Tour de France

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Adrie

Tour de France

Bericht door Adrie »

R.
,,Het is stil zonder jou,,
Waarom bleef je mij niet trouw.

Gr. Adrie

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Adrie,
De tour begint nu een beetje te leven.
Vroeger ging er altijd een voetballoos tijdperk van een paar weken aan vooraf, zal er ook mee te maken hebben.
Maar het is voor Ruud heel veel werk om de actuele standen bij te houden, die je overal op internet kan vinden.
Dus eigenlijk een beetje overbodig op Kombuispraat.
Maar even gezellig nababbelen over de etappe is wel zo gezellig.
En over de etappe van morgen.
WE hebben vandaag in ieder geval de bolletjestrui, het lijkt een troostprijs, maar Eric Dekker heeft zich de longen uit zijn lijf ervoor gefietst en zal ongewtijfeld meer van zich laten horen deze toer, hij is nu in topvorm.
Morgen de ploegentijdrit, ik zou niet weten of de Raboploeg een kans heeft op een goede klassering, er rijden voor mij (nu nog) teveel onbekenden mee.
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Jos,
Ik weet hoe druk Ruud het heeft, maar het was zomaar een opwelling, Ik zat er aan te denken hoe gezellig het was. Gewoon een beetje onze beleving opschrijven.Het gaat ook niet om de uitslagen of standen ,want ik kijk echt iedere dag,dus die weet ik wel.Vanmiddag op het puntje van de stoel, maar helaas was de afstand 2 Km te lang. Wel fijn dat hij de Bolletjes trui heeft, ik gun het hem.Ik denk dat Discovery morgen hoge ogen gooit.
Gr. Adrie
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Adrie & Jos,
Yep, het is begonnen, en ik moet zeggen dat ik zaterdag en zondag er niets van gezien of gehoord heb, na mijn uitstapje richting IJmuiden.Jos heeft gelijk als hij zegt, dat er nu zoveel te achterhalen is op 't internet, dat een "live" verslag bijna niet meer haalbaar is, en de uitslagen, ook die zijn overal te verkrijgen, dus volg ik het nu per radio en af en toe een blik op de buis.Het was inderdaad, een leuke bezigheid Adrie, maar ik doe het even wat rustiger aan;Ja gisteren wel gekeken toen Dekkertje aan de gang was, want dat trekt natuurlijk, alhoewel ik geen vertrouwen heb in deze Raboploeg, ik weet niet waarom,ze komen volgens mij gewoon te kort om zich in de strijd te kunnen mengen.Het grote werk moet nog gaan komen, tussen de favorieten, en dan zal het een stuk aantrekkelijker worden.Ja vandaag de ploegentijdrit,waarin ik ook Discovery en CSC zie die de dienst zullen uitmaken; ook hier geen Rabo.
Dat Tom Boonen al 2 etappes gewonnen heeft verbaast mij niks, dit is ook zo'n kanjer van 23 jr. die nog vele sprints op z'n naam gaat schrijven;en een tijdrijder in de bolletjestrui, ach het is wat Jos zegt een leuke troostprijs, maar stelt in feite nu nog niets voor, wel leuk voor Eric Dekker.Ik zal hieronder wat links plaatsen, zodat iedereen zijn/haar keuze kan maken naar welke site ze willen gaan kijken/luisteren.
Voor de Engelstaligen:
http://www.tourdefrancenews.com/tourdefrance
Voor de Franstaligen:
http://www.letour.fr/index.html/
Voor de Nederlandse:
http://www.tourdefrance.nl/
Te volgen op de radio en klikken op radio 1 live
http://www.nos.nl/tour2005/voorpagina/index.html
En voor diegene die Mart & Maarten, niet willen horen, hier nog de stream van de Belg met dagelijks live verslag en video van de rit.
