Wijsmuller Kok K.J. Piet

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Wijsmuller Kok K.J. Piet

Bericht door proet »

Vandaag bereikt mij het bericht dat op 28 februari 2013 in Kampen is overleden K.J. Piet
De crematie heeft plaats gevonden in Zwolle.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl

Patru (R.I.P)

Re: Wijsmuller Kok K.J. Piet

Bericht door Patru (R.I.P) »

proet schreef:Vandaag bereikt mij het bericht dat op 28 februari 2013 in Kampen is overleden K.J. Piet
De crematie heeft plaats gevonden in Zwolle. Proet
Dag Proet,
Op pagina 266 van het Wijsmuller-topic heb ik naar de foto van de Simson-bemanning gekeken en daarop Karel Piet herkend.
Bij de SMN heb ik met hem gevaren op de Rempang en de Raki in 1964 en 1965. Hij was toen stoker/olieman; dat is wel wat anders als kok, maar het is dezelfde Karel. Wij noemden hem altijd "Kale Piet", want hij was al op vrij jonge leeftijd behoorlijk kaal. Zijn leeftijd weet ik niet precies, maar hij moet toen ongeveer 25 jaar geweest zijn.
Karel woonde toen in de Spaarndammerbuurt in Amsterdam en was een fervent DWS-supporter; die club beleefde destijds de gloriejaren en ik ben een paar keer met hem mee geweest naar het Olympisch Stadion.
Het laatste wat ik van hem heb gehoord was via een ansichtkaartje half 1965 van Café Wiener (Schele Henkie en Marie) in de Lange Niezel, waar we regelmatig kwamen. Marie vertelde daarop dat Piet, d.w.z. over Karel, aan de wal was gaan werken bij de Heineken. Na die tijd heb ik hem nooit meer gezien.
In het telefoonboek van Kampen zag ik dat hij in de Beatrixstraat woonde; niet zover van Zwolle, waar ik woon. Maar ja, daar kom je dan meestal te laat achter.
Het is alweer bijna 50 jaar geleden, maar wel leuk om weer aan die periode terug te denken.
Groeten, Paul G.


Plaats reactie