Kittens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
jdbvos

Re: Kittens

Bericht door jdbvos » 01 mar 2013 18:42

Ik denk dat jullie dit wel leuk vinden....
maffe beesten.... :roll:
Greetz!
Jan DB Vos

lp
Contacteer:

Bericht door lp » 14 apr 2013 22:47

Afbeelding

:wink: Onze kat Pukkie, geïnteresseerd in het maritieme nieuws.
quo vadis

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 14 apr 2013 23:39

Afbeelding

Onze Freddy, die begin november besloot dat hij bij ons wilde wonen, had aanvankelijk een aantal broers en zussen. Op den duur waren ze nog met zijn drieën: Freddy, een donkere zuster die ik Zwarte Riek had gedoopt en een rode broer die ik Rooie Arie" noemde, ter nagedachtenis aan "Rooie Arie Dijkhuizen", gezagvoerder van het s.s. Tasman van de KPM. De anderen waren verdwenen, ziek geworden, overleden, zoals dat gaat en ook moet gaan, anders zou de wereld binnen de kortste keren bedolven raken onder en volledig overgenomen worden door de katten en honden.
Zwarte Riek stak de verkeersweg over en werd omgebouwd tot een heel klein haardkleedje en Freddy trok bij ons in, maar Rooie Arie was wat eenkenniger en schuwer en bleef buiten onze tuin wonen, waar ik hem elke avond zijn eten bracht. Enige tijd geleden merkte ik dat hij 's nachts bij zijn broer op visite kwam, gewoon voor de gezelligheid en om ook nog een vorkje mee te prikken. Maar kwam ik 's morgens op, dan nam hij snel weer de benen.

Dat is intussen veranderd en hij is nu definitief bij zijn broer ingetrokken. Een dezer dagen zal ik hem meenemen naar de dierenarts voor zijn prikken en een paspoort. Mijn vrouw vond Arie geen mooie naam en ze snapte ook helemaal niets van mijn verwarde verhaal uit 1956 over ene Rooie Arie Dijkhuizen van de Tasman die altijd in zijn hemd liep en niks anders deed dan op alles en iedereen schelden.
Vandaar dat Rooie Arie nu Boris heet.
Die katten. Ze trekken gewoon maar bij je in als ze daar zin in hebben. Dat goedkope voer van Lidl dat hij buiten kreeg, vreet hij ook niet meer. Friskies is wel het minste, maar hij prefereert toch Purina Gourmet en als het aan de katten lag, kocht ik géén Whiskas. Nou ja, vooruit maar. Katten staan in Griekenland niet hoog op de crisisprioriteitenlijst, dus laten deze jongens het dan in elk geval goed hebben.
Website: Schepen & Boeken

Oh my friend we're older but no wiser
For in our hearts the dreams are still the same.
Those were the days my friend...

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 15 apr 2013 01:10

Mooie foto van twee tevreden huiskatten, Theo. :)
Wij hadden vroeger ik nog op de kleuterschool zat een hond die "aan was komen lopen".
En niet meer bij ons was weg te slaan. :lol:
Een gezin met 6 koters, dus altijd wel een speelkameraadje aanwezig.
Aan de lijn? Nee dat was er bij Tommie niet bij.
Hij deed dan net alsof hij de moord stikte, dus lieten we hem maar vrij rondlopen. :wink:
We woonden destijds aan de Jan Gijzenkade in Haarlem en aan de overkant stond een haringkar waar Tommie regelmatig langs kwam om de afvalbak leeg te vreten.
Toen mijn jongste broer in 1953 geboren was lag Tommie constant naast zijn wieg en als het bezoek niet naar zijn zin was begon hij dreigend te grommen.
Wat het voor ras was? Een vullisbakkieras. :)
Volgens iemand die er verstand van had was het een kruising tussen een herder en een Chow Chow.
Mijn vader kwam vaak op onregelmatige tijden met de bus terug van zijn werk.
Altijd stond Tommie daar om hem bij de bushalte op te wachten.
Maar dit topic gaat over katten. :)
Er kwam toen een kat aanlopen die meteen liefdevol werd onthaald, maar dat zag de hond natuurlijk niet zo zitten.
Blazen en blaffen, mijn moeder besloot toen om ze samen maar een nachtje in de keuken door te laten brengen en de volgende morgen lagen ze samen vredig naast elkaar in de mand te slapen. :)
Tja, toen was geluk nog heel gewoon..... :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Joop
Contacteer:

