Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
A H.Hagels
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 dec 2015 23:51

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door A H.Hagels »

Wat een schrik, Theo Horsten overleden, ik heb Theo leren kennen op de reunie van kombuispraat in 2010
in Maassluis een heel goed gesprek met hem gehad en op die dag ook nog wat van hem geleerd.
Na afloop die dag afscheid van hem genomen buiten het restorant , met de mededeling van Theo, ik
stuur je dit wel even op,
Toen liep hij weg in het schemerduister in de richting van zijn hotel. Om zijn schoudertas.
Hem nakijkend schoot mij te tekst van Hector Malot in gedachten __ Alleen op de wereld.__.
Dit Blijft voor mij de herinering aan THEO HORSTEN.

Familie en vrienden veel sterkte.

Gerrit H Hagels.

Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door b-bootsman »

Dit is idd schrikken,ik zal zijn verhalen hier gaan missen.
Mijn condoleances gaan uit naar familie en vrienden van Theo.
Rust zacht Theo.

Vriendelijke Groet.

Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
HENK HERMANNS
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 feb 2011 14:29
Locatie: KERKRADE

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door HENK HERMANNS »

Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Bob.

Met Vriendelijke Groet.

Pedro.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door KJHvanBeek »

Geachte Familie Horsten,

Gecondoleerd met dit grote verlies.
Wij zullen hem missen op Kombuispraat.
Sterkte en het ga U goed.

Karel J.H. van Beek
koosn
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:31
Locatie: Zoeterwoude

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door koosn »

Hoewel ik Theo nooit persoonlijk ontmoet heb, was het bericht van z'n overlijden toch ook een grote schok voor me.
Daarom wil ik allereerst Theo jr, z'n echtgenote Voula en alle andere familieleden condoleren met dit verlies.

Er zijn al veel lovende woorden geschreven over Theo en daar wil ik me graag bij aansluiten.

Toch wil ik nogmaals mijn bewondering voor Theo uitspreken over z'n grote kennis van de scheepvaart, z'n enorme werklust op allerlei gebied en z'n scherpe geest die over veel zaken een duidelijk en zeer goed onderbouwde mening gaf.

Ik heb genoten van z'n boek en de vele mooie verhalen die hij heeft geschreven over de eerste periode van zijn zeevarend bestaan, toen hij nog veel in de Europese wateren rondzwierf. Vooral de anekdotes over zijn reizen langs de kusten van Schotland, Engeland en Ierland vond ik prachtig.

Omdat ik zelf hoofdzakelijk in de Far East heb gevaren, ken ik die gebieden alleen uit de verhalen van Theo.
Gisterenavond heb ik met het Shantykoor het lied Fiddler's Green gezongen en daarbij speciaal aan Theo gedacht, hoe hij in z'n jonge jaren daar rondgevaren heeft en genoten van de prachtige, woeste zee en lieflijke havens die daar te vinden waren.

Onderstaand als ode aan Theo nogmaals de tekst van Fiddler's Green.

FIDDLER'S GREEN

AS I WALKED BY THE DOCK SIDE ONE EVENING SO FAIR
TO VIEW THE SALT WATERS AND TAKE THE SEA AIR
I HEARD AN OLD FISHERMAN SINGIN' A SONG
OH TAKE ME AWAY BOYS, ME TIME IS NOT LONG

refrein
WRAP ME UP IN ME OILSKINS AND JUMPER
NO MORE ON THE DOCKS I'LL BE SEEN
JUST TELL ME OLD SHIPMATES I'M TAKIN' A TRIP MATES
AND I 'LL SEE YOU SOME DAY IN FIDDLER'S GREEN

NOW FIDDLER'S GREEN IS A PLACE I'VE HEARD TELL
WHERE THE FISHERMEN GO IF THEY DON'T GO TO HELL
WHERE THE SKIES ARE ALL CLEAR AND THE DOLPHINS DO PLAY
AND THE COLD COAST OF GREENLAND IS FAR, FAR AWAY

