Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Nieuws uit Thailand.

Het geld met de afbeelding van koning Bhumibol blijft geldig

Afbeelding
Misschien dat je het jezelf als toerist hebt afgevraagd. Wat moet ik nu met al die Thaise Baht biljetten met daarop de beeltenis van koning Bhumibol? Nou, wees gerust: Het geld met koning Bhumibol blijft geldig. Voor altijd.

In Thailand kom je overal de beeltenis van de overleden koning Bhumibol tegen, zo ook op de bankbiljetten. Hij staat op alle bankbiljetten van 20 tot 1000 baht.

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdloos portret siert de biljetten, die door sommige rond hun nek gedragen worden om ze op het juiste pad te houden.(foto onder)
De bank heeft signalen ontvangen van de Thaise bevolking dat men bang was dat met de komst van een nieuwe koning de biljetten ongeldig zouden worden.


Afbeelding
Een visnetmaker in Sukhothai draagt meer dan 30 afbeeldingen en symbolen van de laatste Koning Bhumibol Adulyadej al vijf jaar op zijn lichaam.
Hij doet dit om de Koning te eren omdat deze gezorgd heeft dat hij zijn leven weer terug op de rails kreeg.


Bron:Bangkok.coconuts.co
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Otter schreef:Mooi land maar het kan mij niet boeien dus blijf maar hier! Ik ben er in de jaren 60 verschillende keren geweest en toen lag je met een schip altijd wel een poosje binnen en heb er wel het een en ander gezien.
Bedankt voor jou "bijdrage" in ieder geval......
Afbeelding
dan gaan we gewoon verder voor de mensen die het wel interessant vinden.

Groet Ron.


De seizoenen in Thailand.

regentijd

Afbeelding

In Thailand kent men niet echt een typische winter of zomer.
Ze kennen er een droge tijd, een koele tijd en een regentijd.
Voor toeristen is het waarschijnlijk belangrijk om te weten wanneer het regentijd is in Thailand,maar regentijd betekent niet 24/7 regen hoor.
:wink:

Thailand kent in feite drie seizoenen:
Het hete en droge seizoen van maart tot midden juni met een gemiddelde temperatuur van 27-35 graden.
Het regenseizoen van juni tot oktober met een gemiddelde temperatuur van 24-32 graden.
Het koele seizoen van november tot en met maart met een gemiddelde temperatuur van 18-32 graden.
Maar ook hier is het klimaat aan het veranderen, en dus wil het nog wel eens heet zijn in de koele tijd en veel regenen in de droge tijd.


Afbeelding

Als we in Nederland het hebben over regentijd, dan hebben we een beeld op ons netvlies van grauwe dagen met urenlange regen.
Van ’s morgens vroeg tot s’ avonds laat.
In Thailand is dat anders.


Afbeelding

Het regenseizoen wordt gekenmerkt door hevige, korte, stortbuien in de namiddag, die aangevoerd worden door de zuidwest moesson.
Hoewel regen tijdens een reis nooit plezierig is, heeft dit zo toch zijn voordelen, omdat het landschap dan prachtig groen is en het heerlijk ruikt, maar ook omdat het dan minder stoffig is.


Afbeelding

En ook de straten van de grote steden krijgen even een wasbeurt.

Afbeelding

Zo’n stortbui duurt zelden langer dan een uur.
Je gaat een kop koffie drinken of duikt een shopping mail binnen en voordat je weer buiten bent is de regen opgehouden en zijn de straten al bijna weer kurkdroog.


Er is dus geen enkele reden om tijdens de regentijd niet naar Thailand te reizen.
De regen kan weliswaar hevig zijn, maar de temperaturen zijn warm en ook het regenwater heeft een aangename temperatuur.
Omdat het in de toeristische gebieden van Thailand tijdens het regenseizoen vaak minder druk is kun je lekker profiteren van de lagere prijzen.
Hoetelprijzen worden gewoon gehalveerd,maar je kunt die redenering ook omdraaien:in het hoogseizoen worden ze verdubbeld.......
:wink:

Seizoenen in Thailand.
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

De afgelopen januari is het dacht ik echter ongewoon koud geweest in Thailand.

