Voorjaarsreunie 2007 (uiteindelijk werd het Delfzijl)

Alle reünies op een rijtje.
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

vervolg weekendverslag 2007
Vrijdagavond kwam mijn zoon alvast kennis makenmet het gezelschap. Er werd al direct aan mijn legaal vaderschap getwijfeld,en een ander dacht weer dat ik onder curatele stond. Ik zou een gedeelte van de groep naar Delfzijl terug brengen,maar hij nam dit mij uit handen en de ouwe kon lekker vroeg van zijn nachtrust gaan genieten.
Ik had de bus naar de eemshaven om 0900 besteld en scherp op tijd kwam een blauwe ME bus voor rijden.
Zoas bram opmerkte was er van die bus nog een aardige STAcaravan te maken want motorisch was die op zijn einde.We dachten eerst dat hij moest dubbel clutchen maar het was gewoon. Het aantal verstuivers was wel goed maar of ze allemaal meededen was de vraag. In ieder geval bleven we rijden en zagen na een half uurtje dit beeld:


Afbeelding

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Verslag voorjaars ruine 2007. Teil 2.

Langzamerhand liep de hut vol. De hele groep was gearriveerd en konden we na het nuttigen van nog enige romantisch alcoholische versnaperingen gaan dineren. Voortreffelijk wat gereserveerd werd, het ging erin als Ketellapper................
Albert kreeg de Schijversbokaal 2007 van Kombuispraat uitgereikt, welke gebaseerd was op z'n serie verhalen over de wederwaardigheden van de goede oude zeesleper "Zeeland", met haar gua karakter, zeer gevarieerde bemanning.
Hierna toog het tuig met 4 auto's naar Wedde. Who the fuck is Wedde, zult u zich ongetwijfeld afvragen !!!. Welnu, een zeer rustiek dorpje, idillisch in het Groninger landschap gelegen. Geboetseerd als het ware.
Er was zelfs een dorpscafe annex slijterij. Dit trok toch echt wel de aandacht van deze ploeg wakkere Kombuizers. De voorgenomen kerkbezoeken, musea en andere culturele hoogstandjes van Wedde werden op slag over de site gezet en als ware het een stofwolk verdween iedereen in het cafe.
Het moet gezegt worden; een zeer sfeervolle ambiance. ( Zie de reeds geplaatste foto's ). De Lady Bartender had ongetwijfeld de val van Rome nog meegemaakt en het interieur was sinds het bliksem bezoek van Napoleon Bonaparte niet meer veranderd. Er lag een opgezet pony veulen op de bank en de levende papagaai in een kooi kreeg van iedere vent die voorbij kwam een opsteker. Z'n kuif dan wel te verstaan.............
Mare, wel een gezellige keilewinkel hoor !.
Iedereen vond direkt zijn of haar draai. Gelukkig kon men zich nu geheel en al aan de drank gaan wijden en dat gebeurde met verve.
Ed bleek een gitaar meegenomen te hebben, waarvan we allemaal dachten dat het hout hiervan gesponserd was door een bekende Spaanse sinasappel plukker................ Maar het moet gezegd worden, hij kon er prima mee overweg en het kind bleek nog goed te kunnen zingen ook !.
Over zingen gesproken zeg !!!. Het bleek alras dat dat de nodige Kombuizers vroeger als koorknaap hun opwachting gemaakt moeten hebben. De Palingsound van Volendam verbleekte hierbij !. Wat een talent werd hier tentoongespeid !.
Tegen half 12 werden er aanstalten gemaakt om de thuisreis te aanvaarden.
Een min puntje was wel dat er enigen waren die luid boerend en winden latend het etablisement weer verlieten. Persoonlijk zou ik dit wat steilvoller gedaan hebben. Maar goed, we arriveerden even na twaalf in het hotel om te moeten constateren dat men niet na middennacht nog om een zooite ongeregeld verlegen zat..............
Het hele schurrefie turne in. Het was immers morgen weer vroeg dag en er moest gevaren worden !.

