Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Eenieder bedankt voor de goede tips en adviezen, maar deze peerden kwamen we onderweg naar de keilewinkel tegen, zondagavond, toen het nog even droog was.
Die Schotse Highlanders, die als het ware onze overburen zijn in ons huus, daar heb ik helaas geen foto's van.
Da benn'n van die heel grote koei'n met van die grote hoorn's op hun kop. :lol:
En die kleine koetjes hadd'n die hoorn's ja nog nait. :wink:
Enne, ook een heel goed Chinees restaurant in Warffum!! :wink:
Heb maar geen olifant'n oor'n besteld. :wink:
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Wat mij opvalt is dat zins Jos in Warffum geweest is het aantal gebruikers dat gelijktijdig on-line was, spectaculair is gestegen tot 183 vandaag. Voorheen stond dat record op 76 ergens uit 2005. Volgens mij heeft hij huis aan huis flyers verspreid met zijn website

Groetjes Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
hdofferhoff
Berichten: 902
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
Locatie: sappemeer

Bericht door hdofferhoff »

Maar ook in Warffum is het niet altijd veilig Jos getuige de schade, door de storm , aan de auto in het centrum van Warffum .

Afbeelding

Foto van Wim Henstra.

Gr. Huub.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Huub,
Een paar uur daarvoor zijn we hier nog langsgereden...
Het staat ook op het filmpje wat Anne hierboven geplaatst heeft.
Vlakbij café-restaurant "Spoorzicht" een mooie zaak met uitzicht op de haven. :wink:
All the best
Jos

Afbeelding
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Ik heb mijn bedenkingen wat Jos en Akkie betrefd.
Slapen in het huis van de Campingbaas, zou Jos daar Campingbeheerder worden en de verhuur van de Kano's gaan regelen.

Het wordt niet makkelijk voor Jos om met Paard en wagen de gestrande Kanovaarders weer op te halen dir werd vroeger met de auto gedaan maar wegens bezuinigingen gaat dat in de toekomst met Paard en wagen.

Je zal ook nog naar Eenrum moeten Jos om een paar goede klompen aan te laten meten.

Het wordt in de toekomst een zomerreunie zie je dat al voor je Roelof al de Reeunie gasten in een Kano met touwtjes aan de zijkant waar gekoeld bier aan hangt. :lol: :lol: :lol: :lol:

Jos Roakeldais is van 23 juni tot en met 1 juli zie mijn eerste link.

Dat wordt elke avond TV Noord kijken krijg je les in het Gronings.
Dat wordt door een Olaf Vos gegeven.

Hier de link met filmpjes kan je alvast beginnen.

http://www.rtvnoord.nl/televisie/tv_grunnegers.asp
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Een verstandig besluit om daarheen te gaan. Je bent gewend om te fietsen en dat kan daar buitengewoon goed. Een leuk museum is er, misschien kan je wel gids worden. :) :) Of je kunt natuurlijk ook havenmeester worden. Je zult geen hartkwaal krijgen van de drukte.

Bestaat de camping nog? Vorig jaar ben ik daar geweest en kreeg de indruk dat het een aflopende zaak was.

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Niet te filmen.
Ik kan mij na vandaag best voorstellen dat steeds meer mensen vanuit het westen naar het noorden van het land willen verhuizen. Ik reed langs het Noordhollands Kanaal en ik zie me daar toch een lelijke opbouw. Ik denk nog even daar staat vast een boerenkar onder want het hele zwikkie doet natuurlijk mee aan de een of andere corso maar nee hoor. Verderop in Alkmaar schijnen zelfs mensen te wonen in een flatgebouw van containers. Nou oordeel zelf maar. Ik was blij dat ik op de terugweg de frisse mestgeur in Friesland weer kon opsnuiven een verademing zo puur en geen namaak ...
Moi,
Anne
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Het doet me denken aan een kartonnen periscoop die je vroeger als kind gebruikte om over de menigte te kunnen kijken.
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Anne

S
Zo zie je maar weer dat touristen andere dingen zien dan de locals,als je nu eens er wat bijverteld dan kan ik ook eens naar deze touristische atracties gaan kijken,je heb het over Alkmaar ,maar ik zie allen maar wat Noord Hollands Kanaal. :shock: dus gaarne tekst en uitleg want de stank van de mest hangt daar volgens mij ook :lol: :lol: 8)

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Hallo Bram,
De wooncontainer: Vanaf Stompetoren rechtsaf, de ring op 1ste linksaf juist voor de brug staat dit mallotig ding(brug zijn ze aan het verbreden). Aan de andere kant van het kanaal lagen de schepen van Provinciale Waterstaat. De Sacharein spotte ik bij kilometerpaal (geen kilometerraai) 93,6 tussen Alkmaar en Nieuwe Diep.
Moi,
Anne
Bram

Bericht door Bram »

:-D Mogge Anne

Daar zal ik dan toch nog even heen moeten :lol:

Groets Bram :-D


Plaats reactie