Reisverslag ACADIA 2

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Reisverslag ACADIA 2

Bericht door Harry G. Hogeboom »

op de een of andere wijze heb ik het eerder gelezen, misschien zelfs wel op Kombuis?? :roll:
Hallo Jan, het klopte dat ik het eerder had gelezen, maar het duurde eventjes voor het kwartje viel, ik vond gisteren het hele verhaal ergens in mijn archief, geen idee meer hoe ik er aan kom, ook een foto van het graf van die ouwe, zie hieronder.
Bijlagen
TeemstraGraf-Sciermonnikoog.jpg
TeemstraGraf-Sciermonnikoog.jpg (86.93 KiB) 7138 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Reisverslag ACADIA 2

Bericht door Jan Sprong »

Wel grappig dat je z'n grafsteen gevonden heb in je archief Harry en nog wel in Schiermonnikoog.
Dit had ik niet er bij.
groet,Jan
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Reisverslag ACADIA 2

Bericht door Wim Plukker »

Merkwaardig

Kwam op een of andere manier terecht op het topic "Drank en vrouwen" van alweer 3 jaar geleden en daar schreef Theo dit:

"Kapitein Ennee Theunis Teensma van de schoenerbrik Acadie meldt in 1895 in de brieven aan zijn reder met enige regelmaat dat de bemanning - soms spreekt hij van "het volk", dan weer van "de equipage" - nog steeds gezond is. Die reder was J.H. Henkes, drankstoker te Delftshaven."

Er staat een link bij naar die brieven (zelfde als bovenstaand?) maar die werkt niet.
Misschien linken naar dit topic :lol: een link naar de toekomst :shock:

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... n&start=32
"Beauty is in the eye of the beholder"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Reisverslag ACADIA 2

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Ik heb zo in de loop der jaren toch heel wat onzin geschreven, zeg ... :-D
Ik weet niet meer waar ik die brieven vandaan had. Misschien heb ik ze nog ergens op een van de drie externe harde schijven staan. ik zal eens zoeken, maar nu niet.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Reisverslag ACADIA 2

Bericht door Wim Plukker »

Waar het mij om ging is dat die brieven dus al eens op kombuispraat hebben gestaan? Harry had ze ook in zijn archief liggen en jij had schijnbaar een pagina eraan gewijd maar die werkt niet meer. Slechts een detail maar nu hebben we ze alsnog dankzij Jan.
"Beauty is in the eye of the beholder"


Plaats reactie