Bericht door Joop » 08 aug 2013 03:29

anigif_enhanced-buzz-16704-1373388469-5.gif
anigif_enhanced-buzz-16704-1373388469-5.gif (1.58 MiB) 2511 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-1390-1373396697-10.gif
anigif_enhanced-buzz-1390-1373396697-10.gif (1.05 MiB) 2511 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-1081-1373398154-44.gif
anigif_enhanced-buzz-1081-1373398154-44.gif (1022.72 KiB) 2511 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-28769-1373395150-0.gif
anigif_enhanced-buzz-28769-1373395150-0.gif (1.73 MiB) 2512 keer bekeken

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor » 02 sep 2013 09:33

Kitten en parkiet-1.jpg
Kitten en parkiet-1.jpg (231.78 KiB) 2456 keer bekeken
Kitten en parkiet-2.jpg
Kitten en parkiet-2.jpg (245.59 KiB) 2456 keer bekeken
Afbeelding

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 05 nov 2013 17:27

-----------------------------------------------------------------------------------Hij kan lachen...!

----------------------------------------------------------Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------Hij heeft de Jackpot gewonnen!

Een week of vier geleden lag er 's morgens toen ik buiten kwam, zomaar een jonge kat in het bed van een van de gebroeders die we nu een jaar geleden adopteerden, Freddy en Boris. Zie hogerop. Het was een scharminkel: vel over been, groezelig en onder de vlooien. Maar hij deed net of hij me al jaren kende. Zijn eerste honger was gestild, want hij had alles opgevreten wat er voor de gebroeders klaarstond. We hebben hem een week laten betijen, alleen maar eten en slapen en tot rust komen. Wat opvallend was: hij ging keurig op de bak, wat voor dit soort, meestal in het wild geboren katten zeker niet vanzelfsprekend is. Daarom staat er ook altijd een bak, omdat vooral Boris nog wel eens ergens in een hoek wil kakken.

Na die week heb ik hem meegenomen naar Vassili Slimbas, de dierenarts en daar hebben we een echte kat van hem gemaakt, met een paspoort en een naam - Felix - en zijn eerste injectie, wormpil en vlooiendruppels. Ik schatte hem op twee maanden, maar Vassili betastte hem en bekeek zijn gebit en kwam tot drie maanden. Intussen is het al een hele kat geworden, vrolijk en zeer aanhankelijk. Hij wil ook al met iedereen vechten, maar dan geeft Freddy hem ongenadig op zijn sodemieter. Die andere, die rooie Boris, is veel vriendelijker tegen hem.

Maar goed: Felix heeft dus de jackpot gewonnen en kan daardoor breeduit lachen.
Nu heeft alles in het leven een prijs, zo ook in het kattenleven. Wie hier als kater binnen komt wandelen en lid wordt van de familie, accepteert daarmee automatisch de voorwaarden en raakt na een poosje gegarandeerd zijn ballen kwijt. Zo ook Boris, hieronder.
Maar ach, dat weet ie nog niet... :-D

----------------------------------------------------------Afbeelding

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 05 nov 2013 20:27

Maar ach, dat weet ie nog niet.
Dus je hebt "Rooie Arie" uiteindelijk toch bij de kloten Theo!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 05 nov 2013 20:39

Ja, nou je het zegt...! :-D
Dat hij moge rusten in vrede, die Rooie Arie Dijkhuizen.
Wat zal die man zich toch aan mij hebben geërgerd en als ik zo eens terugdenk, waarschijnlijk zeer terecht. :oops:

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 06 nov 2013 01:04

en als ik zo eens terugdenk,
Jij hebt hem natuurlijk wel eens uitgelegd dat jij de handel vroegaah wel eens "krakend omhoog" had gezet :lol: ...en daaaar is Rooie Arie zich de cholere van geschrokken EN toen is het tussen jullie nooooit meer goed gekomen :roll:

Dat " krakend omhoog" is ook een teminologie waar een iedere zeeman pijn van in z'n drink-arrumpie krijgt!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 30 apr 2014 15:26

Bedelende poes bij de visboer in Uithuizen vanmiddag. :wink:
Poes-kl.jpg
Poes-kl.jpg (219.5 KiB) 2106 keer bekeken

Jos Linders

Bericht door Jos Linders » 30 apr 2014 16:15

Aan zijn omvang te zien krijgt die regelmatig een visje. :-D

Groetjes, Jos Linders.

