Vaarbewijs
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
Hallo MedeKombuizers,
Door jullie informatie is de tocht toch een beetje eenvoudiger geworden.
De bedoeling is na info van jullie en natuurlijk haar zelfinspanning dat de reis dwars door Frankrijk gaat met zijn tig sluizen en uiteindelijk uitmond in Marseille.
Daarna de korte oversteek naar Livorno.
Moet alleen nog diverse navigatie apparatuur gekocht worden en een "Rolfok "weet helaas niet meer hoe het heet.
In die tijd dat zij en haar vriend de beest uithangen mogen wij in Toscane op de katten en hond passen !!
Hierbij de boot.
Gr Derk
Door jullie informatie is de tocht toch een beetje eenvoudiger geworden.
De bedoeling is na info van jullie en natuurlijk haar zelfinspanning dat de reis dwars door Frankrijk gaat met zijn tig sluizen en uiteindelijk uitmond in Marseille.
Daarna de korte oversteek naar Livorno.
Moet alleen nog diverse navigatie apparatuur gekocht worden en een "Rolfok "weet helaas niet meer hoe het heet.
In die tijd dat zij en haar vriend de beest uithangen mogen wij in Toscane op de katten en hond passen !!
Hierbij de boot.
Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Mayday is in !!
Hallo Derk,
Een verrekte leuk schip.
Ontworpen en gebouwd bij v.d. Stadt uit Zaandam, een ontwerper van wereld formaat.
Hij begon als jongen met kano,s en eindigde als ontwerper van de snelste jachten ooit gebouwd.
De "Stormvogel" van Cees Bruynzeel (die van het hechthout, potloden en keukens), was ook van zijn hand en won bijna alle races.
Hoewel de Pionier een ontwerp uit de zestiger jaren is, kan ze vandaag de dag nog best meekomen met de moderne toerjachten.
Veel plezier daar in Italie.
Vr. gr. Albert
Een verrekte leuk schip.
Ontworpen en gebouwd bij v.d. Stadt uit Zaandam, een ontwerper van wereld formaat.
Hij begon als jongen met kano,s en eindigde als ontwerper van de snelste jachten ooit gebouwd.
De "Stormvogel" van Cees Bruynzeel (die van het hechthout, potloden en keukens), was ook van zijn hand en won bijna alle races.
Hoewel de Pionier een ontwerp uit de zestiger jaren is, kan ze vandaag de dag nog best meekomen met de moderne toerjachten.
Veel plezier daar in Italie.
Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Hallo Albert,
In eerste instantie wilde ik 1 & 2 tegelijk doen maar kreeg het advies,
mede omdat ik er toch geen haast mee heb, 1 & 2 apart te doen.
Kost eigenlijk maar een beetje extra en vrije dagen ivm examen heb
ik nog zat.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat ik aan dat navigeren nog
een beste kluif heb.
Leer het trouwens liever "echt" dan dat ik domweg de vragen uit m'n
hoofd leer.
Gr. Arjan
In eerste instantie wilde ik 1 & 2 tegelijk doen maar kreeg het advies,
mede omdat ik er toch geen haast mee heb, 1 & 2 apart te doen.
Kost eigenlijk maar een beetje extra en vrije dagen ivm examen heb
ik nog zat.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat ik aan dat navigeren nog
een beste kluif heb.
Leer het trouwens liever "echt" dan dat ik domweg de vragen uit m'n
hoofd leer.
Gr. Arjan
Ik heb net een jaartje VB1 en VBa(2), ik heb ze op een dag gedaan, en dat is heel goed te doen.
Ik had totaal geen nautisch verleden, het enige wat ik van scheepvaart wist, was dat je tijdens het varen geen gordel om hoeft te hebben, en dat een boot geen airbag heeft, en daar hield het mee op.
Ik heb ze in één keer gehaald, en het was echt een eitje...
Daarna ben ik basis certificaat marifonie gaan doen, wederom een eitje...
Toen vond ik het wel genoeg, maar een week later dacht ik...ach doe die marcom-B ook maar, 2 weken 's avonds een uurtje uit het boekje gelezen, en beb ik het (verkort)examen marcom-B gedaan.
(Indien je in het bezit bent van Basis. Marif. mag je marc.-B verkort doen.)
Marcom-B was een tikkie lastig, maar veel minder moeilijk dan ik verwacht had, godzijdank kon ik het nog met alleen een theorie doen, dat was volgens het exameninstituut de laatste theorie marcom-B vanaf dan zou het theorie en praktijk zijn, of dit er inmiddels al van gekomen is, weet ik niet.
Ik dacht later, laat ik dan ook maar Marcom-A doen, maar dat werd me te duur.....
Graag had ik ook iets voor de radar willen hebben, maar daar zijn géén verplichte documenten voor, alleen maar vrijwillige cursussen.
Ik had totaal geen nautisch verleden, het enige wat ik van scheepvaart wist, was dat je tijdens het varen geen gordel om hoeft te hebben, en dat een boot geen airbag heeft, en daar hield het mee op.
Ik heb ze in één keer gehaald, en het was echt een eitje...
Daarna ben ik basis certificaat marifonie gaan doen, wederom een eitje...
Toen vond ik het wel genoeg, maar een week later dacht ik...ach doe die marcom-B ook maar, 2 weken 's avonds een uurtje uit het boekje gelezen, en beb ik het (verkort)examen marcom-B gedaan.
(Indien je in het bezit bent van Basis. Marif. mag je marc.-B verkort doen.)
Marcom-B was een tikkie lastig, maar veel minder moeilijk dan ik verwacht had, godzijdank kon ik het nog met alleen een theorie doen, dat was volgens het exameninstituut de laatste theorie marcom-B vanaf dan zou het theorie en praktijk zijn, of dit er inmiddels al van gekomen is, weet ik niet.
Ik dacht later, laat ik dan ook maar Marcom-A doen, maar dat werd me te duur.....
Graag had ik ook iets voor de radar willen hebben, maar daar zijn géén verplichte documenten voor, alleen maar vrijwillige cursussen.
Hallo Arjan,
Dat zijn allebei uitstekende reisdoelen, vooral 't swaentje kan berengezellig zijn.
Vr. gr. Albert
Waarom zou je verder gaan?vroeger
kwam ik meestal niet verder dan Jachthaven 't Swaentje in West-Knollendam
en lukte dat wel dan strande ik wel bij 't Kombof op de Woude.
Dat zijn allebei uitstekende reisdoelen, vooral 't swaentje kan berengezellig zijn.
Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"