Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Breeze »

Dat komt onverwacht en toch ook weer niet. Familie van Theo, gecondoleerd met het verlies.
In de relatief korte tijd dat ik op dit forum actief ben, heb ik een goede band opgebouwd met Theo. Afgelopen vrijdag 1 juni zond ik Theo een mail waarin ik hem vertelde dat ik net een 14 daagse rondreis door Griekenland had gemaakt. Daarover was ik zeer enthousiast met een paar opmerkingen o.a. over het parkeergedrag van de Grieken. Dezelfde dag kwam er een antwoord van Theo.

Ik heb getwijfeld of ik de tekst van zijn mail hier zou neerzetten, want het is toch een soort van persoonlijk schrijven. Dat ik het toch doe komt omdat het de dag voor zijn dood haarscherp laat zien dat hij zeer betrokken was bij alles in Griekenland, dat goed kon analyseren en dat zijn gevoel voor humor nog volop aanwezig was.
Dag Adri,

Ja, ik vind het jammer om het forum zo geleidelijk aan ter ziele te zien gaan en daar wil ik eigenlijk niet aan meewerken, vooral omdat dat voor Jos toch ook vervelend moet zijn - om het dan maar voorzichtig te zeggen - en hij bovendien met zijn gezondheid sukkelt. Zodoende.

Grieken hebben een door God gegeven recht om precies te doen wat ze willen, dus onnodige verkeersregels zoals parkeerplaatsen en parkeerverboden zijn aan hun niet besteed. Ze maken zelf wel uit waar ze hun auto neerzetten. Dwars voor de in- en uitgang van Lidl, bijvoorbeeld, omdat de deuren te klein zijn om naar binnen te rijden en hem vlak naast de kassa te parkeren. En zo gaat dat met alles. Met rookverboden en belastingen en alles wat je maar kunt bedenken. Gewoon doen wat je zelf wil en vooral blijven lachen en blijven eten en drinken. Maar al met al komt er natuurlijk geen kloten van terecht. Ze willen met alle geweld uit dat hulpprogramma en als het dan aan het eind van deze zomer eindelijk zover is, lappen ze alle afspraken met Brussel en het IMF aan hun laars en gaan weer vrolijk verder zoals vroeger. Tot ze eindelijk echt uit de euro lazeren, wat lang geleden al had moeten gebeuren.
Maar we hebben er prachtig weer bij, hoewel ze daar in Holland ook niet over te klagen hebben. Het gaat ons verder wel goed. Mijn vrouw kreeg in april een nieuwe heup en is weer helemaal gerevalideerd. Ik takel geleidelijk aan verder af, maar ik kan er echt niet mee zitten.

Nou, mooi weekend en hopelijk loopt de kelder bij jullie niet onder.

Groeten

Theo
Theo, ik zal je missen.

Adri

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door jdbvos »

Potvrdr….daar ben ik toch effe stil van...ik schrik me een ongeluk....
Ik weet, het is de natuurlijke 'gang van zaken' maar toch...
Een waar wandelend vademecum is ons ontvallen, en het spijt mij dat z'n wens voor 4 mei niet uit kon komen, het zou hem waardig zijn geweest...

In gedachten zie ik hem nu op de brug van de Almacht over de papieren en de tekeningen staan: Zit het roer er nog aan, en is de romp wel geveegd

Ja, die laat wel even een frisse wind waaien binnen de NCBL....

Alles zal goed komen, want hij was er al op voorbereid.
Vaar wel, schipper ! Vaar wel !
Een behouden aankomst toegewenst


Mijn welgemeende condoleances aan de familie Horsten.
Oost, west...ook best
Gert Schouwstra
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Gert Schouwstra »

Ook van mijn kant condoleances voor Theo jr en zijn familie. Ik heb de bijdragen van je vader altijd met veel plezier gelezen en af en toe hadden we contact hierover. Hij had heel veel kennis verzameld en vond het leuk om daar nog steeds nieuwe kennis bij te vergaren en te analyseren. Daarin vonden we elkaar, ook al hadden we verschillende achtergronden (hij zeevaart en ik rijnvaart). Mensen zoals hij droegen dit forum. Ik zal hem en zijn bijdragen erg gaan missen.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door K.Brouwer »

Sta nu wel even raar te kijken. Zal zijn degelijke schrijfsels missen. Mijn condoleances aan de familie en vrienden van Theo.

K.Brouwer.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door cor »

Dit is wel geheel onverwachts dit overlijden ik wens hierbij de familie
heel veel sterkte toe bij dit verlies van Theo.

Cor Boer
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door gerard tenerife »

Theo goede reis en behouden aankomst, ik denk nog vaak aan de goede tijden die we hadden op de Scheldborg met de Western Jazzgroup op de achtergrond, ik ben blij met je gevaren te hebben, bedankt.
Ik wens familie Horsten sterkte met het onverwachte verlies.
Gerard Mulders.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Ton Pekel »

Ik schrok hier toch wel van. Het bericht Theo.sr Horsten, al jaren lid van de Kombuis en altijd wel een verhaal van vroeger of van het heden heden. Soms een uitgesproken mening maar dat mag. Ook zijn boeken onder eigen naam heb ik met plezier gelezen. We zullen hem missen in de toekomst. Sterkte aan Theo jr (bedankt voor de info) en de andere familieleden.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door ruudsijmons »

was ff schrikken dat Theo niet meer onder ons is, gemonsterd op de NCB en hoop dat hij een goede overtocht maakt.
verder aan de nabestaanden mijn condoleances.
wij zullen je geschriften op kombuispraat missen, maar je blijft wel bij mij en ik denk andere kombuizers in gedachten ikdenk dan aan de boekenkast met oa De Prijs en andere kleinere geschriften

ruud sijmons
Karel-Boltjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 14:04

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Karel-Boltjes »

Gecondoleerd en voor u allen heel veel sterkte toegewenst!
Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:41
Locatie: Vreeswijk

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Janna »

O, wat een droevig nieuws, damn!
Ik las tussen de regels door wel dat zijn gezondheid minder werd.

Wat een groot gemis voor de fora Kombuispraat en Kustvaartforum.

Theo was iemand die ik hoog had staan. We hebben wel eens wat gemaild en ik had hem graag ontmoet, een gemiste kans.

Zoals Huug zegt een vakman, en een autoriteit. Die het ook nog eens goed uit kon en wilde leggen.
Ik zal zijn bijdragen missen.

Hij had leraar moeten worden op een zeevaartschool; hij had hele generaties kunnen motiveren.

Zijn familie sterkte toegewenst.


Plaats reactie