OOG

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

OOG

Bericht door gerardk »

Hallo Kombuizers,
Ik zal de komende tijd niet veel te zien zijn op het forum, de reden daarvoor heb ik uitgelegd in bijlage, en dat zowel het lezen als het schrijven me teveel moeite kost.
Hopelijk zit er op korte termijn verbetering in.
Oog.docx
(11.95 KiB) 293 keer gedownload
Groet
Gerard Koster (gerardk)
l

Ruud (R.I.P.)

Re: OOG

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Gerard,
Geen leuk bericht, hopelijk krijg je jouw zicht toch nog enigzins terug,want dat lijkt mij vreselijk,als je altijd goed hebt kunnen zien/lezen etc.
In ieder geval veel sterkte en ga voor meer dan 50% :!:
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: OOG

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Gerard,

Wens jou heel veel sterkte en hoop dat je weer "goed "kunt zien
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: OOG

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Maar hopen dat je binnenkort weer goed zicht hebt, Gerard.
Heel veel sterkte!
Aad v Staveren (RIP)

Re: OOG

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Gerard of het voor je te lezen is weet ik niet, hopelijk wel.
Anders moet het maar voorgelezen worden. Dat was dubbel pech hebben
geen feest voor je 50 jarig huwelijk, nog gefeliciteerd, en je gebits reconstructie
Maar het verlies van je gezichts vermogen is erger dan al het andere wat je gemist hebt.
Hopelijk gaat het nu e goede kant op
Ondanks alles nog een paar prettige dagen en een voorspoedig 2013
Aad van Staveren
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: OOG

Bericht door Roy »

Wat een ramp Gerard !.
Laten we hopen dat je tot de minderheid mag behoren die toch weer voldoende zicht terug krijgt. Ouderdom komt met gebreken zegt men, maar het is waar ook.
Vorige week heb ik de waarschuwing van m'n huisarts gehad dat ze wat aan m'n diabetes gaat doen. Als er niet snel ingegrepen wordt dreig ik blind te worden. En dat alleen door die smerige suiker.............
Het laat zich begrijpen dat ik ook jouw relaas haarscherp in de peiling zal houden.

Sterkte, we duimen voor je.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OOG

Bericht door gerardk »

Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties en bemoedigingen.
Mijn enige gedachte om dit te publiceren was een soort waarschuwing om dit soort signalen in je eigen situatie niet te lichtvaardig
op te nemen en je niet met een kluitje het riet in te laten sturen.
Inderdaad wat Roy zegt, we worden allemaal een dagje ouder en dat willen we ook, maar zonder te veel problemen.
Op dit moment kan ik wel zien, natuurlijk grotendeels door het goede rechteroog,want alleen met links zie ik geen letter. Ook diepte zien is er niet bij. Zelf autorijden kan dus niet en ben je afhankelijk van de buren voor ver weg of je gaat lopen.
A.s. maandag volgende controle in het OZR .
Ik wens iedereen prettige jaarwisseling.

Groet
Gerard
l
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OOG

Bericht door gerardk »

Hoi mensen,
Na de 2e controle was de arts tevreden met het herstel. Ik kan inderdaad wel meer zien,maar lezen met het linkeroog is er nog niet bij.
Wel heb ik nu 60% zicht en de arts had geen bezwaar tegen autorijden, dat is een hele opluchting want ik haat het om afhankelijk te zijn ofschoon iedereen in mijn omgeving zeer behulpzaam was.
Over 3 maanden krijg ik de 3e controleronde.
Ik was zo blij met deze vooruitgang, dat ik gelijk maar voor ons beiden een cruise heb geboekt met de Costa Pacifica naar de West-Med. vanaf Barcelona eind deze maand voor 7 dagen.

Groet
Gerard
l
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OOG

Bericht door gerardk »

Even een update.
Ik ben nu ruim 3 maanden verder en ik moet helaas melden dat mijn linkeroog NIET is vooruitgegaan dus ik vrees dat, tenzij er een nieuwe bril komt die e.e.a. kan corrigeren, het zicht wel rond de 60% zal stabiliseren.
Mijn hoop is nu gevestigd op de volgende controle in het oogziekenhuis op 12 april.
Het is wel raar dat ik nog steeds voor elk oog een apart beeld heb, rechts normale vorm en grootte maar links kleiner, plm 2/3, vervormd en donkerder. Het kleine beeld alleen is niet leesbaar (bij tekst) en staat als een soort schaduw gemiddeld 3 cm naar rechts en naar beneden verschoven half door het goede beeld. Een man op straat zie ik als man met een kleine jongen naast zich die beiden dezelfde bewegingen maken.
Ik moet mijn bijdragen aan en het lezen van dit forum zeer beperken want vermoeidheid zorgt weer voor grotere afwijkingen.
Ik meld me hier wel weer na de controle.

Groetjes GerardK
l
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: OOG

Bericht door gerard tenerife »

Van de eene Gerard aan de aan de andere, houd goede moed.
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie