Scheepsschilderijen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Frans52
All the best
Jos


Afbeelding

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De ex-Willem Ruys als Achille Lauro.
All the best
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Kennemerland en een ander schip van de KHL?
Onbekende schilder.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Kennemerland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:D Mooie boot Meneer Poot!

Meneer Poot was me goed gezind en zodoende mocht ik in 1967 een kustreisje op de "Kennemerland" maken om wat vaartijd erbij te krijgen zodat ik niet meer "op den langen omvaart" moest voor een paar lamme dagen. Ik was op 27-11-1966 afgemonsterd in Genua van de "Forest Town" een van die "mooie tankertjes" zoals mijn waarde neef dat zo treffend wist te stellen! Ik had toen 2 jaar "lang omgevaren" was ene Komen een paar keer tegengeKomen, d.w.z. hij kwam ons voorbij scheuren met ontbloot bovenlijf op de brugvleugel op zijn zoevende Turbine hap, terwijl wij druk doende waren om de zwarte rook van de pijp te houden!! Op 8-01-1967 monsterde ik aan op H.M. m.s." Kennemerland" voor een reis van welgeteld 5 dagen naar Hamburg en Bremen en hup weer terug naar Amsterdam waar ik op 12 -01-1967 weer afmonsterde. BIJ nader inzien is DAT dus duidelijk het echte zeemanswerk!! Die maten spraken over de "oversteek" naar Brazilie alsof ze SOLO in een roeiboot de wereld omvoeren.
Ik kan me NU het machtig glimmende Sulzer karretje NOG herinneren en zag kans om in die korte tijd hopeloos trammelant met de hofmeester En de kapitein te krijgen omdat ik de eerste dag reeds mijn quota bier had opgedronken voor de hele reis. 2 pilsjes per dag, daaaar kwamen we op die tankers niet voor uit de kooi!!! Ze wilden me voor de rest van de kustreis droog zetten, hoe DAT verder is gegaan weet ik niet meer, WEL dat de 2e en ik 'snachts in het vriesruim een ontiegelijke dikke biefstuk van een Argentijnse koe hebben gehakt en die mooi achter de knopen hebben gedrukt! Ik zal d'r best een pilsje bij gedronken hebben. Het was gelijk het einde van mijn karriere op de " Herenbootjes" en het staat me nu nog bij dat ik het toen maar een klein pestbootje vond waar een hele hoop lui op zaten met een ontiegelijke bult kapsones!!
Maar ja, ik was na 2 jaar "op de tankers" natuurlijk geheel en al verpest voor de "Christelijke Nederlandse Koopvaardij" en het mag gewoon een wonder heten dat het allemaal nog redelijk goed afgelopen is , m'n waarde neef keek TOEN nog tegen me op, NU geeft ie pepermuntjes!!:wink: :wink:

Hoe dan ook bedankt voor het mooie prentje van de Kennemerland!!
"IK heb nog op die boot gevaren!!" :wink: :wink:

PS: Na met de trein teruggeboemeld te zijn van Amsterdam naar Deventer, werd ik in Deventer bij het overstappen door een douane knakker, die zich legitimeerde!!! gevraagd of ie in mijn tassen mocht kijken of ik ook drank bij me had, of andere kontrabande???, de zooiensteker was me gevolgd van het schip af op de een of andere manier en meegereisd!!
KEN je naaaagaan!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mijn laatste schip...
Ook een van de mooiste.
All the best
Jos

Afbeelding
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

Zo, hier weer eens berichtje van mijn kant, ik heb met bewondering naar die schilderijen zitten kijken in 1 woord fantasties, ik doe het deze mensen niet na (ik ben beter met een stukkie kachelhout, zoals Jaap van Duin eens aanduidde ghehehe)
Een van die schilders trekt een speciale aandacht van mij , nl. Maarten Platje die man schildert niet alleen, hij creeert een atmosfeer die zijn weerga niet kent, de kleur en schaduw nuances, kunst met een grote K.
(Hoop ooit eens 1 van zijn werken te bezitten)

gr.Rob
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Kachelhoutjes.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Rob,

Mooie goozer ben jij :wink: om die "Alberta Klipper" hier naar de kust te sturen!!! MIN 24 vanochtend, dat kost weer een hoop kachelhoutjes om de handel dooi te houden! :wink:
mvg
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Rob van der Sluijs

Bericht door Rob van der Sluijs »

Hallo Harry, ik moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat die "klipper" hier weg is, het is hier nu -8 a 9 dus mooi strandweer 8) , maar we zijn er nog niet want February moet nog komen en will bite us in the ass if you know what i bedoel


gr.Rob :) :) :) :)
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De "Billiton".
All the best
Jos

Afbeelding
itsme

Bericht door itsme »

Hallo allemaal,

Tijdje geleden was ik even op de beurs en zag daar schilderijen van Henk Verdoorn. Kan zo snel even niets van hem vinden op mn computer maar via google zoeken op plaatjes zie je ze ook heel snel. Zijn heel realistische schilderijen (tenminste vind ik)

Greetz
:D


Plaats reactie