Jos Komen ingedokt.

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In december 2017 liep ik krakend op de rotsen.
Dubbele longontsteking en al vijf dagen meer dagen 40 graden koorts.
In eerste instantie denk je dan aan een griepie, maar dit duurde wel heel erg lang.
Na 5 dagen naar huis om te revalideren, maar het ging ongemerkt alleen maar bergafwaarts.
Ik moest langs komen om een blaastest te doen, dan kunnen ze die puinhoop in mijn longen een officiële naam geven, maar ik blaas geen deuk in een pakkie boter, dus over een week ga ik in de herkansing.
Weet nu al dat het Kut met Peren is.
Helaas, het is niet anders...
Ik lig te drijven met overdag twee zwarte ballen en 's nachts twee rooie lichies.

Ingedokt en uitgedokt...
Een week geleden voor de derde keer weer uitgedokt na een verblijf van 13 dagen in het zaikenhuus.
Dit was pas mogelijk als er thuis zuurstof beschikbaar was, inmiddels staat er een Everflo te draaien zodat er constant zuurstof beschikbaar is.
16 uur per dag moet ik op het zuurstof aangesloten zijn.
Ik had ook liever positieve berichten willen melden, maar dat zit er effe niet in.

Oplettende lezertjes zullen wel in de peiling hebben dat ik geen beheerder meer ben van Kombuispraat.
Ik heb het 18 jaar met heel veel plezier gedaan, iedereen bedankt voor de prachtige bijdrages, maar helaas heb ik ook veel shit over me heen gekregen, zo werkt dat nu eenmaal op de "social" media.
Ik hoop dat het straks in goede handen komt. :wink:

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Martinus »

In ieder geval ben je nu thuis.
Voor velen van ons hoort dit soort dingen bij het ouder worden en vallen ze onuitgenodigd, als onwelkome gasten, onze deuren binnen.
Zo is het nou eenmaal.
Toch zijn wij mensen vaak veel sterker dan we zelf vermoeden en kunnen we uit grotere bronnen putten dan we verwacht hadden.
Zoals je zelf ook altijd zegt: All the Best!
Van harte!
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------------------------------------Afbeelding

Jos, blij in elk geval weer een persoonlijk bericht van je te lezen. Ik was hier dan wel niet zichtbaar aanwezig, maar ik heb alles nauwkeurig gevolgd. Het is niet anders. Ouder worden is telkens weer een stukje inleveren, vertel me wat; ik doe niet anders. Dan kun je maar één ding doen: telkens weer kijken wat je nog overhoudt en wat je daar nog mee kunt. Of je het daar nog steeds voor dóét. Dat blijkt dan even zovele keren meer te zijn dan het aanvankelijk leek.
Wat kan ik er verder van zeggen? Ik kan je alleen maar wijsheid wensen en - hoe moet ik dat noemen - peace of mind, gemoedsrust. Nogmaals: het is niet anders.

Van die achttien jaar forum heb ik er, als ik het wel heb, zestien meegemaakt en er mijn bijdragen aan geleverd. Dat loopt ook voor mij op het eind en laat ik nu dan maar van deze gelegenheid gebruik maken om je allereerst te bedanken voor de gastvrijheid en het platform dat je me bood voor mijn schrijfsels. Maar daarnaast ook en vooral voor al je moeite en goede zorgen om dit forum op koers te houden. Dat er dan zo hier en daar dan eens een draadje breekt of een steigertje geramd wordt, of een lager uitloopt, of dat je tussen de koeien in de wal loopt of in de mist een visserman ramt, dat hoort er allemaal bij. Net als averij-grosse in de vorm van het werpen van lading om het overige te behouden. Dat moet zo nu en dan moeilijk zijn geweest, vooral omdat je dat dan niet in dank werd afgenomen. Je hebt dat voorbeeldig gedaan en ook daar wil ik je voor bedanken. Ik zou dat niet kunnen; ik zou daar totaal ongeschikt voor zijn en veel te kort van kop. Een vervanger voor jou vinden, zal niet meevallen. Ook daar heb ik over nagedacht toen duidelijk werd dat jij je groen verweerde petje zou gaan inleveren. Mij schiet daarbij slechts één naam te binnen, maar ik heb geen idee of hij er tijd voor zou hebben of er überhaupt iets voor zou voelen. Ik hoor en zie het nog wel. Nog een paar bijdragen en dan haak ik voorgoed af, maar ook daarna zal ik het verdere verloop blijven volgen.

Ik wens jou en Akkie het allerbeste. Maak ervan wat er van te maken valt. Dat is misschien meer dan je nu denkt.