(refrein)

WHERE THE SKIES ARE ALL CLEAR AND THERE'S NEVER A GALE
AND THE FISH JUMP ON BOARD WITH ONE SWISH OF THEIR TALE
WHERE YOU LIE AT YOUR LEISURE, THERE'S NO WORK TO DO
AND THE SKIPPER'S BELOW MAKING TEA FOR THE CREW

(refrein)

WHEN YOU GET 0N THE DOCKS AND THE LONG TRIP IS THROUGH
THERE'S PUBS AND THERE'S CLUBS AND THERE'S LASSIES THERE TOO
WHERE THE GIRLS ARE ALL PRETTY AND THE BEER IS FREE
AND THERE'S BOTTLES OF RUM GROWING FROM EVERY TREE

(refrein)

NOW l DON'T WANT A HARP NOR A HALO, NOT ME
JUST GIVE ME A BREEZE ON A GOOD ROLLING SEA
I'LL PLAY ME OLD SQUEEZE BOX AS WE SAIL ALONG
WITH THE WIND IN THE RIGGIN' TO SING ME A SONG

(refrein)

Theo is over de kim verdwenen, maar ik zal hem altijd blijven herinneren als een inspirende persoon, waar ik veel van heb kunnen leren.

Koos Noordermeer.
BenW
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:57

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door BenW »

Sodeju dat is schrikken, toch nog sneller dan verwacht. Gelet op de inhoud van de schrijfsels van Theo de afgelopen maanden kon je tussen de regels door, lezen dat het niet goed ging. Maar ja, omdat kapiteins nooit aanmonsteren hoopte je tegen beter weten in dat de NCB Line hem nog lang niet in het vizier had om het commando op hun schip over te nemen. Helaas.
Theo, ik heb altijd met veel interesse en plezier jouw vele beschouwingen en commentaren hier op Kombuispraat gelezen. Hoofd- en bijzaken, feiten en meningen werden altijd goed gescheiden gehouden; zijnde de voorwaarden voor een goede analyse. Of het nu de ramp met de El Faro of de Griekse politiek, aard en cultuur betrof: altijd goed onderbouwd. We zullen je bijdragen zeker gaan missen.
Bij deze mijn oprechte condoléances aan de vrouw van Theo, zijn zoon en verdere familie en veel sterkte.
Groet, Ben
Jur de Jong
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Jur de Jong »

RIP Theo Sr, met veel dank voor je vele bijdragen. Respect, en behouden vaart. Familie en vrienden gecondoleerd en heel veel sterkte.
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door ed fowler »

Dit is schrikken! voula, familie horsten, we leven mee met jullie! niet lang geleden heb ik tijdens mijn ziekte, al zijn brieven naar mij over het schrijven van een boek waar ik mee bezig was,, en hij uitlegde wat ik wel en niet moest doen. Ik legde bijna het loodje en lag drie week in coma en overleefde. aan het boek' alles goud aan boord' ben ik niet meer toegekomen. Maar ik ben blij dat ik nog het eerste schip van hem de jan kreumer voor hem heb geschilderd als dank voor zijn hulp. Toen hij stierf zat ik op zee, op cruise, en kwamdie dag bij Olympia, Griekenland aan. Dat is toch een sterk stuk nietwaar?
Theo, nog heel erg bedankt voor je reacties op Kombuispraat en je hulp!!! God found a new harbour for you!
ed bartels fowler
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door BartR »

RIP Theo... Ik heb altijd ontzettend veel genoten van al je bijdragen. Jij bent eigenlijk de reden dat ik deze site af en toe bezocht.. Jammer, een grote bron van informatie is no longer here
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Cor Leliard »

Dat was schrikken, toen ik las dat Theo was overleden.
Heb hem mogen ontmoeten op een reunie van Kombuispraat,
Familie, vrienden , allen gecondoleerd met het overlijden van Theo.
Cor Leliard
Il parle Il a parle


Plaats reactie