Arie Hollander overleden

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Plaats reactie
Jos Komen (R.I.P)

Arie Hollander overleden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bericht van Ariejan Stroobant.

Ik heb gehoord dat Arie (Aad) Hollander Augustus 2015 overleden is.
Ik kende Arie (Aad) van zijn begintijd bij Wagenborg.
Arie woonde in Heemskerk en was geruime tijd Kapitein op de kustvaart.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Arie Hollander overleden

Bericht door jdbvos »

Ik heb bij Seatrade nog met een kapitein Hollander gevaren....
Maar volgens mij...ik moet het nakijken....had die een andere voornaam (Marnix, of zo...), en woonde in Emmeloord (?)
Iig, een beetje laat wellicht, wens ik kapitein Hollander een goede laatste reis, en veel sterkte aan zijn nabestaanden...
Oost, west...ook best
Menina
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2017 16:22

Re: Arie Hollander overleden

Bericht door Menina »

Goedendag!

Het klopt inderdaad dat Adrie/ Arie Hollander in augustus 2015 is overleden.
Hij is overleden op 27 augustus aan een hersenbloeding. Totaal onverwachts. Zijn vrouw en dochter hebben het er nog altijd zeer moeilijk mee...........en eerlijk gezegd, ik ook.........ik ben een zusje van Aad. Ik weet dat hij bij wagenborg heeft gevaren (is daar volgens mij ooit als lichtmatroos begonnen) en werkte al jaren als Kapitein. Het zou mij geweldig lijken dat als er nog mensen zijn die hem hebben gekend en verhalen over hem weten mij dat te vertellen/mailen zodat ik een overzicht kan maken van zijn jaren aan boord, dit vooral voor zijn geweldige dochter Esmee die haar paps heel erg mist.

Met groeten,

Marrianne Montezinos - Hollander
hermanbekkema
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2017 09:41

Re: Arie Hollander overleden

Bericht door hermanbekkema »

Ik heb Arie (ook wel Adrie) gekend toen hij matroos was op de Prinsenborg. Ik was toen twaalf en voer met mijn vader mee. Later, in 1979, toen ik zelf voer als matroos, heb ik hem meegemaakt als zijnde 1e stuurman. Opgeruimde kerel met veel humor. Jammer dat hij niet meer onder ons is.


Plaats reactie