van de redenen waarom wij uit Thailand waren vertrokken:GEVAAR!!
Thailand is nu eenmaal gewoon een gevaarlijk land,waar het woordje veiligheid niet in de woordenboeken staat,of dat gevaarlijke omstandigheden net zoals bij ons in de opvoeding worden meegegeven.

De Thai ZIET het gevaar nu eenmaal niet,daar ben ik eigenlijk al lang al achter.
Kleine kinderen die met medicijnen lopen te slepen,als waren het doosjes met snoep...niemand kijkt er naar om!
Hete thee op een tafel neerzetten,waar kleine kinderen in de rondte lopen,of het tolereren van diezelfde kleine dreumesen in de keuken waar met grote hete pannen wordt gewerkt...........

Tijdens mijn verblijf in Thailand viel mij wel op dat het niet specifiek bij mij in huis gebeurde,maar dat het een gewoontetrek is van de Thai in het algemeen.
Niet doordenken over de mogelijke gevolgen van een gevaarlijke situatie die gecreëerd wordt door henzelf..........
Je ziet het bijvoorbeeld al aan de gezichten vol ongeloof,als er een paar familieleden onder het laken op de snelweg liggen na een dodelijk ongeval,waarbij de bestuurder ladderzat achter het stuur was gekropen............ongeloof in de zin van:hoe kon dit in Budah,s naam nu gebeuren!!

Het niet kunnen inschatten bijvoorbeeld van de snelheid van naderend verkeer,bij het oversteken van de straat is hier ook een groot voorbeeld van.
Iedere dag vallen door het verkeerd inschatten onnodige doden in het verkeer.
Helaas wordt het verkeerd inschatten ook door de kinderen overgenomen, en zal dit een blijvend gebeuren zijn in het mooie Thailand.

Ja,het specifiek creëren van gevaarlijke situatie,s is de Thai een topper in,en zal je moeilijk af kunnen leren,in ieder geval niet zonder dat men beledigd is,terwijl je alleen maar het goede wil leren.........
Wordt vaak gezien als bemoeizucht,aangezien de ferang altijd ALLES denk te weten..........
Ik hou al heel vaak m,n mond maar dicht,om bepaalde kwade gezichten maar te vermijden, en hoop er maar het beste van......
Gevaarlijke situatie,s in pretparken in Thailand,is ook een veelvoorkomend iets.....

Net voor dat we terug gingen naar NL waren we ook in een pretpark,waar we zo,n zes meter met een trap naar beneden moesten lopen.
Ik ging voorop en rotte bijna naar beneden toen de verrotte houten leuning afbrak,en beneden op de grond stortte.
Dat gebeurde s,morgens om een uur of 10.
Toen wij daar uren later weer voorbij kwamen lag de leuning nog op de grond en was de toegang niet afgesloten........men bekijkt het maar!!

Dezelfde nonchalance is waarschijnlijk naar Nederland meegereisd,daar kwam ik al snel achter..........
Jeab stond kippepootjes/vleugels in zo,n grote zware rode BK-pan halfvol met olie te braden/frituren.
Onderwijl dat ik even in de badkamer was,heeft zij de pan van het gas gehaald,en op het voorbalkon neergezet,precies bij de deuropening.
Ik wilde een sigaretje gaan roken op het balkon,en stapte in het donker met m,n rechtervoet in de bloedhete pan met olie....... :?

Na een schreeuw,die de hele buurt wel zal hebben gehoord hinkte ik meteen terug naar de badkamer en begon met de douchekop zoveel mogelijk lauw water over m,n voet te laten lopen.onderwijl meteen 112 te bellen.
Het vel vanaf 20-cm van m,n been vanaf m,n enkel en mijn hele voet zijn derde graads verbrand,alhoewel het Rode Kruis-ziekenhuis te Beverwijk mooi werk heeft verricht met een huidtransplantatie vanaf mijn dijbeen,hulde aan dat team!

Afbeelding

De eerste hulp in het OLVG stond in direkt contact met het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk en hebben de eerste behandeling aan mijn voet gedaan.


Afbeelding

Toch meent Jeab dat de fout bij mij ligt,als ik haar vertel dat ze dat de volgende keer niet meer moet doen,of tenminste de pan in de uiterste hoek moet zetten met het deksel erop.en de deurop slot voor onze kinderen.......
Met een eigewijs gezicht vertelt ze:Jij stapt er toch in!!.........stommeling!!

Afbeelding

Tja,daar heeft zij wel een punt,niet dan?!
Als er iets met die twee kleine jongens was gebeurd,had deze madam er niet zo van afgekomen,dreunt het constant door m,n kop,terwijl ik 4 weken liggend op de bank heb doorgebracht,terwijl de werkzaamheden door moesten gaan om brood op de plank te krijgen.......
Ook dat besef zit er niet in..........dat men moet werken om te overleven.


Afbeelding

Afbeelding


Het is nu gelukkig geheel hersteld,op een kleurverschil na.........pffffffff

Stommigheid/Dommigheid van de Thai.!?
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Sparkymul »

Hallo Ron,

Leuke verhalen... Ik reis met je mee...

Met de boot aankomen in Bangkok was altijd een belevenis. Als we langs de kant lagen dan stond de hele bemanning aan de rivierkant uit te kijken want daar kwamen de bootjes met een speciale lading. Velen gingen niet eens van boord daar in Bangkok ondanks het feit dat het Zeemanshuis tripjes kon organiseren. Floatingmarket, Timland, Rosegarden etc. etc. 's Avonds ging het ook wel naar de Mosquito-bar. Wellicht bestaat die tent nog.