Tot ziens in Teil Drei.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Nu op de terminal aangekomen keken wij onze ogen uit. Het zag er zwart van de mensen Honderden.!!! Nou bert offerde zich op om in de rij voor de kaartverkoop te gaan staan en wij sloten maar achterin de rij aan.
]Afbeelding

Afbeelding

Ergens hadden we nog een klein hoopje dat dit allemaal forumleden waren die ons kwamen verassen,maar helaas!

Roy en Rinie waren met hun eigen aangepaste bus gekomen en Rinie vergezeld door haar Roy mocht via het autolaaddek de boot betreden en konden zo zittend in haar eigen Scootmobile op het autodekde overtocht maken.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig zagen we achter Roy de contouren van de KNRM reddingboot
Zo bij het inschepen geeft dat toch een veilig gevoel
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Hallo Bram,

Beterschap met Rita haar teen.
Groetjes Gerrit.
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Nadat we eindelijk aan boord waren verdwenen er mensen naar het bovendek en uiteraard ook naar binnen. Het was voor en achter en de motori werden gestart. Even later zagen we dit beeld achter ons verdwijnen. De grootste moutfabriek van Europa. Een van de hoofdbestanddelen van ons bier.
Afbeelding

Na aankomst werden we over twee treinen verdeeld naar Borkum stad gereden. Lekker houten banken ,maar Roy en Rinie verdwenen met scootmobile in de bagage/veewagen. Er werd gelijk geopperd of Borkum wel het einddoel van de reis was Sinds de krieg was er dus nog niet veel veranderd

In iedergeval kwamen we op het Hauptbahnhof aan en op ongeveer 9 meter van af de trein was onze eerste stop. Bunkeren!!!!! enProvianderen. Na een uurtje daar vertoefd te hebben gingen we richting Boulevard Gelukkig vonden wij onderweg nog een bijverdienste voor Bert.


Afbeelding

Afbeelding

Je ziet zijn specifieke stand, zijn enthousiasme straalt van z,n gezicht af, Kortom een man die zich volledig geeft.


.
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

En dan nu de beelden van de voorronde van het
WELTMEISTERSCHAFTSCHMEISZLIENSCHMEISZEN
elke gehouden zal worden tijdens de najaarsreunie 2007

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

U moet eens letten op de verschillende technieken die in het afgelopen half jaar zijn bestudeerd. Het voetenwerk is fenomenaal en dan de verkrampte gezichten Zo fanatiek wordt er om de eer gevochten
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Als ik zo de voorgaande foto bekijk is het net of Cor zijn worp de zegen nageeft. We hebben toch al eens eerder moeten constateren dat Cor met zijncharisma stichtelijk over komt.
Op de volgende foto staat ED zijn eigen worp te volgen met eenuitdrukkin van Gaat hij nou niet of wel door de ruit van het aan de andere zijde gelegen hotel.

Afbeelding

Mijn zoon die dit smijtwerk voor de eerste keer aanschouwde analyseerde voorzichtig elke gooier.Maar die verwonderde zich over de manier waarop de lussen om de hand werden gelegd en dat het touw in twee delen werd verdeeld. etc Jos was hier weer een voorbeeld van

Afbeelding

of wat dacht je van Roy Elke slag werd op de juiste lengte om de arm gehangen en vervolgens kwam de worp

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Je zou Bert bijna niet herkennen,zo fanatiek is hij bezig. Het zijn dan ook stuk voor stuk kanjers he Dat heb je zo op dat niveau
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

En wie dacht dat er gefoeffelt kon worden heeft het behoorlijk mis.
De geworpen afstand werd secuur door calibreercommissie gemeten en door onze ijverige Akki genoteerd

Afbeelding

[Afbeelding

Hehe Effen bijtanken Wordt vervolgd Groeten Jaap5
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi reunie gangers en all

Albert heeft gebeld en ligt nu voor de sluizen in Edam

Morgenochtend om 09.00 uur wordt hij geschut

met de groeten van Albert en Marianne

Groets Bram :-D
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hoi Bram.. beterschap voor Rita :-D :-D


Plaats reactie