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/h ... index.html
Zo iedereen kan weer vooruit.
Ps. Inderdaad Adrie ik heb het druk, ben een boek aan 't scannen van 300 bldz. foto's&tekst, en dat is een heleboel werk :wink:
Hier toch nog een foto van 't podium van gisteren+ de finishfoto, met overmacht gewonnen door Boonen.
Afbeelding
Boonen ritwinnaar
Afbeelding
Dekker in de bolletjes
Afbeelding
Zabriskie in 't geel
Afbeelding
Hier het startschema voor vandaag:
Het is een ploegentijdrit over 67,5 km tussen Tours en Blois.
Euskaltel (Spa) 14.20u
Lampre (Ita) 14.25u
AG2R (Fra) 14.30u
Saunier Duval (Spa) 14.35u
Cofidis (Fra) 14.40u
DAVITAMON-LOTTO 14.45u
Liquigas (Ita) 14.50u
Bouygues Telecom (Fra) 14.55u
Française des Jeux (Fra) 15.00u
Domina Vacanze (Ita) 15.05u
QUICK-STEP 15.10u
Rabobank (Ned) 15.15u
Iles Balears (Spa) 15.20u
Crédit Agricole (Fra) 15.25u
Liberty (Spa) 15.30u
Fassa Bortolo (Ita) 15.35u
T-Mobile (Dui) 15.40u
Gerolsteiner (Dui) 15.45u
Phonak (Zwi) 15.50u
Discovery Channel (VS) 15.55u
CSC (Den) 16.00u
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Ruud, Ik heb er alle begrip voor hoor. Toch nog bedankt voor het reageren.Veel succes met scannen :wink:
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vandaag af en toe een blik geworpen op de ploegentijdrit.
Nederlands commentaar:
"Wat zittie mooi op zijn fiets, voor een sprinter doettie goed mee"
"Prima samenwerking in deze ploeg" en dan blijken ze als zestiende te eindigen, tja je moet ook tempo blijven rijden.
Ik hoop niet dat Amstrong zijn gele trui wil blijven aanhouden tot Parijs, misschien ergens wel gunstig, dat houdt zijn ploeg niet vol, want iedereen fietst dan tegen Armstrong.
De tour gaat nu echt beginnen.
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Jos,
Je houdt het ook niet voor mogelijk he? met die twee,ik gooi vaak het
geluid uit want aan de beelden heb ik genoeg,Als ik pérse een commentaar wil horen ga ik gewoon naar de Belg.Als Zabriskie niet was gevallen had Lance die gele trui vandaag niet gekregen.Denk ook niet dat hij er echt blij mee is.
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gelukkig doet Mc Ewan niet voor spek en Boonen mee.
Eiegenlijk is dit soort etappes alleen maar in de laatste 5 minuten spannend, maar ja, je weet maar nooit of een ontsnapping lukt.
Het laatste half uur ga ik dan ook kijken, neem er wel een boek bij, zo kan ik het toch volgen.
All the best
Jos
Adrie

Bericht door Adrie »

Ik denk er precies eender over.Ik had het geluid af, en af en toe achter de laptop en voor het eten zorgen.We moeten gewoon nog een paar dagen geduld hebben,wanner het klimwerk komt wordt het vanzelf wat spannender. :x
Gr. Adrie
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo manne,
Kees volgt de toer op afstand, dat hept Kees natuurlijk altijd al gedaan, maar vroeger, toen werd er nog echt gefietst. reserve bandje om je nek voor as je een lekke pijp kreeg.
Ete en drinke kope in een keilewinkel die je onderweg tegekwam.
er was es een koploper die had een half uur voorsprong, die ging effe lekker op een terassie ziite.
lekker uitgebreid happie, flessie wijn erbij.
Zag het pelleton voorbijkomen, bestelde toen nog maar een flessie wijn, smaakte uitstekend.
Kwam toen een uur te laat binnen. Werd niet over geluld.
Gewoon de volgende dag weer verder.
De BALLLUUUHHHHHHHHHH


Plaats reactie