Kittens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

een zak kost bij de Dierenarts € 63,00.
Hier plaats ik wel mijn vraagtekens bij.
Mijn katten eten al jaren lang C/D brokjes die alleen maar bij de dierenarts verkrijgbaar zijn.
Gewoon simpele kattenbrokjes, waarom zijn deze brokjes niet elders en goedkoper verkrijgbaar?
De meeste dierenartsen die ik ken hebben echt hart voor de dieren, maar er zitten er tussen die alleen maar dollartekentjes in hun ogen hebben. :roll:
Als we met Mabel naar de dierenarts gaan, vragen we toch eerst even wie er dienst heeft, want er zit er eentje bij waar we echt nooit meer mee te maken willen hebben.
All the best
Jos

Jan Vos

Re: Kittens

Bericht door Jan Vos »

Jos moest eens tebletten hebben voor de poes met epilepsie en kon alleen in Haren terecht rekent die kerel 1 gulden per tablet.
Bij de dierenarts hier in het dorp kreeg ik 100 voor nog geen 10 gulden.
Dat is net als de spuit voor de niesziekte die kan je niet prefentief geven maar veel Dierenartsen beweren dat wel.
O en er is verschil tussen een Dierenarts en Veearts de laatste is stukken goedkoper.
De zak is wel 10 kilo Jos in het groot inkopen is goedkoper.


Cor mijn neef had een poes van 13 jaar oud ook kanker ach kon wel geopereerd worden dan kon ze weer jaren mee 900 gulden voor de operatie en een week later was het beesje toch dood.
Maar er zullen de komende tijd weet veel dieren gedumpt worden mensen schaffen een dier aan zonder er bij na te denken.

In de gemeente Groningen is nu een verbod ingevoerd ( hond aan de lijn, schepje of wat anders bij je bij nalatigheid € 90,00 boeten ).
Mij is een Marof bekend die al twee maal betaald heeft. :lol: :lol:
Ja en nu klagen ze hadden ze de bordjes maar moeten zien met verboden voor honden zeg je er wat van dan krijg je als antwoordt ik betaal hondebelasting.
Hier kan je sávonds niet zien of er een drol op straat ligt bij ons huis maar helaas betrap ik of een van de buren de daders nooit want wij hebben al afgesproken dat ze de drol door de brievenbus bezorgd krijgen.
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

Wij vermoede dat het met het gebit is begonnen en dat daar dus nooit
geen aandacht aan is begonnen.
daarna dus hebben ze zachter voer gegeven en deze is ook vaak zouter.
Maar ik moet eigenlijks enz enz zetten want dit beestje had nog meer onder de leden
achter pootjes wouden ook niet meer zo goed plus 15 jaar,ja dan is het snel gedaan dat
kost ongeveer 2500 euro om dat allemaal te laten helpen en waarschijnlijk
niet verhelpen maar leven reken en aanvaadbaar voor het hondje.

Maar we kunnen er lang en breed over lullen,het beestje heeft nog een fijne 14 dagen bij me gehad en is
in mijn armen gestorven vanmorgen bij de dierenarts in het dierentehyuis.
Morgen ga ik weer naar het dierentehuis,zit daar elke dag een halve dag als vrijwilliger.
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

Je kan ook asd brokjes kopen die zijn goedkoper.
Een goede dierenspeciaalzaak heeft ook asd/cd brokjes maar die zijn van de royal/cain goed en wat goedkoper
dan die bij de dierenarts.

De katter die ik nu onder mijn hoede heb (al 6 weken) heeft ook asd brokjes.
deze katter heeft een hersenbloeding gehad,is nu een wilde speler maar
veder is het goed met hem gekomen.
pluis 4.jpg
pluis 4.jpg (84.89 KiB) 7784 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik schrik wel even van de prijzen die de dierenartsen in Nederland rekenen, al herinner ik me van vijftien jaar geleden nog wel dat de prijzen voor eenvoudige behandelingen zoals een jaarlijks onderzoek en injecties, toen al aardig hoog waren.