Door jouw verhalen komen de herinneringen weer boven...

Sparkymul
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hoi Sparky

Leuk dat je mee reist en je terug kan gaan in de tijd.
Komen later nog bij de kroegen/drijvende markten en dergelijke in dit topic........... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Kijk ook even hier Sparky KLIK >>> HIER

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Wordt vaak gezien als bemoeizucht,aangezien de ferang altijd ALLES denk te weten.........
En is dat dan ook niet zo?
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Voor Sparky......even terug naar 1972....... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

De eerste "lading" komt langszij.......... :lol:

Afbeelding
Sparky schreef; "Als we langs de kant lagen dan stond de hele bemanning aan de rivierkant uit te kijken want daar kwamen de bootjes met een speciale lading"

Een ander gaat 5 minuten lopen naar de Mosquito-bar (foto onder)

Afbeelding

Bron: KLIK >>> HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Jos Komen (R.I.P)

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De foto's van de Boribana etc. zijn afkomstig van de EAC-site.
http://www.snesejler.dk/
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Deze extravagante dwaas met plakplaatjes wordt de nieuwe koning van Thailand......

Afbeelding

13 oktober 2016 om 13:51

De Thaise koning Bhumibol was de rijkste royal ter wereld * en is na een lang ziekbed overleden. Ondertussen maakt de kroonprins het lekker bont.


Lees verder: KLIK
>>> HIER

* De Thaise royals gelden volgens Forbes als de rijkste vorsten ter wereld. In 2008 schatte het Amerikaanse zakenblad het vermogen van Bhumibol op $35 miljard. Later werd dat bedrag omlaag bijgesteld naar $30 miljard. Met dat fortuin zou Bhumibol vele malen rijker zijn geweest dan de Sultan van Brunei ($20 miljard), koning Albert van Monaco ($1 miljard) en onze eigen Willem Alexander ($200 miljoen)
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Alle Nederlanders die ingeschreven staan in Thailand hebben deze mail gisteravond ook ontvangen.


"Op 13 oktober 2016 is de koning van Thailand overleden. Er volgt een lange periode van rouw waarin veel sociale activiteiten zullen worden beperkt. Feestelijke activiteiten zullen in deze periode niet zijn toegestaan. Houd er rekening mee dat uitgaansgelegenheden voor een bepaalde periode worden gesloten.

Respecteer de lokale gebruiken en de beperkingen die door de autoriteiten aan het sociale leven worden opgelegd. Deze zullen strikt worden gehandhaafd. Vermijd kritische uitspraken of discussies over het Koningshuis.

Mogelijk worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Zorg dat u zich altijd kunt identificeren.

Blijf op de hoogte van actuele ontwikkelingen via de lokale media. Volg de aanwijzingen van de lokale autoriteiten.

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Ambassade in Bangkok"
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hallo Ron, lelijke verbranding. Liet het mijn Thai zien en jouw commentaar, vond het ook vreemd dat jij daar nu zo nodig in moest gaan staan. Ik krijg ook dit soort antwoorden b.v. als ik de muziek (> 100 dcb) van onze buurman, kermisexploitant iets te luid vindt." Het is toch gratis". Voor de rest weer genoten van de beelden. Ik heb nog geen mail gehad van de ambassade dus weten ze niet dat ik hier woon. Voor de rest alles rustig hier maar dat zul je zelf ook wel gehoord hebben. Jouw inside information was dus wel juist.

Groeten, Wijcher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Hallo Ron, lelijke verbranding. Liet het mijn Thai zien en jouw commentaar, vond het ook vreemd dat jij daar nu zo nodig in moest gaan staan.
Ik krijg ook dit soort antwoorden
Hi Wycher.

JIJ begrijpt het wel,aangezien onze ervaring in Thailand gelijk gestemd is. :idea:
In Nederland luister ik vaak naar een discussie op een Thais feest van mensen die "denken" Thailand te kennen/begrijpen......

Getooid met de welbekende hangers met boeddha's wordt elkaar wel even verteld hoe de Thai in elkaar zit,men heeft daar ervaring genoeg mee opgedaan aangezien die mensen wel drie of zelfs vijf keer een hele maand in Thailand hebben doorgebracht.........
De grootste bek heeft dan ook de meeste toehoorders die wel iets op willen steken......
Ik luister vaak naar die gesprekken van die "Thailandkenners" en hou mijn mond wijselijk.

De welbekende Thaise woordenschat (welke ik hier eerder liet zien in een cartoon) wordt onderling uitgewisseld, waar ze elkaar dan ook in gaan verbeteren..... :lol:
Zou in het Nederlands zo iets betekenen als:"Iek nooke lakker,ende iek niet betoale joe.."
Stumperds eerste klas,die toevallig ook allemaal hun liefje in een winkel/op het strand/op de markt/op de maan/in de Tempel/onder water........hebben ontmoet en zal er niemand een meisje uit de kroeg hebben weggehaald......... :wink:

De mensen die er gewoond hebben of de 8-4 regeling doen,zitten meestal met hun gezin aan een tafel en treffen mensen die in soortgelijke situatie verkeren.
Lekker samen eten en hun kinderen (50%-50% TH/NL) spelen samen onderwijl de ouders serieuze informatie aan elkaar verstrekken zonder het soort ongein wat zich verderop afspeelt bij de "ware"kenners.......
Hoef het jou niet te vertellen Wycher,je zal dat allemaal zelf hebben meegemaakt.

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten