Ship ahoy!

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Ship ahoy!

Bericht door Brazuca »

Welkom Laurent,
en laat maar eens een paar van die prachtige Belgische koopvaardijschepen zien.
Voor mij was het altijd een plezier om in één van de Belgische havens te komen.

--> Dick , nu wonende in Braziel.

ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Ship ahoy!

Bericht door ruudsijmons »

hey hey


in het verleden heb ik een charterreis gemaakt op de golf van Mexico voor d e firma Arnement Deppe wis die bij jullie bekend ?

groet ruud sijmons
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Ship ahoy!

Bericht door warbout »

Hartelijk Welkom zuiderbuur en maritiem collega.
We maken er gewoon een Benelux vloot van toch?

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Ship ahoy!

Bericht door Johnny »

Natuurlijk zijn mensen uit Belgie hier welkom, prachtige lui waar je (ik dan) altijd om kan lachen en een lekker "33" mee
kan drinken. Afgelopen augustus nog 2 dagen de kust onveilig gemaakt, met tram van Knokke naar de Panne en op
diverse plekken uitgestapt om van al die lekkernijen te genieten, echt een aanrader om ook eens te gaan doen!!
Het leven is geen facebook
Laurent
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:04

Re: Ship ahoy!

Bericht door Laurent »

Dag allemaal,

bedankt voor jullie reacties!

VWB onze vakanties aan de kust gaan wij liever naar de Côte d'Opale in Frankrijk, of zelfs naar de nederlandse Zeeland, veel aangenamere landschappen dan de belgische kust, die ik "de atlantische muur" noem... :wink:
ruudsijmons schreef: 21 sep 2018 23:15 hey hey

in het verleden heb ik een charterreis gemaakt op de golf van Mexico voor d e firma Arnement Deppe wis die bij jullie bekend ?

groet ruud sijmons
Dag Ruud,

de Armement Deppe was in aantal schepen grootste belgische rederij tussen WO1 en WO2.

Hierbij een schilderij die ik maakte, van de "Léopold II" van deze rederij, uit de Scheldemonding varend, richting zuid-Amerika, ergens in maart/april 1940, het kruist het belgische patrouillevaartuig "4", ex loodsboot 4 (ex-Royal Navy "Mersey class" trawler).

Beide schepen dragen nog de neutraliteitskleuren, die na de 10 mei 1940 gewist zijn. "Léopold II" was later in 1940 getorpedeerd...
DSC_0984.JPG
DSC_0984.JPG (76.82 KiB) 5142 keer bekeken
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Ship ahoy!

Bericht door Geep »

Eindelijk een Belgische Buurman die misschien meer van schepen houdt, dan van patat?
Wens je een goede vaart bij ons boord!
Vrgr. Geep


Plaats reactie