Als het weer zo omdraait geeft men de schuld maar al te graag aan El Niño, of, als dat niet meer werkt, aan La Niña. Feit is dat het klimaat weldegelijk verandert. Of dat nu van korte of lange duur is weet natuurlijk niemand en of er sprake is van schuld door mensen ook niet. Klimaatschommelingen zijn er immers altijd al geweest.

Ongeacht mogelijke schuld is het aanbevelingswaardig onze planeet niet als vuilinisemmer te blijven behandelen.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het was zeker een koude maand Januari.....
Maar het ligt er ook aan waar je bent in Thailand.....
Van Noord naar Zuid kan het overdag/nacht wel 10+ graden of meer schelen........


Afbeelding

De nachten in Chiang Rai zijn gewoon ijskoud te noemen helemaal als je op een berg in een tent moet doorbrengen zoals ik......maar daarover later :?

Afbeelding

Thailand is een stukje groter dan Nederland (513.120 km²) dus kent ook meer variaties...
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Valt best wel mee ja. Als je er van uitgaat dat de laagste temperatuur van 12 graden dan ook nog waarschijnlijk 's nachts gemeten zal zijn.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het doel van onze reis is familie op te zoeken in Laos die daar een grote houtzagerij hebben.
Het is de Oom van Jeab die daar woont (broer van haar vader) en ik was hem een paar jaar eerder tegengekomen in Bangkok op een bruiloft van zijn zoon,en alwaar hij ons uitnodigde om eens een keer bij hun te komen kijken.
Nu hadden wij er de tijd voor en besloten om op ons gemak die kant op te reizen maar onderweg ook een paar toeristische plekjes te bezoeken.


13 januari 2007

Op reis naar Laos via diverse stops (1)

De Erawan watervallen bij Kanchanaburi .

Afbeelding

De Thai noemt heel snel een stromend beekje naar beneden een waterval,daar ben ik in de jaren wel achter gekomen.
Ikzelf denk bij het woordje "waterval" al snel aan de Niagara of iets wat daar op lijkt......

Maar goed,door de jaren heen weet ik dat het in Thailand het gewoonweg "net niet" is.
Kopiëren kunnen ze heel goed van alles en nog wat,maar ook daar is het woordje "net niet" op zijn plaats,maar daarover later in dit topic.
:wink:

Afbeelding

Het twaalfde nationaal park van Thailand heet het Erawan National Park. Het is gelegen in de provincie Kanchanaburi, herbergt hoge bergen en valleien en heeft een oppervlakte van 550 km2.
De hoge bergen bieden het achtergelegen landschap bescherming tegen de oostelijke moesson.


Afbeelding

Hierdoor heeft dit gebied een gemiddeld laag niveau regenval.
De beste periode om het Erawan National Park te bezoeken is tussen november en februari, wanneer de temperatuur aangenaam is en niet zo heet als in de zomermaanden. 78% van het park is bedekt met dichte bebossing. In het gebied leven veel vogels, reptielen en zoogdieren.


Afbeelding

Met een beetje geluk of pech kom je een aap, olifant of een python tegen tijdens je bezoek aan het park.

Afbeelding

De waterval bestaat uit zeven niveaus en is opgebouwd als een trappensysteem. Hierdoor valt het water in totaal zo’n 1500 meter naar beneden. Via een pad dwars door het bos kunt u naar de zevende waterval lopen, wat een prachtig uitzicht biedt.

Afbeelding

Wij zijn niet naar de hogere gelegen watervallen gegaan,aangezien dit toch wel een flinke klimpartij is,en we dit ooit later wel eens zullen doen als Kevin zelf ook kan lopen.


Afbeelding

Trouwens gaan de meeste toeristen maar tot het derde niveau, waar je heerlijk kunt zwemmen tussen de vissen.

Afbeelding

Wees niet bang, de vissen zullen je niks doen. Hooguit zullen de kleinere visjes uit nieuwsgierigheid naar je toe zwemmen en aan je lichaam sabbelen

Afbeelding

De Erawan watervallen zijn zeker een bezoekje waard en mogen dus niet ontbreken op je to do list van Thailand.

