Vaarbewijs

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hoi,

een kleinigheidje hou je altijd, zo blijft het leuk. :-D :lol:
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo, :-D

Welkom in de wereld van de pleziervaart! 8)
Vertel eens wat meer over je bootje.
Werf, type, afmetingen enz. met natuurlijk wat wat foto's van binnen en buitenkant.

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Tja, het type is...... ??????? Afmeting is 6x2 (notendopje) kleur is grijs, maar moet uiteindelijk rood worden, met een mooie witte bies.

Er zit nog géén motor achter, die moet ik nog aanschaffen, ik denk zelf aan een 20 tot 40 pk langstaart buitenboord motor.
Dus als iemand nog iets in zijn schuur heeft staan/hangen/liggen, ik houd me van harte aanbevolen.

Tevens ben ik "just for fun" opzoek naar een mooie in de menie gezette zware smietlien, en een mooi allemans eindje voor aan de sleutels, dus als iemand zin heeft om te knopen...... PB, en we worden het vast wel eens...
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo ,
Mooie foto's, maarre.....een hoop kluswerk! :wink:
Ach, met een knap buitenboordmotorretje aan de kont kun je tenlsotte wel varen en DAAR gaat het toch om? :lol:
Ik denk dat het een Ten Broeke kruisertje is.
(Op een ten Broeke moet je naar spanten zoeke) heb ik vroeger ooit eens gehoord.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Hij hoeft gelukkig niet morgen af te zijn, mijn handen jeuken, maar helaas is mij portemonee nog steeds stoffig aan de binnenkant!
(Op een ten Broeke moet je naar spanten zoeke) heb ik vroeger ooit eens gehoord
Hoe bedoeel je dit?
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo,
dat hoorde ik vroeger van ouwe watersportveteranen die in de jachthaven IJmond alleen maar lagen te liggen en te recreeren, niets mis mee hoor, maar ze wisten alles van alle types schepen.
De ten Broeke kwam er nogal bekaaid af, vanwege het schijnbare gebrek aan spanten.
Verder weet ik er ook niets vanaf hoor. :wink:
Alleen die kreet stond me nog bij. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo, :-D

Leuk bootje, aardig ingetimmerd en een hoop werk buitenom.
Als ik het zo vanaf de foto's beoordeel, zou ik er niet meer dan 15 pk achter hangen en dat is al ruim genoeg.
Het lijkt me niet een type dat eruit komt, dus alle extra pk's gaan in je hekgolf zitten en kosten je alleen maar dure brandstof, zonder dat je er ook maar een extra mijltje uitsleept.
Ga niet alleen op mijn woorden af maar kijk eens naar gelijkwaardige scheepjes, wat er achter hangt, wat ze lopen en hoeveel water ze meetrekken.
Vraag eens wat andere schippers er van vinden maar hou in gedachten dat het bootjesvolk, net als vissers , een eigen latijn heeft. :roll: :wink:

En ik kan het weten. :oops:

Vr. gr. Albert

PS Zag ik nu remsporen in het WCtje? :shock: :roll: :wink:
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik heb de eerste 200 meter met een 9.9pk gevaren, en dat was een mooie snelheid, dus ik ga je advies zeker opvolgen!

Whahaha remsporen...... het is kalk aanslag, en verfresten (teaklak of beits)

Ik ben momenteel het kruisje kaal aan het maken, daarna ga ik hem plamuren schuren en lakken.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo,

Welkom in de wereld die "watersport" heet 8) . Je zult er wel snel achterkomen dat in deze wereld de prijzen van alles wat ermee te
maken heeft ongeveer 3x hoger ligt dan normaal :shock: . Maar aan de andere kant je er ook 3x zoveel plezier van kan hebben (zie je eigen
eerste reisverhaal :wink: ).

Nog een welgemeend advies...als je aan je boot wilt gaan klussen doe
dat niet in de jachthaven doch ga ergens ten anker of meer ergens af
waar de mensen niet zo makkelijk bij je kunnen komen. Waarom??
In de jachthaven heb je grote kans dat er om de haverklap iemand een
praatje met je aan zal knopen en dan sta je wel lekker te kleppen maar je handjes wapperen niet meer!

Nog een mooi spreekwoord uit de watersport:

Koop een boot
en werk je dood :lol:

In ieder geval...nog heel veel vaarplezier gewenst :-D

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

K.Brouwer,

Dit is inmiddels mijn 2e wrakje, dus wek je dood, is bij mij al eens van toepassing geweest, maar de tip van niet klussen in de jachthaven, dat is toch wel de gouden tip!

Alleen weet ik niet of ik het onderwaterschip wel voor anker kan schuren :lol:

Het leifst zou ik met mijn vrouw en kindjes op een boot willen wonen, geen woonboot, maar een boot om op te wonen.

Een woon boot heeft geen motor, en ik wil kunnen varen met mijn "huis", een oud beunschip, dat lijkt me wel wat!
Maar ja, altijd het zelfde verhaal...... GEEN CENTEN.


Plaats reactie