Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt voor de tip, Roy. Ik heb hem zojuist bij Bol besteld en "Zee van Onrust" is ook geregeld. :wink:

Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Bericht door skipflip44 »

Ook maar es wat toevoegen aan deze SHANTY hype.

Hier zitten dus wel allemaal zeelui in of wat er voor moet doorgaan.
Dit heeft natuurlijk wel een nadeel:
Ze treden in een varierende samenstelling op doordat een deel op zee vertoeft.

Ik stel U voor: "Gin see too heigh".(All the way from Schiemonnikoog)
http://www.ginseetoheich.nl/

Een deel van dit koor (1 persoon),
zie ik wel es aan boord optreden (o.a. als gezagvoerder).


Afbeelding[/url]
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt Klaas, voor deze tip! :-D
Ik word al maandenlang gewaarschuwd voor het "zwarte gat" waar ik op 1 oktober in ga vallen. :lol:
Er zijn speciale cursussen van tenminste een week, hoe om te gaan met al die vrije tijd. :twisted:
Worden er rollenspellen gespeeld of zoiets met van die geitenwollensokkenfiguren die dan na de cursus een evaluatiegesprek met je gaan houden, of je het wel redt als vutter.
Dezelfde klojoo's die je altijd op die managementcursussen tegenkwam hebben een nieuw gat in de markt ontdekt. :evil: :evil:
Wij gaan 's avonds lekker in de achtertuin zitten genieten van de prachtige sterrenhemel, okay, dat doe je ook niet iedere avond, het is meestal bewolkt en in oktober zit je ook niet lekker in die tuin, maar de optie is aanwezig als het helder is. :-D
Ik heb een tijdje geleden met Johan afgesproken dat ik http://www.startkabel.nl/k/scheepvaart/ van hem over ga nemen als ik helemaal verhuisd ben, hij heeft er te weinig vrije tijd voor en ik heb vrije tijd zat, toch? :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Jos,

bij Philips heet dit de "PIZ" cursus, een weekje samen met je vrouw naar een 3sterren hotel, keuze uit Nederland, Belgie en Frankrijk. Geen geitenwollen sokken gedoe maar voorlichting over de dingen die gaan veranderen als je met pensioen gaat. By the way, ik ben ook niet geweest, later bood een collega €50,- als ik wel inschreef en hem liet gaan.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jos
over de dingen die gaan veranderen als je met pensioen gaat
Ik gooi die ouwe kelere wekker over de muur na 27 jaar. :-D
All the best
Jos
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Daar heb ik in januari 1970 een voorschotje op genomen.
Toen keilde ik m'n scheerapparaat het patrijspoort uit. Dat scheelde weer een hoop ritueel gedoe op de vroege morgen............
Voor de sportvissers onder ons, hij ligt ergens tussen Malta en Gibraltar op de zeebodem.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Ben ook op die pis( PIZ).
Inderdaad 3 sterren hotel,en er kwamen allerlei figuren vertellen wat je allemaal kon doe,er kwam een notaris etc etc.
Ten eerste ik denk dat het veel afhangt van de ploeg waarmee je op curcus bent.
Ik zat met een paar brandweerlui,een paar politie agenten een troel van de Hema en een paar man die ??????? vergeten.
Man we hebben drie dagen in een deuk gelegen,en gezopen niet te filmen
groeten uit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Bob

Bericht door Bob »

Aan alle toekomstige Vutters en AOW'ers,

Cursus of geen cursus, je moet het zelf doen. Toen ik zonder cursus in de KUTA regeling terecht kwam (KUTA = Kick Under The Ass) had ik in een mum van tijd andere bezigheden. Het eind van het liedje is nu dat er twee agenda's bij gehouden worden. Soms komen mijn vrouw en ik elkaar aan het eind van de middag weer tegen. Want je weet toch wat AOW betekent?
AOW = Altijd Onder Weg.
Filmen, films monteren, rondleiden op de veiling, daar klusjes doen, kleinkinderen, familie, vakantie, o.h op Kombuispraat. Het zou een verademing zijn als er meer uren in een dag zouden zitten (en we langer wakker konden blijven). Jos, ik ben er van overtuigd dat je straks daar in het noorden tijd te kort komt. Schaf maar meteen een geit aan als grasmaaier, want die tuin vreet tijd.

Succes en veel woonplezier,

mvg

Bob
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

En dan gaat het veilinggebouw ook nog uitbreiden. Ik heb me laten vertellen dat de bezoekersaantallen omhoog zijn gevlogen sinds jij er actief bent.
Moi,
Anne
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jos,

Gooi die wekkker NIET weg :shock: ,je kunt dan nog altijd zien hoe laat het is als je je ogen opentrekt 8) .

Toen ik met pensoen ging voorspelde menigeen mijn vrouw dat daar wel spoedig een echtscheiding op zou volgen :roll: ,dat vertelde ze me een
jaar geleden pas 8) . En "men"begrijpt nu nog steeds niet dat dat nog niet gebeurt is. :) .

Een van de reden denk ik is dat we net zoals vroeger ieder z'n eigen gang gaan. Want voor een vrouw is het ook een hele verandering als nu opeens die kerel de hele tijd thuis zit en zich ook nog met het huishouden gaat bemoeien zoals...schat je draait de kraan verkeerd dicht,dat moet je zo doen..... en ga zo maar door.

Schrik iedere keer weer als er een week om is :shock: ,wat nu alweer
een week om? Het lijkt wel alsof de tijd 2x zo snel gaat als toen ik voer!

Dus Jos, wees wijs en hou die wekker en als je 's ochtends je ogen opentrekt en ziet hoe laat het is zeg je DE BALLUH! en draai je nog maar eens lekker om!

Groeten,K.Brouwer.
zo maar door.Ja,dan gaat het fout.


Plaats reactie