Afbeelding

Het Erawan National Park kun je bezoeken voor 200 Baht, wat zo’n 4/5 Euro is. Kinderen betalen 100 Baht.
Je kunt het park bezoeken door een tour te boeken bij een reisbureau.

Dit is hoe de meeste mensen het park bezoeken. Je kunt dit doen in groepsverband, wat meestal goedkoper is.
Maar tevens is het mogelijk een auto met privé chauffeur in te huren voor een middagje Erawan National Park.
Wij waren met onze eigen auto wat het comfort toch wel wat geriefelijker maakt en je niet gebonden bent aan tijd.


Afbeelding

Op reis naar Laos via diverse stops.
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef: Die slang was wel indrukwekkend maar zo groot heb ik ze hier nog niet gezien. Deze week twee in de tuin gehad maar ongeveer 1.40 cm. Eén was een rattenslang , die andere weet ik niet was rood/bruin van kleur en dik. Hebben de buren ook weer lekker gegeten want het schijnt lekkerder te zijn dan paling volgens Tou.
Groet, Wycher
Hoi Wycher.

Kwam net een paar oude foto's tegen van 31 januari 2007.
Wij waren wij een paar dagen in het geboortedorp van Jeab,....Pakhon.
Daar logeren wij meestal bij haar tante (zuster van Jeab,s overleden moeder) die daar een groot huis heeft.
Voel mij daar altijd op mijn gemak en logeer daar graag.

Toen kwam op een ochtend Jeab naar binnen toe rennen,en riep dat er een slang buiten in de serre tegen het plafond zat,en naar binnen dreigde te komen.......


Afbeelding

Ik pakte een stok en probeerde de slang te verhinderen dat hij het verlaagde plafond binnen kon komen.
Aan het luide gesis bemerkte ik dat hij dat niet zo zeer op prijs stelde.....

Nadat ik hem van het plafond had verjaagd,viel hij in een los staande kast die in de tuin was gezet.
Ik gooide de kast om,en sleepte hem buiten de tuin.

Ondertussen liep er ook een bananenspin onder de kast vandaan.
Maar de slang had ik wel te pakken,en wilde met een bijl zijn kop er af hakken.

Jeab vertelde mij dit NIET te doen,aangezien dan later de familie van de slang zou komen om de ander te zoeken.....zeker Thaise wijsheid....haha


Afbeelding

Heb de slang toen maar in het achterliggende weiland gezet waar hij er tussen de struiken vandoor ging.
Later nog eens op Google gekeken en bleek het een rattenslang te zijn.

NB:In Thailand komen zo’n 200 soorten slangen voor waarvan 60 giftig en 20 met dodelijk gif (In de literatuur vind je verschillende getallen). Sommige soorten komen overal voor (cobra bijv.), andere soorten hebben een beperkter leefgebied. Voor een leek (en soms voor deskundigen) is het erg moeilijk een slang te determineren.
In Thailand worden jaarlijks een 6000 – 8.000 slangenbeten gemeld met tussen de 20 en 80 doden, maar dit zijn onzekere cijfers. Je hebt in Thailand een 100 tot 200 keer grotere kans om te sterven in een verkeersongeluk

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

LS.Voordat wij de Erawan watervallen bezochten waren wij eerst nog naar Kanachaburi,s grootste "trekpleister" geweest.
Is al weer een tijdje geleden dus wist niet meer de juiste volgorde van die reis.


11 februari 2007

Op reis naar Laos via diverse stops (2)

Death Railway/River Kwai (Khwae)/Oorlogskerkhof Kanchanaburi (1)

Na uit Bangkok te zijn vertrokken,gaat de reis eerst naar Kanchanaburi,bekend oftewel berucht om zijn verleden.
Wij gaan daar naar toe om de brug over de rivier de Khwae te bezoeken,welke ook een onderdeel was van de spoorlijn die door 61.000 POW,s(Prisoners Off War) en naar schatting 200.000 inwoners van India,China,Indonesie,Maleisie,Singapore,Birma en Thailand is gerealiseerd onder dwang van de toen der tijd de Japanse heersers.