Hier in Griekenland is het voor dieren bar slecht, maar als we het nu met één ding getroffen hebben, dan is het wel met onze dierenarts hier in Edessa, op 25 km van ons huis. Een vakman die dag en nacht klaar staat, maar vaak gebeurt het ook dat we hem bellen voor iets en dat hij zegt: "Je hoeft niet te komen; ga maar naar de apotheek en haal ....". Hij houdt zijn vak bij, zit doorlopend op het internet en koopt op eBay vanuit Duitsland en Engeland de nieuwste apparatuur. Hij is getrouwd en heeft twee mooie kinderen, maar een echtscheiding hangt steeds als een donderwolk boven zijn bestaan om de eenvoudige reden dat hij geen tijd voor zijn gezin maakt. Hij wil niet met vakantie en als hij gaat, verzekert hij ons dat we hem altijd mogen bellen.

Zijn prijzen: Woensdag bij onze jongste kat - die ook alweer dertien jaar is - voor de tweede keer een kwaadaardig gezwel op de rug weg laten halen. Dat is een flinke operatie waar hij toch goed drie kwartier mee bezig is, vanaf de eerste twee narcoseprikken tot de laatste hechting en antibioticaprik en dat kost dan 80 euro, inclusief de antiobiotica die we dan nog mee naar huis krijgen, terwijl hij heel goed weet dat ik zonder met mijn ogen te knipperen ook 200 euro zou betalen. Ik vraag ook vooraf niet naar een prijs; ik wil gewoon dat zo'n dier geholpen wordt. Uiteraard overleggen we wel wat de kansen zijn en wat het beste voor het beest is. Er waren wat uitzaaiingen, maar hij heeft de wijde omgeving schoongemaakt en het lijkt goed. Het enige wat we nu kunnen doen is afwachten.

Onze oudste en mooiste kat, een rode kater van acht kilo, geboren in Zevenbergsenhoek, kreeg een jaar of wat geleden kanker aan de onderkaak. Niets aan te doen en het ging razendsnel. Hij gaf hem twee maanden, maar na zes weken moesten we hem laten inslapen.

Maar wat die prijzen betreft: een jaarlijks onderzoek voor een hond met twee prikken: 20 euro. Katten idem dito. Ik zei een keer dat zijn prijzen belangrijk lager waren dan die van de dierenartsen in Holland. Toen liet hij me de lijst zien van de officieel vastgestelde prijzen van de Griekse dierenartsen. Die zijn het dubbele van wat hij rekent. "Dat zou ik kunnen vragen als ik een praktijk in Athene had," zei hij. "Vraag ik dat hier, dan blijven de mensen weg en zijn de dieren er de dupe van."
Ik was erbij toen er een vent binnenkwam die een ziek schaap had. Vassili gaf hem een zakje met wat tabletten. "Wat kost dat?" vroeg die man.
"Vijf euro," zei Vassili.
Waarop de schapenboer zich omdraaide en zonder tabletten en zonder iets te zeggen wegliep. Hij zal de rest van de week waarschijnlijk schapenvlees hebben gevreten.
Intussen heeft hij het druk en wordt hij toch schatrijk en dat gun ik hem van ganser harte. Iemand die een goed stuk werk doet en hart voor zijn werk heeft, mag daar van mij goed voor worden betaald.

