Pentekeningen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Mooi, Roelof! :-D

Wou dat ik zo kon tekenen.

Vr. gr. Albert. :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"

Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Tja..Albert..datzelfde zei ik vroeger over Jean M Otten...ik wou
dat ik zo kon tekenen...we kregen wel eens van die mooie kalenders thuis
met tekeningen erop van Jean M Otten..ik meende van Triumph Shipstores...dat was dan ook mijn drijfveer om tot bovenstaand resultaat te komen..
Afbeelding
De Alida Smits...het geeft ook een apart effect om de pentekening een beetje in te kleuren..
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Nautic en de Celtic ergens in de Caribic aan het laden..met excuses voor de slechte weergave.
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Christina van Dammers & vd Heide , Rotterdam
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De oude Lies van Vermaas , Rotterdam
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Sertan van Nigoco...
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
Even weer een oudje de Prinses Irene.
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Leonard Böhmer , gebouwd bij de Zaanlandse in 1967
ed bartels

pentekeningen

Bericht door ed bartels »

Hoi Roelof,
Mooie tekeningen. Ik ben je naam ooit eerder tegen gekomen. I.v.m. de Noordstad geloof ik bij het onderwerp 'scheepsmodellen'. Ik heb nog een leuke anecdote over de Noordstad die ik wel eens zal plaatsen maar het past niet bij jouw tekeningen natuurlijk.
Jouw stijl doet me sterk denken aan de Ier John Baird, die ook honderden Nederlandse coasters tekende. Hij werkte ook mee aan het boek ' van deur tot deur over zee'. Zoals 'jouw Noordstad' is hier ' mijn Forel, beschreven en getekend.
Ook ik heb nog tientallen pentekeningen liggen waarvan er al veel geplaatst zijn op Kombuispraat. Ik volg je verder Roelof en doe er ook wat van mij bij als ik je daarmee niet in de wielen rijd.
Groetjes Ed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Hallo Ed...bedankt voor je compliment...leuk dat je ook meedoet in deze topic...(ik voelde me al een beetje eenzaam)...ik heb je werk ook al bewonderd op het Groninger Kustvaart Forum..oa. ook onder de topic "tekeningen"...alwaar ik mijn pentekeningen ook al had geplaatst.
Die verhalen over de Noordstad vindt je op het andere forum onder "Verhalen van Toen" ergens op de eerste 4 bladzijden..alwaar Albert en ondergetekende alle herinneringen hebben opgehaald over de Noordstad...
Speciaal voor jou plaats ik een pentekening van de Peter..(uit dezelfde serie als Spolesto etc )....alleen is die tekening niet goed , ik heb het getekend als het standaard serie schip (meer bedoelende de Salvinia)
met alleen een wazig fotootje van achteren....later bleek dus dat het stuurhuis nogal afweek van de rest van de serie...de Peter had een omloop voor het stuurhuis...maarja ondanks dat het niet klopt..wil ik het toch plaatsen..omdat ik het zelf een mooie tekening vindt.
Afbeelding
Ed...ik hoop hier ook meer van jou te zien...(ps..ik zag op de topic scheepsmodellen dat je 2 omgebouwde Shell Weldertjes hebt..leuk ze te zien ..want ik heb ook nog een omgebouwde op zolder staan (omgebouwd tot 1/2 Shelterdecker) ergens halverwege 60e jaren inelkaar gezet...ik kom daar binnenkort op terug in topic "scheepsmodellen".
Mvrgr Roelof


Plaats reactie