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 30 apr 2014 16:41

Tja, katten... Hij - of zij - ziet er anders weldoorvoed uit. Je hebt toch zeker wel een visje voor het arme, verwaarloosde dier gekocht?

Wij met onze katten... Nadat de laatste van onze grote vrienden in 2010 helaas overleden was, wilden we geen katten meer. Maar ja, toen er eentje van het in het wild geboren nest dat ik in 2012 elke dag een hapje eten gaf, besloot om bij ons in te trekken, toen dachten we: nou ja, vooruit. Dat was Freddy, ik heb hem hier al eens geplaatst. Maar Freddy had een broer en die kwam eerst alleen maar zo nu en dan een vorkje meeprikken, tot ook die besloot dat het hier beter toeven was dan in het wild en toen dachten we: nou ja, vooruit... en noemden hem Boris.
Toen lag er op zekere dag in oktober vorig jaar zomaar een kitten in een van de comfortabele kattenbedden die we op de veranda voor de heren hebben staan. Ook die heb ik hier al getoond. Ach, zon kleine kat van misschien drie maanden, mager en vuil, maar uiterst sociaal en vriendelijk en keurig op de bak gaan, dus toen dachten we: nou ja... en noemden hem Felix.

Toen zat er elke avond als het eenmaal donker was een schuwe, donkere kat op de veranda die vlug even een hapje kwam stelen. Die joeg ik telkens als ik hem zag weg, maar hij kwam ook weer terug, tot we dachten: nou ja, een meeëter meer, wat maakt het ook uit? Maar hij was erg schuw, wilde niet aangeraakt worden en dook elke keer weg als er iemand op de veranda kwam. Tja, wat moest je ermee? Ik kon niet kijken wat het was, zo schuw was hij, maar het leek een kater.

Tot de kater morgen precies vijf weken geleden twee kittens baarde! Mijn god, wat kregen we nou weer? Ik zag al zes kittens in dat nest liggen en wat moet je daar hier in Griekeland mee? Hier stoppen ze zo'n nest in een plastic zak van de supermarkt, knopen die stevig dicht en flikkeren hem in de vuilcontainer.
Maar het bleef bij twee kinderen, een grote en een kleine. Die kleine had moeite met drinken bij de moeder en leefde maar drie dagen. Moeder verwijderde hem zelf keurig uit het nest. De tweede groeit zeer voorspoedig.
Ach, katten...

-----------------------Afbeelding

-----------------------Moeder en kind maken het uitstekend.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 30 apr 2014 22:56

Hij - of zij - ziet er anders weldoorvoed uit
Het was heel duidelijk een zij, Theo. :)
De manier waarop ze liep te paraderen en stukjes vis probeerde te bietsen, een kater pakt dat toch anders aan.
Hier krijgt ze een klein stukje haring van Akkie die meteen in haar vinger gebeten werd.
Alsof ze wilde zeggen: "Is dat nou alles, ik had wel iets meer verwacht."
etende poes-kl.jpg
etende poes-kl.jpg (226.36 KiB) 2055 keer bekeken
Voor het eerst sinds 37 jaar hebben we geen kat meer sinds het overlijden van onze katten.
Maar mochten we ooit verhuizen dan gaan we meteen naar het eerste de beste asiel in de buurt. :wink:

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 03 mei 2014 13:52

Afbeelding

Lekker lui liggen met zijn allen.

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 20 feb 2016 16:56

• Gisteren een item in Eén vandaag ...
    • Met de hele familie in een bed: honderd jaar geleden lagen we nog vaak met z’n allen in hetzelfde bed. En anno 2016 doen we het weer, en veel ook.
      Een kwart van de jonge kinderen tot vijf jaar slaapt bij de ouders op de kamer en vier procent van de kinderen tot en met twaalf jaar slaapt bij de ouders in bed. Tegenwoordig is de reden niet meer ruimte- en geldgebrek maar de populaire opvoedstijl ‘attachment parenting’. Die wordt gepromoot door bekende sterren als Angelina Jolie, Brad Pitt, Macklemore, Mariah Carey en Alicia Silverstone.
[/color]
    • Onze katten zijn duidelijk trendvolgers ...

Afbeelding

Niet alle katten in Griekenland hebben een slecht leven, hoor!

Plaats reactie