Vakantie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ik kan de foto's helaas niet openen, maar ik begrijp dat je een "bakkie" had.
Da's vervelend, helemaal tijdens de vakantie.
Gelukkig is het in NL ook lekker weer, stel je voor dat je nu constant in de regen moet zitten.
Suc6,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.

H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Eric,

Ik was wat aan het schuiven geweest, maar als het goed is kun je het nu wel zien.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ja, hij is voor de bakker Harry.
Dat ziet er niet mooi uit.
Ben zo'n tig keer op en neer gereden van NL naar Portugal en weer terug.
Vooral in Frankrijk zag je dit vaak.
Hoe kon het gebeuren Harry? Snelheid, stabilisator, gewichtsverdeling, plotseling remmen, het kan allemaal meespelen.
Heb het zelf eens bijna gehad. Reed met een Toyota LandCruiser van bijna twee ton met een aanhangertje (ongeremd) met sinaasappelen.
Dit in het kader van "leeg rijden is duur rijden".
In Frankrijk had ik net een betontruck ingehaald, toen er op de andere rijbaan een eikel ging inhalen.
Ik dus vol in de ankers, en dan kan je nog zo'n zware auto hebben, die aanhanger duwt je wel verder.
Ik voelde hem beginnen te schuiven.
Ik zag dat de tegenligger de berm koos (voor mij dus rechts) en dat de door hem ingehaalde ook naar de berm (voor mij links) uitweek.
Hierdoor onstond een gaatje, en ik hem vol op het gas getrapt, het gat ingedoken, en de boel op die manier op de weg weten te houden.
Het karretje slingerde er achteraan, maar bleef gelukkig wel rechtop.
Godzijdank had ik alle kistjes keurig zeevast gezet, want als die zouden gaan schuiven.....
Het scheelde niets, en ik heb op de eerste parkeerhaven dik een halfuur staan bijkomen. Sindsdien rijdt ik in Frankrijk nooit meer over de N-wegen, maar voortaan altijd via de tol.
Al die klote rotondes, stoplichten, vrachtwagens, sleurhutten, en ongevallen (ben zelf twee keer van achter aangereden geweest, voor mij gelukkig zonder schade), geef mij de tolweg maar.
De N-route geeft me stress, en die Franzosen kunnen niet rijden.
Niet dar er op de tolweg nooit iets gebeurt (klapband van een truck, band springt van de velg en stuiterd over mijn auto heen.) maar het rijd een stuk relaxter.

Veel succes met de reperaties, en in september op de camping staan is ook niet verkeerd.
Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.

Na een vakantie van vijf weken kwam ik tot de ontdekking dat er op de sluis geen internet meer was.
Een foutje van KPN.
Die waren hun elektronische rommel aan het vervangen maar dat spul correspondeerde niet met onze rommel.
Na meer dan een maand gesteggel tussen Provincie N-H en KPN hebben we weer internet.

Dit hoop ik nooit meer mee te maken, twee en een halve maand zonder Kombuispraat!
Nu weet ik wat af kicken is, brrr!

Na alle "nieuwe"
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Albert,
Welkom thuis, maar
Sommige deden me schrikken
waar ben je dan zo van geschrokken?
Het is niet de bedoeling dat we ons regelmatig het lazerus schrikken op Kombuispraat.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

:roll: Drijvende en varende Camper. :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

[img][img]http://img147.imageshack.us/img147/7100 ... cht4lb.jpg[/img][/img]

Een wat eenvoudiger uitvoering zonder airconditioning. Met dank aan Steef en Cees.
Anne
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Vaerderij schreef: Een wat eenvoudiger uitvoering zonder airconditioning. Met dank aan Steef en Cees.
Anne
Maar wel met openlucht-badkamer op de 1e verd. :lol:
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Bram

Campertje

Bericht door Bram »

:D Hallo mensen ,als ik dit zie ,is op de motor met vacantie gaan, voor mij ook geen obstakel meer,kan niet meer omlazeren door een blackout

Afbeelding

Groetjes Bram
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Vakantie

Bericht door Bob R.I.P. »

Niemand meer met vakantie geweest?

Ben terug van derde vakantie. Wat een rijkdom. Eerst een viertal weken naar Duitsland en Frankrijk, dan twee weken naar een boerencamping waar de kleinkinderen komen. Lachen is dat. En als afsluiting een midweek met familie. Altijd wel wat bijzonders. We kwamen terecht in een kerk met een flinke, keurig gesorteerde 2e hands boekenmarkt. Ik vond daar toch maar mooi drie nautisch georienteerde boeken, Maritiem Nederlanders en de zee door Hans vandersmissen, Zeeromans van Arthur van Schendel en Adieu Schipper, een boek over de verdwenen binnenschippers van het Geesterambacht.
Voorlopig dus weer leesvoer.

Mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie