Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Theo Horsten junior
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2018 15:30

Overlijden Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten junior »

Via deze weg wil ik u allen informeren over het overlijden van mijn vader Theo A. Horsten sr.
Op zaterdagmorgen 2 juni 2018, om ca. 8 uur plaatselijke tijd is mijn vader overleden aan een hartstilstand op 83 jarige leeftijd. Voor zijn vrouw Voula, familie, vrienden en ondergetekende toch nog heel plotseling ondanks het feit dat hij zelf al aangaf dat zijn fysieke gesteldheid heel erg snel achteruit ging. Mijn vader woont al heel lang in Griekenland en had regelmatig contact via telefoon en email. Elkaar ontmoeten was niet regelmatig en de laatste keer in oktober 2017. Ik had een ticket geboekt voor 12 september om de volgende dag zijn 84e verjaardag samen te kunnen vieren. Helaas was dit te laat om elkaar in leven nog te kunnen spreken. Vanwege Grieks orthodoxe traditie was de begrafenis ruim 24 uur later en is het mij gelukt om samen met mijn zwager op zo'n korte termijn bij de begrafenis te kunnen zijn en nog afscheid te kunnen nemen.
Ik weet dat mijn vader actief was op jullie forum en hier heel veel voldoening uit kon halen en zijn bijdrage altijd wel gewaardeerd werd. Echter dit zal helaas hierbij stoppen. Mijn vader noemde vaak een aantal namen waarmee hij regelmatig contact had en ik hoop dan ook dat deze personen dit bericht op een waardige manier willen verspreiden over het forum.
Ik dank u hiervoor alvast hartelijk en hoop dat dit forum nog heel lang zal voort bestaan, ook nu zonder mijn vader.

Theo Horsten junior
Xifiani
Maandag 4 juni 2018

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Theo Horsten

Bericht door leo-shof »

Een groot verlies !
Familie van Theo Horsten gecondoleerd met dit verlies van jullie Theo
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Theo Horsten

Bericht door Drentenier »

Dat is schrikken!
Ik heb de uitgebreide bijdragen van Theo altijd met plezier gelezen en veel bewondering gekregen voor zijn gedegen kennis van alles wat met de scheepvaart te maken heeft.
Ook ik wil de familie Horsten van harte condoleren met dit grote verlies.
Groet,
Hans
Jos Komen (R.I.P)

Re: Theo Horsten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Theo Horsten junior,
bedankt voor het bericht en de rest van de familie en vrienden van harte gecondoleerd.
Ik ben er echt wel even kapot van.

Gelukkig is Theo niet overleden na langdurig in een Grieks ziekenhuis te zijn opgenomen, waar hij volgens eigen zeggen zijn eigen bed en verpleegster mee moest nemen.
Een hartstilstand is daarmee vergeleken toch wel een mooie manier om dood te gaan.

Hij was nog zoveel van plan, wel onder voorbehoud dat hij nog tijd van leven had...
Rust zacht, Theo.
jan stolp
Berichten: 215
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Theo Horsten

Bericht door jan stolp »

Ik schrok erg toen ik zijn naam in het topic las.
Ik heb altijd erg genoten van zijn schrijverijen vooral hier op kombuispraat maar ook op het kustvaartforum.
Een heel plezierige man met een herkenbare stijl en heel wel overwogen zijn bijdrage's schreef .
Hij laat beslist een leemte achter,ik zal zeker missen.

Familie en vrienden van harte gecondoleerd met het verlies.
Jan
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Theo Horsten

Bericht door Leo Bokkum »

Familie en naaste vrienden sterkte gewenst.

Ofschoon Theo en ik het aardig oneens met elkaar konden zijn, zal ik zijn bijdragen missen.
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4846
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Theo Horsten

Bericht door Allen »

Sodeknetter nog an toe.

@Theo sr. goede reis op de Never Come Back Line.
Dat je een goede ligplaats aan de kade van een goede haven mag vinden.

Theo jr. en familie, gecondoleerd en bedankt voor je bericht.

Achter de kim.
Achter de kim.jpg
Achter de kim.jpg (42.16 KiB) 9922 keer bekeken
Grtn @Allen
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Martinus »

Theo Horsten was iemand die af en toe verwaand overkwam, hij wist het altijd zo beter en zo goed en dat dan tot in de puntjes.

Het 'probleem' was dat hij het doorgaans allemaal wérkelijk zo goed wist, dat hij vele en uitgebreide talenten had en vaak met kop en schouders boven anderen uitstak.

Hij was iemand naar wiens reacties je altijd benieuwd uitkeek.

Hij zal gemist worden!
Huug
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2004 18:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Huug »

Dat is schrikken. Theo is uitgevaren Theo is niet meer onder ons. Een groot vakman in de breedste zin des woords een amabel mens. De keren dat ik Theo ontmoette staan in mijn geheugen gegrift als bijzonder aangenaam. Mijn medeleven gaat uit naar zijn dierbaren. Rust wel kameraad.

Huug Pieterse
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Jos Linders »

Theo jr. en familie van harte gecondoleerd en sterkte met het verlies.
Theo was een prominent kombuizer en zijn verhalen werden door allen met veel interesse en plezier gelezen,
Ook wij zullen hem missen.

Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie