Maxi Linder

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bram

Maxi Linder

Bericht door Bram »

:D Hallo Kombuisers
Speciaal voor de ex KNSMers, en liefhebbers
wie kon haar niet
Kwartje Jantje
Ik vond dit op het net ,toen ik op de site van Suriname zat te struinen,kwamen gelijk weer een hoop leuke dingen terug uit het ver leden,en ik denk dat er wel meer zijn met herineringen van toen.

Afbeelding

Clark Accord
De koningin van Paramaribo
ISBN: 9041702393


Oorspronkelijke Nederlandse uitgave:
Uitgeverij Vassalluci, Amsterdam 1999


Uitgave als Rainbow Pocketboek: maart 2001
Omvang: 368 pag.
Rainbow Pocketboek nr: 539
Prijs: € 8

De europrijzen gelden voor de Nederlandse markt.
Het boek
Nederlandse Zeelieden en soldaten noemden haar liefkozend de`Zwarte Koningin van de West'. Maxi Linder, een van Suriname's beroemdste prostituees, was schaamteloos, welbespraakt, extravagant en onzelfzuchtig. Accord beschrijft in deze veelzijdige en kleurrijke roman niet alleen op overtuigende wijze een veelbewogen vrouwenleven, hij weeft ook diverse historische gebeurtenissen door het verhaal, die van blijvende invloed zijn geweest op de geschiedenis van Suriname.
De pers
`Een meeslepende roman, schitterende anekdoten, gloedvolle beschrijvingen, sprankelend en grappig.' De Groene Amsterdammer

'Een ontroerend en aangrijpend boek.' De Telegraaf


De auteur
Clark Accord (1961) is geboren in Paramaribo en is momenteel fulltime werkzaam als schrijver. De koningin van Paramaribo is zijn romandebuut. De vertaalrechten zijn reeds verkocht aan Duitsland, Spanje en Finland. Voor Theater Cosmic schreef Accord een monoloog met dezelfde titel, die overal in het land volle zalen heeft getrokken. Zijn nieuwste roman Tussen Apoera en Oreala, een liefdesgeschiedenis in de regenwouden, verschijnt in september 2001.

Thema
Nederlandse literatuur |
Groetjes Bram



Plaats reactie