grondwet

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
logebonal@hotmail.com

grondwet

Bericht door logebonal@hotmail.com »

Daar dit forum, geenpolitiek forum is , vraag ik mij toch af. Hoe denkt dit forum, over de Europese grondwet. Wat gaat dit betekenen voor de zeevarende. Want Brussel gaat de dienst uitmaken. Zie de strijd die de dockers uit de west Europese havens voeren, tegen het lossen van de lading , door de opvarende.Deze motie is 2 keer met een kleine meerder - heid verworpen. De volgende keer moet je maar afwachten. Er stemmen leden over , die denken dat de hulpmotoren voor de klappies dwarsuit zijn. En totaal van deze twee bedrijfstakken niets begrijpenZelf heb ik bij een bedrijf gezeten dat door de Europese landbouwpolitiek naar de gallemieze is geholpen. De graan elvator maatschappij. Een jaar jaar of 15 geleden betaalde je voor een ton tapioca, dit is veevoer 45 dollar de ton tot in de haven Het boertje in Thailand in de Gouden driehoek verbouwde geen opium of andere rommel maar tapioca, prima veevoer. Veel mensen van ons bedrijf zijn er geweest voor het opstarten van dit project.Maar Brussel besliste anders , het veevoer moest uit Europa komen , door de subsidie 2 a 3 keer zo duur. De Christen democraten met hun achterban , het platte land maakte de dienst uit. Als er een tapioca boot in Adam of Rdam binnen kwam stond de douane al klaar voor het suikergehalte temeten Dit was weer tax. Import heffingen nog maar een paar miljoen ton was het eind resul taat,en war verbouwen ze nu in Thailand ik weet het niet. Steeds wordt er verteled de subsidie gaat er af In Polen wordt het tegen deel bewezen. De boeren die eerst tegen de toetreding waren, zijn nu voor want hun inkomen is met tientallen procenten gestegen. Frankrijk verbouwt 20 miljoen ton tarwe , Alleen de haven van Roaan voert 9 miljoen ton uit allemaal met subsidie Ik ben voor een Europa , maar zo als het nu gaat hoeft het van mij niet . Het gaat alleen om de macht[/b]

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

logebonal@hotmail.com schreef.
Daar dit forum, geenpolitiek forum is
en daar ben ik het mee eens.
Groetjes Gerrit.
Leen B

Grondwet.

Bericht door Leen B »

Hallo beste gast ik zou graag weten wie je ben?als ik over zo,n onderwerp als de grondwet praat. :!: Maar ik ben het wel met je eens wat dat aan gaat. :wink: Je onderbouwing van het onderwerp is goed, klaar en duidelijk. Maar nu nog even weten wie de persoon achter dit schrijven is :?: Leen
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Beste ANONIEME gast; zoals je al zegt is dit géén politiek forum en dat houden we graag zo dus adviseer ik de mede forumleden dit verder te negeren.

Groetjes,
Bert de Boer (niet ANONIEM)
Leen B

Grondwet.

Bericht door Leen B »

Hallo Kombuizers :!: ik heb zo het idee dat onze anonieme Gast [ al staat wel zijn Email adres op het forum! ] zwaar teleurgesteld is. Door wat er allemaal met de Nederlandse Koopvaardij is gebeurd, en nog staat te gebeuren. Dat hij daar toevallig de Europese grondwet bij aanhaald, komt denkelijk omdat hij daarin nog meer gevaar voor onze al lang terziele gegane Koopvaardij ziet. Dus in principe zie ik daar nou niet zo.n gevaar in. Een beetje politiek komt overal in voor, hoe vaak hebben wij het niet over de Koopvaardij die stukjes bij beetjes verkocht is. Het varen onder Panamesevlag en nog meerdere goedkope vlaggen. Of de Hollandse bemanningen kort geleden nog, die door Filepino,s en soortelijke goedkopere figuren vervangen worden.En ook de Officiren zijn nu aan de beurt :!: Daar zijn we het allemaal niet mee eens maar we zijn machteloos, en kunnen dat niet stoppen. En daarover schrijven is natuurlijk ook politiek, en voor jezelf voelt het dat je niet helemaal je kop in het zand steekt. Dus persoonlijk vind ik het niet erg om daar over te discuseren. En als het in ruim 7 blijft vind ik het goed, we mogen hier in ruim 7 overal over discuseren, en ouwehoeren wat niet op Kombuispraat hoort. Leen


Plaats reactie