Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Theo Horsten junior
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2018 15:30

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten junior »

Hierbij wil ik u allen, die gereageerd hebben, hartelijk danken voor de mooie en warme woorden na het overlijden van mijn vader Theo Horsten sr.
Hieronder een foto die ik van hem heb gemaakt in oktober 2016, in zijn werkkamer achter zijn computer. Hier zat hij een groot gedeelte van de dag en kwam meestal zijn bijdrage aan uw forum vanaf deze plek.
Het gaat u allen goed.

Met vriendelijke groet Theo Horsten jr.
oktober 2016  (3).JPG
oktober 2016 (3).JPG (174.16 KiB) 10307 keer bekeken

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Geep »

In de werkkamer, van Theo voel ik mij thuis......
Onze werkkamer, beter onze hut, zijn overal het zelfde. Boeken, boeken.....en troep.
Ik beklaag diegene, die na mijn, lst. aan monsteren, mijn bende, de rotzooi moet opruimen.
Zelfs een voddeboer rent hier schreeuwend de straat op.
Vrgr. Geep
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4846
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Allen »

Onderstaande ooit eens van het World Wide Web geplukt.
Ik vind de tekst toepasselijk voor een ieder die voorgoed naar achter de kim vertrekt.
@Theo, Rest In Paece.


Smile Crying.JPG
Smile Crying.JPG (37.98 KiB) 9759 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Erikdepooter »

Goeie help.
Kom je terug van vakantie en lees je dit.
Verschrikkelijk.
Theo was hier zo'n beetje de kennisbank van alles wat met zeevaart en navigatie te maken heeft en werd daar zeer breed om gewaardeerd. Niet altijd begrepen, want hij kon soms de dingen rechtuit zeggen. Maar misschien daarom wel had ik zo'n enorm respect voor deze "zeevader".
Wat zal ik hem missen . . .
Theo Jr en de rest van de familie, vrienden en volgers. Sterkte met dit verlies.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik kom weinig op Kombuis dezer dagen, en was het niet omdat Jaap foto's van de TEMI IV had gevraagd vandaag ook niet.Ja dat is even schrikken, maar ook weer niet,want dit is wat wij als 8tigers (wat hadden Theo en ik een lol over deze uitdrukking enige jaren terug)kunnen verwachten op de laatste mijlen.Theo je blijft in mijn herrinering!Mart .
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Arnoud Oprinsen
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:20
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Arnoud Oprinsen »

Het overlijden van Theo Horsten stemt me verdrietig.
Een man met kennis en karakter heeft afscheid genomen.
Wens vrouw en zoon erg veel sterkte.
Arnoud Oprinsen.
Menigeen vaart veel langer dan eerder was gedacht.
hermanbekkema
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017 09:41

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door hermanbekkema »

Mijn oprechte deelneming met het verlies van uw vader. Ik heb kapt. Horsten gekend sinds 1973 en jaren later weer met hem gewerkt tijdens zijn functie bij de ASD. Hij was een veelzijdig man en de laatste jaren heb ik erg genoten van zijn penne-vruchten. Hopelijk treft hij aan gene zijde veel goede vrienden, waaronder wijlen mijn vader, meester Bekkema, en drinken ze als vanouds een jonge klare op de oude kustvaart-tijd: Altied gedonder, mor wat hem' we `n lol had.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Jinny »

Op vakantie sprak ik JdbVos, en die vertelde het droeve nieuws.
Daar ik om een of andere vage reden het forum niet kon benaderen kan ik nu pas (via een zg proxi server) reageren.
Rust zacht Theo.
Ik heb genoten van je boek...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Zaagvis
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 sep 2018 11:57
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Zaagvis »

Mijn eerste bericht op dit forum, heb de goede man nooit gekend, en lees pas een goede week of drie losjes mee op dit mooie forum.(Plaats later nog wel een bericht waarin ik mezelf voorstel en zo) Maar een ieder die deze man heeft gekend, gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte in de komende tijd.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Geep »

HR. Zaagvis; Goedendag , enne Welkom! dat is nou het mooie van de vaart, strepen beslissen, je rang en functie.
aan de wal ben je elkaars maat, tot aan de laatste snik.
Vrgr.Geep


Plaats reactie