Afbeelding

Ik was hier een jaar of zeven geleden ook geweest tijdens een tour door Thailand,en dat had toen al een diepe indruk op mij gemaakt.
Toen was er een strak reis schema, en ik had niet de tijd om op mijn gemak rond te kijken,zowel niet bij de brug en War-musea alsook op het kerkhof alwaar de omgekomen militairen uit Australie,Amerika,Nieuw-Zeeland,Denemarken en uit Nederland begraven liggen.


Afbeelding

Daarna zijn we zeker nog wel 15 keer naar Thailand gereisd maar werd de "planning" altijd ontregeld door familie,vrienden of andere "belangrijkere" dingen en kwam ik er niet aan toe om mijn wens om het Oorlogskerkhof eens op mijn gemak te kunnen bezoeken.

Afbeelding

Deze keer echter heb ik mijn poot stijf gehouden en heb ik MIJN zin maar eens doorgedreven,wat niet in goede aarde viel als ik de snoetjes zo eens bekeek.....
Er was natuurlijk wederom wel weer een ander plan gemaakt,maar heb dit aan mijn laars gelapt en gezegd dat ik anders wel alleen naar Kanchanaburi zou rijden.
Van tevoren hebben we een huisje geboekt aan de rivier de Kwai.
(De rivier Khwae wordt door de Thai uitgesproken als Kwee en later door de Yank verbasterd naar Kwai)


Afbeelding

Met een klein kind het land doorkruisen is toch wel wat anders dan als je maar met z'n tweetjes zou zijn,nicht Peggy voelt zich zoals altijd geroepen om met ons mee te gaan als kinderoppas maar dat zie ik natuurlijk wel anders......
De sinds onze aankomst gemaakte auto-kilometers zijn nu alweer de 3500 gepasseerd en daarom hebben we besloten om veel stops te maken op deze trip en in iedere stad minimaal één overnachting om zo de benodigde rust voor Kevin te behouden.


Afbeelding

Death Railway/River Kwai (Khwae)/Oorlogskerkhof Kanchanaburi.
Wordt vervolgd
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Een jaartje geleden (6 Oktober 2015) kwam ik dit nieuws tegen.......

ALIEN EXPERIMENT?

Afbeelding

Bewoners van een ver van de buitenwereld gelegen dorpje waren angstig en bezorgd bij het vinden van een bizar beest.
Het vreemd uitziende dier heeft de kenmerken van half kaaiman half buffel
.

Afbeelding

Een donkere geschubde huid met opstaande punten en inkepingen als een kaaiman en hoeven plus staart van een buffel.

Afbeelding

Hoe het dier zich heeft kunnen voeden en tot deze grootte heeft kunnen komen is geheel onduidelijk.
De dorpelingen hopen nu dat het kadaver van het dier hen geluk zal brengen.........



Video> :idea:
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Thailand 2010

Agent Santisuk.

Een politieagent die swingend de aap kan uithangen........

Afbeelding

Santisuk werd geadopteerd door het korps nadat het dier door hen gevonden was met een gebroken poot.

Afbeelding

Gekleed in een politieshirt en zittend op het dak van een politieauto in Saiburi (Provincie Yala/Zuid-Thailand) is de 5 jarige agent Santisuk met een missie bezig:de omgang met de hoofdzakelijke Moslim bevolking aangenamer te maken.

Afbeelding

Santisuk helpt de lokale bevolking door kokosnoten uit de bomen te plukken en op deze manier het vertrouwen tussen politiekorps/moslims te versterken.

Afbeelding

Het is al jaren onrustig in deze grensstreek tussen Maleisië en Thailand


Afbeelding

Bij de dagelijkse controles bij checkpoints is Santisuk aanwezig,en wordt de gespannen sfeer een beetje onderbroken door zijn aanwezigheid en maken veel mensen een selfie met Santisuk.

Afbeelding

Overige politiekorpsen overwegen ook een soortgelijke aap in dienst te nemen.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten