Bericht
door Eric » 19 jul 2005 23:43
Ja, hij is voor de bakker Harry.
Dat ziet er niet mooi uit.
Ben zo'n tig keer op en neer gereden van NL naar Portugal en weer terug.
Vooral in Frankrijk zag je dit vaak.
Hoe kon het gebeuren Harry? Snelheid, stabilisator, gewichtsverdeling, plotseling remmen, het kan allemaal meespelen.
Heb het zelf eens bijna gehad. Reed met een Toyota LandCruiser van bijna twee ton met een aanhangertje (ongeremd) met sinaasappelen.
Dit in het kader van "leeg rijden is duur rijden".
In Frankrijk had ik net een betontruck ingehaald, toen er op de andere rijbaan een eikel ging inhalen.
Ik dus vol in de ankers, en dan kan je nog zo'n zware auto hebben, die aanhanger duwt je wel verder.
Ik voelde hem beginnen te schuiven.
Ik zag dat de tegenligger de berm koos (voor mij dus rechts) en dat de door hem ingehaalde ook naar de berm (voor mij links) uitweek.
Hierdoor onstond een gaatje, en ik hem vol op het gas getrapt, het gat ingedoken, en de boel op die manier op de weg weten te houden.
Het karretje slingerde er achteraan, maar bleef gelukkig wel rechtop.
Godzijdank had ik alle kistjes keurig zeevast gezet, want als die zouden gaan schuiven.....
Het scheelde niets, en ik heb op de eerste parkeerhaven dik een halfuur staan bijkomen. Sindsdien rijdt ik in Frankrijk nooit meer over de N-wegen, maar voortaan altijd via de tol.
Al die klote rotondes, stoplichten, vrachtwagens, sleurhutten, en ongevallen (ben zelf twee keer van achter aangereden geweest, voor mij gelukkig zonder schade), geef mij de tolweg maar.
De N-route geeft me stress, en die Franzosen kunnen niet rijden.
Niet dar er op de tolweg nooit iets gebeurt (klapband van een truck, band springt van de velg en stuiterd over mijn auto heen.) maar het rijd een stuk relaxter.
Veel succes met de reperaties, en in september op de camping staan is ook niet verkeerd.
Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.