Jan Knollema

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

Jan Knollema

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------Misschien zijn er hier maar weinigen die hem hebben gekend, maar toch wil ik er niet aan voorbijgaan...

--------------------------------------Afbeelding

-------------------------------------------------Jan Knollema, 2 april 1940 - 5 juli 2014
-------------------------------------"Hij heeft geleefd, intens. Het leven was te kort voor middelmatigheid"

Jan woonde in Spijk en genoot in het noorden van het land een vrij grote bekendheid. Fotograaf, journalist, eigen ondernemer, pottenbakker, levensgenieter en laatstelijk directeur van het theater "De Molenberg" in Delfzijl. Na zijn pensionering als theaterdirecteur maakte hij zijn lang gekoesterde droom waar: een eigen theater. In de enorme schuur van zijn boerderij in Spijk bouwde hij het Goultheater met vijftig zitplaatsen.
Jan was de oprichter en vele jaren lang de drijvende kracht achter het Noord Nederlands Jazz Gilde. Hij wordt morgen, vrijdag 11 juli in Delfzijl gecremeerd. Wat daar vooor muziek wordt gespeeld, laat zich raden. Na afloop wordt het glas geheven, zoals hij dat wilde.

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Jan Knollema

Bericht door Geep »

Toi, toi, toi..........en sluit.....doek.

Geep.
ketelbinkie

Re: Jan Knollema

Bericht door ketelbinkie »

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Jan Knollema

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Geheel in stijl. :)
St. James Infirmary.

    • "When I die, I want you to dress me in straight-laced shoes
      Box-back coat and a Stetson hat
      Put a twenty- dollar gold piece on my watch chain,
      So the boys will know that I died standin’ pat."
[/i]
Jan en ik gingen meer dan veertig jaar terug. Een kleine groep mensen die allemaal net een tikkie anders waren. Op een moment dat het leven alleen nog maar een groot, zwart gat leek, kwam ik daartussen terecht. Zoiets kan soms net het verschil uitmaken.
Jan Knollema is de derde die ons heeft verlaten. Jan van Hout en Gerard de Vletter (Wirdum) gingen hem voor.
Een bijzonder mens was ie zeker.
Rusten in vrede lijkt me niet echt iets voor Jan.
Die vindt daar wel iets op.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Jan Knollema

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik heb hem niet persoonlijk gekend.Wel kan ik me herinneren dat hij eens stelde dat de helft van zijn potentiele klanten uit zeehonden bestond,waarna de hele goegemeente over hem heen viel.Terwijl hij alleen maar wilde zeggen dat waar bij een theater het verzorgingsgebied als een kring er om heen ligt,zijn verzorgingsgebied voor de helft uit water bestond.
Harry
ketelbinkie

Re: Jan Knollema

Bericht door ketelbinkie »

Het was al weer een paar jaar geleden dat ik Jan voor het laatst heb gesproken tijdens een stukkie muziek maken met ons bandje bij hem in de tuin : https://www.youtube.com/watch?v=2GfbjzgyL-E
Mooie herinnering.


Plaats reactie