Eindelijk is het zo ver

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Sterkte Ronny, dat je weer snel ter been mag zijn !

Gr Bert

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ook van mij het beste toegewenst Ronny.
Hopelijk is die Spaanse geen familie van "kennissen uit het verleden" want de Spanjaarden hebben ook een soort vendetta.
Maar zoals ik al zei; ik wil je niet ongerust maken.

Groeten,
Bert de Boer
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Bert.

zat ik zelf ook al aan te denken je weet maar nooit met die latino's en hun familie.
maar zover ik kon nagaan was ze geen familie en had ze ook geen familie in argentinie wonen,dus hopen maar het beste.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Ronny,

Zo'n operatie is eigenlijk routinewerk voor die artsen en er zal niet veel zijn om jezelf bezorgd over te maken. Het enige wat je ná de operatie even moet controleren is of ze haar telefoontje en sleutelbos wel weer bij zich heeft !!!!! :oops: :oops:

Nee, het grote gevaar schuilt eigenlijk in de zogenaamde preoperatieve behandeling! Zoals je weet dient het operatie gebied vrij te zijn van bacteriën en alles wat deze beestjes als hun woongebied erkennen zoals bijvoorbeeld haargroei. Je zult dan ook een paar uur van tevoren bezoek krijgen van wat in ziekenhuistaal "de kapper" word genoemd die jouw edele delen van alle haargroei gaat ontdoen. Door de lengte van het gewas lukt dit niet met een gewoon krabbertje van Gilette maar wordt er teruggegrepen naar de echte ouderwetse "klinge" zoals ze ook vaak in Zuid Amerikaanse kroegen bij zich hebben, zij het voor minder vredelievende missies. Dus voor jouw een blik van herkenning

Nu zijn er in dit vakgebied slecht weinig opties en, uit ervaring sprekend, altijd dezelfde type personen.

1e
Een oudere en zeer ervaren verpleegster die door de vele teleurstellingen des levens een ingewortelde afkeer heeft van alles wat mannelijk is of daarvan getuigt. Hiermee dien je zeer voorzichtig om te gaan en vooral geen teken van "opstandigheid" te vertonen op straffe van algehele "per ongeluk" amputatie. Zorg dat er niets maar dan ook niets boven het maaiveld uitsteekt maar let er wel op dat temidden van al die kleine andere krulletjes DE KRUL geen gevaar loopt.

2e
Een ouwe rot van een ziekenbroeder met een chronisch drankprobleem. Hier is het zaak om eerst zorgvuldig in te schatten in welk stadium van de dag hij zich bevindt. Is hij nog nuchter dan schuilt er een levensgroot gevaar in de hevige trillingen die zijn handen vertonen en berust een goede afloop eigenlijk uitsluitend op toeval.
Heb je wat meer geluk dan heeft hij al een stevige dosis van zijn dagelijkse medicatie naar binnen gewerkt en zal hij met vaste hand "het zaakje" te lijf gaan. Hierbij speelt echter zijn medisch veroorzaakte dubbelzichtigheid een kritieke rol. Immers, hij staat voor de keuze welk van die twee oppervlakken nou voor scheren in aanmerking komt. Maar dat betekent dat je toch altijd nog 50% kans hebt op een goede afloop.

3e
In het geval er sprake is van haast of een personeels overschot komen beide voornoemde personen gezamenlijk de klus klaren. Dan is het helemaal oppassen geblazen want ze laten zich, op grond van beroepseer, geen van beiden "het gras voor de voeten wegmaaien" en zijn bereid om tegenover elkaar hun territorium te vuur en te zwaard te verdedigen. Iedere vermeende grensoverschrijding van de ene zal onmiddellijk door de andere middels een ongerichte haal met het mes worden afgestraft. Het hoeft geen betoog dat dit vaak de aanleiding is tot een verwoed sabelgevecht met als slagveld jouw onderbuik. Dit is dus ook wat men bedoelt met de uitdrukking "onderbuikgevoelens". Dat menig patiënt hier ongewild als verliezer uit het strijdperk is gekomen behoeft geen betoog.

Maar hoe het ook zal aflopen Ronny, de plastische chirurgen zijn tegenwoordig heel wat mans in het terugzetten van ledematen. Alleen zal de oorspronkelijke functionaliteit nooit geheel terugkeren.

Mocht het echt helemaal gierend uit de klauw lopen dan kun je je altijd opnieuw aanmelden onder de naam Rina; discreet en begripvol als we zijn zullen we dan geen verdere pijnlijke vragen stellen en je onder je nieuwe hoedanigheid in ons midden opnemen.

Groetjes en sterkte,
Bert de Boer
Gast

Bericht door Gast »

Hoi bert.

ik zal morgen je tips te harte nemen.
maar mijn naam zal dan toch rossalinda worden,heb ik gelijk goede herineringen aan die goede ouwe krul.
nogmaals bedankt voor de tips en zal ze zeker ter harte nemen.

je weet het weer mooi te verwoorden ouwe reus.
Gast

Bericht door Gast »

goeden morgen allemaal.

bedankt voor de wensen.
zal zo richting ziekenhuis vertrekken en spreek jullie dan waarschijnlijk morgen wel weer.
tot morgen ??
Jan v derLugt (RIP)

Eindelijk is het zover

Bericht door Jan v derLugt (RIP) »

Hallo Ronnie
Van het harte beterschap .Je moet al die berichten aan jou geadresseerd
uit printen en boven je bed hangen.Misschien dat de chirug dan wel uit kijk
wat of ze doet.Metvr.gr. Jan.P.S. laat me even weten of je het ontvangen hebt het is de eerste keer dat ik op het nieuwe forum ben.
Gast

Bericht door Gast »

hoi jan.

bedankt,perfect doorgekomen.
had ook al een iedee omdat te gaan doen,en zit er nog steeds aan te denken.
weet je wat ik doe het gewoon.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Operatie R

Bericht door Eric »

Ook vanuit Portugal veel sterkte Ronny.
Hoop je morgen weer te zien als Ronny, en niet als Rina of Rossalinda.
Op het verhaal van Bert heb ik nog een aanvulling

4. De knappe net afgestudeerde verpleegster die alle klote klusjes krijgt én nog geen passend uniformpje heeft gekregen, waardoor haar voorpartij de neiging hebben om frisse lucht te happen.
Als zij begint met het scheerwerk, bestaat de kans dat jouw krul zich als een vlaggemast verheft.
Hierdoor wordt de scheerklus wat lastiger, en zijn er twee manieren om de mast weer te strijken.
òf een flinke tik tegen het kopje, óf een geruststellende massage waardoor moeder natuur vervolgens voor de ontspanning zorgt.
Wat er met de afvalstoffen gebeurt hangt van de kundigheid van de verpleegster af.

Hoe behandelen ze eigenlijk een liesbreuk Ron, wordt de lies dan gespalkt en in het gips gezet, zodat je krulletje in een mitella moet?
Wordt er terplekke genaait?
Oud leidingwerk vervangen?

We horen het wel!

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Eric,

als je niet weet of Ronny eerste klas verzekerd is zou ik hem maar niet van deze optie vertellen.

Alle gekheid op een stokkie, ik hoop dat alles goed is gegaan Ronny en dat je nu uit legt te rusten zonder veel ellende.


Plaats reactie