MIDDENRIFBREUK

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

MIDDENRIFBREUK

Bericht door Allen »

MIDDENRIFBREUK.

's-Avonds 19 december 2017, omstreeks 18.30 uur, kreeg ik pijn net onder mijn borstbeen.
De pijn werd steeds erger en straalde alle kanten van m'n ribbenkast op.
Dus maar de huisartsenpost gebeld, die vertrouwde het niet en dacht aan iets met het hart.

Amulancedienst ingeschakeld, die met lichten, toeters en bellen aankwam.
Gelijk overal plakkers met draadjes op m'n ribbenkast geplakt.
Bleek niets met het hart te zijn.
Wat dan wel?

Dus met de ambulance naar het hospitaal.

Onderzoek zus onderzoek zo, foto zus foto zo.
Conclusie; een forse breuk in het middenrif waar mijn maag doorheen was gegaan.
Niet een klein stukje maag maar helemaal. Die drukte tegen het hart en de longen.

Onderzoek met een slang door je keel naar de maag en daar word je niet bepaald vrolijk van. :(

Operatie volgde waarbij de maag weer naar beneden werd gehaald en op zijn plaats werd gezet
en er een manchet van de maag om de slokdarm werd gemaakt zodat de maag niet weer naar boven kon.
Middenrifbreuk gehecht en gerepareerd.

Een week later weer geopereerd wegen complicaties

Daarna slikproblemen, slikonderzoek, bleek er een te trage passage te zijn via de slokdarm.
Dus werd er een sonde voor sondevoeding via de neus, slokdarm, maag naar de darmen ingebracht. :?

Trouwens al die onderzoeken met die slangen door je keel -zonder roesjes- word je ook niet beter van. :evil:

Ben sinds een paar weken thuis.
Die sonde is er sinds een paar dagen uit.
Moet nagenoeg opnieuw leren eten en mijn maag moet weer aan voedsel wennen.
Smaak heb ik niet.
Conditie nul komma nul, dus nog volop in therapie.

Nooit geweten dat ik een middenrifbreuk had, nooit geen last gehad van de maag cq brandend maagzuur.

Wat jullie aan dit epistel hebben, NIETS.

Zie het maar meer als een verwerking van mijn kant. :-D :mrgreen:
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door Breeze »

Sterkte met het herstel.
Uit ervaring weet ik dat praten en vooral schrijven een goede therapie is bij gezondheidsproblemen. Van je af schrijven noemde ik dat.

Adri
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door v+d »

Allen,
Allereerst sterke met het herstel, met de smaak zal het wel goed komen en een echte zeeman ziet niet op tegen een drankje meer :wink:
Toevallig heb ik een kennis in Mexico-city, een man die jaren lang de belangen voor ons bedrijf daar vertegenwoordigde, hij leeft al jaren met een zelfde probleem. De kerel is nog steeds ijzersterk en sjouwt nog rustig alle stalen trappen in zo'n silogebouw op en af, wel in zijn eigen tempo dat spreekt vanzelf.
Toen ik zestig werd, heel lang geleden, had ik een werkje in Merida( Mexico), hij was daar ook aanwezig en voelde zich op dat moment niet erg happy.
Tijdens het avondeten maakte ik een geintje en beloofde een van de Aztekenpiramides op te sjouwen om een gebedje voor hem af te steken.
Ik had toen al wat hartproblemen maar probeerde dat te ontkennen natuurlijk. :)
Twee dagen later zijn we met zijn Amerikaanse Dodge naar zo'n hoge steenklomp gereden met een duizelingwekkend aantal treden naar boven(naar beneden kan je springen indien gewenst).
Ik, zei de gek, was de klos en moest mijn belofte waarmaken, het was een helse klim in de brandende zon maar het lukte.
Boven moest ik wel lang uitrusten om weer enigszins op adem te komen, ik ben er bij gaan liggen op mijn rug, zeer tot vermaak van de fittere lieden die ook dat klimmetje gemaakt hadden.
Omdat ik er toch lag heb ik een ernstig gesprek gehad met alles en iedereen waarvan beweerd wordt dat zij van grote hoogte op ons neerkijken en onze zaken besturen.
Of het geholpen heeft weet ik niet maar onze Mexicaan geloofde er heilig in en heeft mij nog lang eraan herinnerd.
Voor jou kan ik helaas, bij gebrek aan piramides in de buurt, zoiets niet verrichten.
Ik zal aan je denken en voor je duimen wellicht helpt het.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door Allen »

@Adri bedankt.
@Jan bedankt.

@Jan, je kan toch naar de Pyramide van Austerlitz gaan, daar naar boven sjouwen en een gesprekje voeren. :-D

Mocht dat niet lukken dan kan je ook nog naar de hoogste waterval van Nederland -in de buurt van Loenen- gaan en daar een gesprekje voeren, dat wil ook wel eens helpen. :mrgreen:
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nooit geweten dat ik een middenrifbreuk had
Wat een narigheid allemaal, Allen.
Heel veel sterkte toegewenst en maar hopen dat het herstel voorspoedig verloopt.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door Allen »

@Jos bedankt.

@Jos, ik heb net topic "Jos Komen ingedokt" gelezen.
Qua narigheid heb jij ook niet te klagen.
Ook jij sterkte en dat er enige verbetering in je situatie mag komen.
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door jdbvos »

Hallo Allen

da's zeker schrikken. En die slangen allemaal: da's echt een grime: je keel gaat steeds zeerder doen...
Middenrifbreuk....
Had er ook nog nooit van gehoord, vlgs mij....
En idd: we hebben er niets aan :-D
Maar iig alle beterschap toegewenst. Het kan alleen maar beter worden !
Oost, west...ook best
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door ed fowler »

Hi Allen,
Ik voel met je mee joh, mij hebben ze ook aan die tubes gehangen en ken die ellende. Maar ik had meer mazzel dan jij want ik lag drie weken in coma en was al wat slangetjes kwijt toen ik bij kwam
. Alleen een sonde slang had ik nog waardoor ik niet meer kon praten en heb ik die zelf maar verwijderd n dacht zelfs dat de broeder dat gedaan had. Dat geluk had jij niet! Vandaar dat ik met je meeleef en begrijp dat dit een mooie manier is om ellende van je af te schrijven. Tak care! Ed
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door v+d »

Hoi Allen, het wordt de Lochemseberg die kan ik met het elektrisch ondersteunde rijwiel nog wel bereiken hier vandaan :) :wink:
Hoef ik niet te klimmen, zodra het dooit en de zon schijnt doe ik dat.
Doe intussen maar rustig aan, laat anderen maar schaatsen, volgend jaar zijn er vast weer nieuwe kansen op dat gebied.
Je voelt je op het moment vast geen goudvink, maar dat wordt nog wel weer beter.
Deze goudvinken komen in de ochtend even kijken of ik al een gaatje in het ijs gehakt heb, heet dat nu een bijt of beit?
Nou ja, water hebben die beesten hard nodig nu.
DSC07231goudvinken.JPG
DSC07231goudvinken.JPG (132.55 KiB) 5804 keer bekeken
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: MIDDENRIFBREUK

Bericht door Allen »

@Jan & @Ed bedankt voor het medeleven en de wensen.

Andere @Jan de Lochemse Berg is zo'n beetje 50 meter hoog en is ook oké.
En een goudvinkie, nee zo voel ik mij op dit moment zeker niet. :(
MAAR
KOMBUISPRAAT geeft afleiding, moet nog veel inhalen met lezen en kijken. :)
En dan hebben we natuurlijk oons @Bertus ook nog. :mrgreen:
Grtn @Allen


Plaats reactie