Tour de France

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Adrie,
Ik ben het helemaal met je eens.
We zouden naar IJmuiden gaan om wat fotootjes te gaan maken en een potje te pakken in een keilewinkel met uitzicht op de haven, maar besloten even later toch maar naar het straatfestival in de buurt te gaan.
Heb daar twee mooie ouwe jongensboeken over de scheepvaart voor een euro gekocht.
Daar kom ik later op terug.
Kon dus lekker naar de tour kijken vandaag en daar heb ik geen spijt van.
Ik ging wel tekeer toen die Klode ons Pieter net bovenop die berg te grazen nam.
Typische moffenstreek.
Maar gelukkig bleek Pieter uit Harkema volgens de jury gewonnen te hebben.
En Rabo blijft in het bezit van de bolletjestrui.
Iedereen gaat nu opzoeken waar Harkema ligt.
Ik ken de naam van de voetbaluitslagen die je vroeger op de radio hoorde.
Harkemase Boys - Sneker Boys Nul-nul
De zevende zoon uit een gezin met 10 kinderen.
Daar zullen we ook wel meer van gaan horen.
All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Marge Weening slechts 9,6 millimeter
GERARDMER - Het verschil tussen Pieter Weening en Andreas Klöden op de streep in Gérardmer was slechts millimeters. De Friese renner won met een marge van 9,6 millimeter. In tijd was het omgerekend achtduizendste van een seconde.

De jury liet dit zaterdag aan Klödens ploegleider Mario Kummer weten. " Met het blote oog was het niet te zien", aldus de Duitser


Ghehehehe

All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Heb ik daar vanmiddag zitten genieten.Rasmussen heeft gedaan wat hij had beloofd.Gaan voor de Bolletjestrui. Wat een kanjer. Even was ik bang dat hij de etappewinst kwijt zou raken aan Voigt,maar een lekke band hielp mee. Het was het weekend van de Rabobank.De ploeg van Armstrong heeft gisteren flink op hun kl---n gekregen, dus moesten zij vandaag aan de bak.
Gr. Adrie

Afbeelding
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

Hoi Adrie, dit in nu wat ik heel erg mis in Canada, de tour de france,altijd heerlijk s'middags (als ik vrij had) de tour live op de tv zien, met Theo Koomen, ik zie nu maar een paar hoogtepunten via nos journaal.nl :( :(

gr.Rob :) :) :) :)
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Rob,
Jammer hoor.het was een prachtige etappe .Door omstandigheden kan ik wel de hele uitzending zien.Morgen een rustdag, dat vind ik niet leuk, maar kan ik weer ff dingen doen die zijn blijven liggen.Het mooiste gaat vanaf Dinsdag komen .Prachtige omgeving ,dan voelt het of je op vakantie bent. :lol: Ik had vooraf niet gedacht dat de Rabo,s er wat van zouden bakken, maar voor hun is de Tour al geslaagd.Alleen denk ik dat ze nu wel goed in de gaten gehouden worden ,als ze weer een uitlooppoging wagen.Misschien Boogie?nog een keer . We wachten wel af.
Gr. Adrie
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Rob van der Sluijs schreef:Hoi Adrie, dit in nu wat ik heel erg mis in Canada, de tour de france,altijd heerlijk s'middags (als ik vrij had) de tour live op de tv zien, met Theo Koomen, ik zie nu maar een paar hoogtepunten via nos journaal.nl :( :(

gr.Rob :) :) :) :)
Ahoy Rob,
Inderdaad net wat Adrie al zei, het was genieten dit weekend met de Rabo's, maar met de live streams van de diverse zenders, kun jij het toch ook goed volgen, in 't Engels, of Nederlands is er genoeg te zien/horen, zelfs met video aankomsten bij Sporza; succes in ieder geval.
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

Hoi Ruud, tegen de tijd dat ik hier een verslag van een dag ettappe kan zien,(hooguit een minuut of 2) is de etappe winnaar al bekend, dat is net zoiets als naar een voetbal wedstrijd gaan kijken waar je de eindscore al van weet.
Het verrassings element is dan weg.
En ook het tijdverschil tussen waar ik woon, en de tour, is 8 uur, als de boy's over de eindstreep gaan, (zo rond 5 of 6 uur s'middags) is het hier pas 9 of 10 uur in de morgen,

gr.Rob :) :) :) :)
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vandaag heb ik het geluk gehad om deze etappe te kunnen volgen.
Ik hou het simpel, gewoon op Nederland 2, daar krijg je toch de meeste info over Nederlanders en de rabo.
Posthumus mee met de eerste ontsnapping, een Tukker.
Ook een typische klimmer, zoals ik al eerder zei, ze moeten het in de toer toch van de klimmers hebben.
Jammer voor de Nederlanders, maar toen Boogie hoorde dat Mikael goeie benen had voor de finale, was hij zo verstandig om zijn krachten te sparen.
Valt me op dat Smeets het vaak niet eens was met die ex-wielrenner psycholoog, alleen daarvoor blijf je al luisteren.
Met de keuze van buitenlandse kopmannen heeft rabo het al jaren lang erg moeilijk, maar veel kopmannen lieten het vandaag afweten, dus ik gun hem nog het voordeel van de twijfel.
Als ze Armstrong willen pakken moeten ze vanaf het begin af aan zijn ploegmaten aan het werk zetten en wat dat betreft hadden ze een makkie vandaag.
Alles ging volgens "Schedule".
Het viel me wel op dat niemand lulde over de tweede plaats van Rasmussen in het algemeen klassement. dat had zelfs ik al uitgerekend zittend op mijn bank. Bolletjestrui.
Toen ik vanmorgen om 7.00 uur naar mijn werk fietste kwam ik al een wielrenner tegen in een bolletjestrui.
En we zullen er de komende dagen wel meer tegenkomen.
Ach, als die gasten dat nou leuk vinden, houdt ze van de straat.
Zojuist naar de Avondetappe ziten kijken.
Ben het uiteraard meestal eens met alles eens wat Joost Prinsen te vertellen heeft, de Eminance Grise, Mart Smeets, was het duidelijk niet met hem eens wat Joop Zoetemelk betrof.
Joost is een theatherfiguur, bekijkt dus alles vanuit zijn optiek.
Mart is een journalist, die kijkt naar alle successen die onze Joop behaald heeft. Al met al een leuk programma met mooie beelden van Frankrijk en een paar mooie Shansons erbij en je avond kan niet meer kapot.
Zou bijna gaan denken om straks als ik in de Vut zit naar Frankrijk te verhuizen, maar het bier is daar zo godvergeten duur.
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Ben het helemaal met je eens. Alleen ik erger me vreselijk aan die Maarten Ducro. Zondag was het leuk met Herbert en Mart.Mart Smeets kan dan wel een zeikerd zijn ,Maar die Maarten is echt verschrikkelijk.Maar wat is er nou met Lance aan de hand? Hebben ze de boel in de maling genomen ?Nu kunnen zij ineens weer twee dagen rijden.
Rasmussen is een kanjer en daar mogen ze bij de Rabo best blij mee zijn .Ik hoop voor hem dat hij de trui tot Parijs kan blijven dragen.
het is alleen jammer dat het hier zo warm is en dat het eigenlijk zonde is om binnen te zitten.Maar ik blijf kijken.
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja Adrie.
Zit met dat mooie Chanson in mijn hoofd, maar het is gelukkig een mooi slaapliedje.
"Douce France, Le Pays de mon Envance".
Maar ik kan me goed aanpassen hoor.
Water drinken en de Vin de Pays.
Ja toch Ruud?
All the best
Jos


Plaats reactie