Theo Horsten
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door leo-shof »

Ja Jos aller eerst wens ik je veel vooruit gang
En tevens wil ik je ook bedanken voor het vele lees plezier wat wij hier hebben
Ja soms moetje wel eens wat verwijderen, wat dan weer niet leuk is
Maar je hebt het toch mooi schoon en leesbaar gehouden

En Theo ook jouw wil ik bedanken voor je mooie en kundige bijdragens hier op het forum
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maak ervan wat er van te maken valt. Dat is misschien meer dan je nu denkt.
WAT zal de toekomst brengen?........Hoe ouder we worden, hoe meer we daar soms bij stil staan.
Jossie, ik sluit me nu even geheel naaadloos en volledig bij de voorgaande sprekers aan en wens je ALL the best tesamen met Akkie.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Co »

Beste Jos en echtgenote,

Zo bijna volledig aan de zuurstof, dan kan je dat zelfs geen "kruumelen" meer noemen.
Snotver dat is jammer zeg.
Heel hartelijke dank voor al de goede zorgen die je je altijd getroost hebt voor JOUW (en toch ook ONS) kindje.

Sterkte en hou de moed er in.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de reacties.
Ik ben gisteren de moderators Jos Linders en Ton Pekel vergeten te bedanken die jarenlang alles op de achtergrond in de peiling hielden.

Vanmorgen is de wijk longverpleegkundige langs geweest, prima service hebben ze hier in Heiloo! :wink:
Zij doet dit werk al een pikheetje, dus weet van wanten.
Terwijl de artsen zich nog niet uitspraken over mijn diagnose (ze zijn nog met het onderzoek bezig) wist zij aan de hand van de medicijnen die ik slik wel te vertellen wat het hoogstwaarschijnlijk zal zijn:
Longemfyseem en Longfibrose.
Ik slik o.a. een grote dosis Prednisolon, waarvan de bijwerkingen vaak ernstiger zijn dan de kwaal die ze moeten bestrijden.
Maar ik ben er op internet achter gekomen dat Prednisolon in combinatie met alcohol geen problemen geeft. :wink:
En toevallig is Hertog Jan deze week bij A.H. in de aanbieding...
Ach, je moet toch wat, we zien wel waar het schip strandt.
Leuke dingen doen...zondag naar PSV-Ajax gekeken. :roll:
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door v+d »

Jos, je voelt je waarschijnlijk als een opgelegd scheepje. Achter de ankers of aan de trossen, nou ja er zijn van die schepen die dat lang volhouden.
Je moet wel wat bezig kunnen zijn, gelukkig heeft de moderne mens televisie, internet en sociale media, dat vraagt weinig inspanning maar geeft soms ergernis het zij zo, het geeft wel afleiding. Zwaar pet dit hele gedoe maar het is niet anders. Sinds mijn akkefietje, nu twee jaar geleden, moet ik ook heel wat zaken anders doen en zelfs laten doen.
Je er tegen verzetten helpt geen moer, rustig met de stroom mee roeien en een aardige kundige verpleegster bij je bed is toch niet mis.
Ik hoop dat ze ook een beetje streng is en een biertje lust :wink:

Nou tabeh en bedankt voor al het moois dat op het Kombuis terecht kon komen, kleine strubbelingen zijn overal wel eens maar jouw forum heeft zonder twijfel de sfeer zoals die(vroeger) aan boord van een goed schip met een fijne bemanning ook kon ontstaan.
Als ik ergens iets voor je kan betekenen hoor ik dat graag.
Patru (R.I.P)

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jos,
Het zijn moeilijke berichten die je met ons deelt. Toch moedig van je om het te doen.
Die aandoeningen van de longen hakken in op de manier van leven die je gewend was.
Je hebt dan het beheer van Kombuispraat naar mijn idee nog aardig lang volgehouden.
Vooral de uitwisseling van informatie over voet- en honkbalmomenten in de '50/'60-er jaren tussen jouw club EDO en mijn club OVVO heb ik zeer op prijs gesteld. Ik hoop ook dat je kindje Kombuispraat met een andere beheerder op dezelfde soepele manier voortgezet kan/zal worden.
In de 5 jaar dat ik lid ben heb ik veel plezier aan beleeft aan de deelname.
Jos, alle sterkte voor jou en je naasten.
Groeten uit Zwolle, Paul Gortworst.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Jos Komen ingedokt.

Bericht door warbout »

Jos, wat een nare tijd maak je mee, hopelijk gaat het langzamerhand toch weer beter.
Hartelijk dank voor alles wat je voor ons hebt mogelijk gemaakt op 'Kombuispraatjes'.
Beterschap voor jouw en Akkie en al is het misschien halve kracht, dat je toch vooruit mag gaan.

Groeten en misschien komen we je toch weet in de Kombuis tegen.

All the best,
Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"


Plaats reactie