We namen een jong op van de thuisloze hond waar we al jaren voor zorgden - dat wil zeggen: buiten ons hek zorgen dat ze voldoende eten kreeg. Die kreeg elk jaar twee nesten en waarom we juist die ene pup opnamen, is een verhaal apart, maar dat doet er nu verder niet toe. Zo'n thuisloze hond krijgt dan minstens zes, maar vaker acht en soms wel tien jongen. Daar blijven vervolgens hooguit twee van leven en dat moet ook, anders zou de hele wereld binnen de kortste keren vol met honden zitten. Een pup moet niet alleen gezond zijn, maar ook pienter om te overleven.
Nu was de pup die wij opnamen een teefje en we hadden twee gezonde reuen, dus toen de pup een hond werd... was het zaak om daar zo spoedig mogelijk iets aan te doen. Het hele binnenwerk eruit was de beste optie en dat hebben we dus gedaan. Laat je haar alleen steriliseren, dan heb je een paar keer per jaar een stel vechtende reuen in de tuin.
Wie wel eens bij een dergelijke operatie aanwezig is geweest, zal weten dat dat een forse ingreep is waar hij een mooi poosje mee bezig is. Maar dat kost dan 150 euro.
Intussen had de moeder alweer een nest en ook daar kwam weer niks van terecht en ik kan natuurlijk geen honden blijven opnemen, dus ik stelde voor om niet te ouwehoeren en die thuisloze teef ook te laten behandelen. Wat kan mij die 150 euro nou toch schelen? Dus mijn vrouw belde de dierenarts en zei: "Vassili, we willen dat je die teef ook behandelt, want we zijn het zat om twee keer per jaar jonge honden te zien sterven. Maar eh... zou je dat voor ons, als goede klanten, niet voor een zacht prijsje willen doen?"
Dat wilde Vassili wel. Voor 75 euro hielp hij ons en die teef. Intussen woont ze alweer jaren bij ons in. Toen een van onze honden stierf aan de gevolgen van de Ziekte van Von Willebrand - eigenlijk geen ziekte maar een genetische afwijking - trok de moeder zomaar bij haar dochter in.

Afbeelding

Ze beleeft bij ons een onbezorgde oude dag, samen met haar dochter die waarschijnlijk binnen enkele jaren de enige hond zal zijn die we nog hebben. Daarna wil ik ook niet meer. Ook geen katten meer.

Maar zo gaat dat hier dus.

Het syndroom van Von Willebrand komt ook bij mensen voor. Het is pseudo-hemofilie, een soort bloederziekte, maar niet de werkelijke hemofilie. Bloedingen zijn niet of heel moeilijk te stoppen. Bij mensen is het goed te behandelen, maar bij honden niet. De hond die het bij ons had, hadden we ook opgenomen uit een een het wild geboren nest. Hij was de laatste van de twaalf die ik in het wild, vrij ver van ons huis, had bijgevoerd. Maar alleen voedsel helpt niet. Na een week of zes begint het grote sterven; dan wordt de een na de ander ziek en gaat dood. Alleen een of twee heel sterke pups overleven. Deze zat op een dag in de sneeuw in het land naast ons huis, naast zijn dode zus. Toen kon ik het niet langer aanzien en heb hem opgenomen en dat werd onze Jack.

Afbeelding

Het zal misschien gek klinken, maar ik had altijd weer de indruk dat Jack liet blijken dat hij ons dankbaar was dat we hem hadden opgenomen.

Nu moet ik met de honden uit voordat het te warm wordt. Daarna zal ik nog wat foto's laten zien van onze dierenarts en zijn werk.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Kittens

Bericht door Cor Leliard »

Spike, mijn Jack Russell na twee dagen weer het mannetje.
Hij had dat gezwel precies op zijn anus,en de dokter heeft het zo ver mogelijk weg gehaald.
Zou hij meer weg gehaald hebben dan was de hond incontinent geworden.
Spike, is weer de oude eet goed en heeft geen pijn.Probeer hem nog zo veel mogelijk een fijn hondeleven te geven in de resterende tijd.Maar hij moet geen pijn lijden en echt kunnen leven.
groeten uit Breda Cor
p.s geld wordt overgemaakt
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door Joop »

Vijf op een rij.
dyn007.jpg
dyn007.jpg (229.32 KiB) 5828 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door Joop »

image026.jpg
image026.jpg (39.89 KiB) 5830 keer bekeken
jan41
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:47

Re: Kittens

Bericht door jan41 »

Afbeelding

HALLO DIERVRIENDEN

DAN PAST MIJN DIERTJE ER OOK WEL BIJ.

GR JAN
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door Joop »

image004.jpg
image004.jpg (42.25 KiB) 5826 keer bekeken


Plaats reactie