ben weer terug

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Plaats reactie
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

ben weer terug

Bericht door cenaprints »

Op 8 Mei werd ik snachts wakker met ontzettende pijn in de maagstreek. M'n vrouw heeft de ziekenauto laten komen, naar het ziekenhuis en met spoed opgenomen. Scans gemaakt, uitslag galstenen en een abses aan de galblaas. Lang verhaal kort,
galstenen- en blaas er uit, alles bij elkaar duurde dat twee weken, omdat ik na het verwijderen van de galstenen geen trek meer had in eten, resultaat binnen 1 week ruim 8 kilo afgevallen, bloedarmoede en nog een paar kleinigheidjes, operatie uitgesteld omdat de chirurg de ingreep aan de galblaas te gevaarlijk vond.
Ik ben nu alweer twee weken thuis maar was in het begin heel slap, 'n soort vaatdoek gevoel, maar begin nu weer aardig bij te komen.
Een ding is zeker, eet een week niet en je valt 8 kilo af. Ik moet wel nog een maand lang antibiotica slikken om alles weer op en in orde te krijgen.

:-D
In het ziekenhuis waar ik was opgenomen, werden s'avonds tv opnamen gemaakt voor de ABS-CBN, een nationale tv zender.
Na de operatie werd ik uit de operatie naar de I.C. afdeling gereden. Stel dit voor: je ligt op bed, nog half beneveld door de narcose en je wordt een gang ingereden met op het einde twee grote deuren. Deuren gaan open en ik zie in de deuropening een schemerige ruimte met een soort ultra-violet licht. Staat er een soort Mephisto achtig figuur die mij vriendelijk "Good evening" wenst, vervolgens het voeteneinde van m'n bed vastpakt en het bed een hoek omstuurt, door een grote zaal met langs de muren carnavals poppen rijd en mij vervolgens op de IC afdeling parkeert, waar allerlei slangetjes en andere toestanden in en aan mij worden vastgemaakt.
Toen mijn vrouw de volgende ochtend heel vroeg kwam en ik haar dat verhaal vertelde kreeg ik te horen over die tv uitzending. Toen bleek dat de zaal tussen de operatiekamer en de recovery afdeling wordt gebruikt voor fitness en airobic
oefeningen en twee avonden was gebruikt voor de tv uitzending.
Omdat de directe verbinding
tussen operatiekamers en de IC was geblokkeerd hebben ze mij dus via de fitness zaal gereden en de man die ik voor Mephisto aanzag was een verpleger van de IC afdeling in een donkerblauw verplegerspak. :-D


Cor

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: ben weer terug

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zo maakt een mens nog eens iets mee, Cor! :-D
Van harte beterschap en volledige genezing gewenst..
In mijn omgeving heb ik steeds gezien dat mensen zich na een galblaasoperatie stukken beter gaan voelen.
Dat komt weer helemaal goed.
Aad v Staveren (RIP)

Re: ben weer terug

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Cor het allerbeste toegewenst en dat je binnenkort weer de oude mag worden
Aad
rob niezing (R.I.P.)

Re: ben weer terug

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Ja Cor gezondheid is toch wel het mooiste wat de mens kan hebben........ maar krijgen dat is de vraag :lol:

Een volledige beter schap toegewenst, maar dat komt goed :-D

Groeten Rob
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: ben weer terug

Bericht door cenaprints »

:-D
De afgelopen maand heb ik echt gemerkt dat je leven iets is waar je heel zuinig op moet zijn. Ik bedank jullie allemaal voor de opbeurende antwoorden en ik zal m'n best doen het nog een poos op deze aardbodem vol te houden.
Ik mag echter -voorlopig- geen bier meer drinken. Belle, dat is m'n vrouw, heeft alle pilsies die in de ijskast stonden WEGGEGEVEN!! :mrgreen:
Morgen zijn we vijfentwintig jaar getrouwd en gaan we in een goed restaurant het vieren, met Icetea.

Allemaal nog bedankt voor de opbeurende woorden.

Cor
Jos Komen (R.I.P)

Re: ben weer terug

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gelukkig is het allemaal goed gegaan, Cor.
Nu maar hopen dat je weer snel de oude wordt. :)
Patru (R.I.P)

Re: ben weer terug

Bericht door Patru (R.I.P) »

Zo Cor,
Dat is even aangekomen. Maar een geboren en getogen Jordanees slaat zich er overal ter wereld doorheen. :!:
Geen bier meer, voorlopig. :?:
Dan morgen maar een pikketanusie op de goede afloop en op de zilveren bruiloft. :)
Sterkte en goed herstel.
Groeten uit Zwolle,
Paul Gortworst
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ben weer terug

Bericht door jdbvos »

Een goed herstel toegewenst Cor !
enne....die weggegeven biertjes....toch niet aan die nonnen in Cagayan ? :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Piet Bruijns
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
Locatie: Oudenbosch

Re: ben weer terug

Bericht door Piet Bruijns »

Lectori Salutem.

Onder het topic Taal en zo hadden we het over diagonaal lezen. Uit tijdnood wil ik deze methode ook op het forum wel eens toepassen.
Toch moest ik nu mijn ogen wel even uitwrijven: "Ben weer terug" stond er dit keer schuin boven de overlijdensberichten, wanneer je het diagonaal leest.
Deze zinsspeling nodigt je toch nadrukkelijk uit om te gaan filosoferen over het hiernamaals en of ze daar ook kombuispraat nauwgezet volgen.

Is het overigens voor 's lezers gemoedsrust en voor de zieken onder ons niet beter om deze twee zaken in dit topic strikt gescheiden te houden?
Ziekenboeg en overlijdensberichten liggen hier wel akelig dicht bij elkaar. (Dit als hint aan de forumbeheerder).

En voor Cor: Als je gezond bent heb je duizend wensen.
Als je ziek bent maar één..........


Beterschap
Piet Bruijns
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (31.01 KiB) 5757 keer bekeken
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX


Plaats reactie