Yachtenbouw
Yachtenbouw
kombuisers
dat wij Nederlanders nog steeds mooie schepen kunnen bouwen ,dat staat vast,alleen ze zijn niet te betalen voor het gewone volk,maar omdat ik zelf ook bijna 7 jaar in dit luxe wereldje als Machinist heb gevaren vroeger,is er toch nog een stukje liefde voor deze tak van schepen gebleven
Eindelijk is het dan zover,dat ik genoeg materiaal heb om een start te maken over Yachten,ik hoop dat jullie er van genieten ,en als je materiaal heb ,het liefst natuurlijk met gegevens over de in Nederland gebouwde yachten.
in `t kort om te beginnen met wat jachten gebouwd door de Feadship Yards beter bekend als van Lent(De Kaag)en de Vries in Aalsmeer.
Het Motor Yacht Cacique
Ontworpen speciaal als Familie yacht
Specifications
Gebouwd: 1986
Lengte overall : 37.49 mtr
lengte waterlijn: 33.38 mtr
Breedte : 7.20 mtr
Motoren
2 X Caterpillar marine diesels
model D3412 Ta -625 PK bij 1800 rpm.
2 generators van 90 KW elk
Snelheid 14 knots.
Capaciteit gasolie 39.3 ton
capaciteit vers water 7.7 ton.
Proefvaart op de Noordzee
Scheepsplan
De salon
De salon en dinning tafel
Studeerhut/kantoor Eigenaar
Guest state room/Gast hut
Ja en dan zal er wel iemand vragen en de slaaphut/Owners state room ?,met alles er op en aan van de eigenaar?
Deze wordt niet zoveel getoond ,omdat het echt prive is.
ik zal een poll inscheren,bij voldoende belangstelling ga ik door,dus ik zie het wel waar het schip strandt,of niet natuurlijk.
Groets Bram
dat wij Nederlanders nog steeds mooie schepen kunnen bouwen ,dat staat vast,alleen ze zijn niet te betalen voor het gewone volk,maar omdat ik zelf ook bijna 7 jaar in dit luxe wereldje als Machinist heb gevaren vroeger,is er toch nog een stukje liefde voor deze tak van schepen gebleven
Eindelijk is het dan zover,dat ik genoeg materiaal heb om een start te maken over Yachten,ik hoop dat jullie er van genieten ,en als je materiaal heb ,het liefst natuurlijk met gegevens over de in Nederland gebouwde yachten.
in `t kort om te beginnen met wat jachten gebouwd door de Feadship Yards beter bekend als van Lent(De Kaag)en de Vries in Aalsmeer.
Het Motor Yacht Cacique
Ontworpen speciaal als Familie yacht
Specifications
Gebouwd: 1986
Lengte overall : 37.49 mtr
lengte waterlijn: 33.38 mtr
Breedte : 7.20 mtr
Motoren
2 X Caterpillar marine diesels
model D3412 Ta -625 PK bij 1800 rpm.
2 generators van 90 KW elk
Snelheid 14 knots.
Capaciteit gasolie 39.3 ton
capaciteit vers water 7.7 ton.
Proefvaart op de Noordzee
Scheepsplan
De salon
De salon en dinning tafel
Studeerhut/kantoor Eigenaar
Guest state room/Gast hut
Ja en dan zal er wel iemand vragen en de slaaphut/Owners state room ?,met alles er op en aan van de eigenaar?
Deze wordt niet zoveel getoond ,omdat het echt prive is.
ik zal een poll inscheren,bij voldoende belangstelling ga ik door,dus ik zie het wel waar het schip strandt,of niet natuurlijk.
Groets Bram
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Nederlandse Jachten
Hallo Bram,
Da's een geweldig idee, de huidige Nederlandse Jachtbouw, zowel motor als zeiljachten is bijzonder vooraanstaand in de wereld. Dat het schepen zijn die door "de gewone man" ( zoals jij dat al zegt) NIET zijn te betalen, doet m.i. niks ter zaken, het zijn Technische Hoogstandjes van ontwerp en vakmanschap alleen weg gelegd voor die "werven" welke de nodige kennis, ervaring, vakmanschap en reputatie in huis hebben om juist die klanten aan te trekken die "TOP KWALITEIT" willen hebben en daar "overal" voor moeten betalen en dat ook best willen, zolang er "wat tegenover staat"
De " Nederlandse Jachtbouw" om die tak van scheepsbouw, welke naast het bouwen ook het ontwerpen van jachten en het " toeleveren aan" werven bestrijkt, blaast een flinke toeter mee op wereld niveau.
Ik wil hier geen namen noemen, maar jaaaaren geleden bood een van Nederlands grootste jachtbouwers, inmiddels een wereldberoemd persoon in die industrie, me een baan aan, maar ik zag toen die markt " niet zitten" ( ik was nog te onervaren en zag het als "kleine pestbootjes"!) en op mijn vraag HOE je die klanten juist aan trok merkte deze persoon op:
" Met TOP kwaliteit en inventiviteit, komen de klanten vanzelf"
Inmiddels is het ZONDER enige twijfel gebleken dat dit absoluut een FEIT is. ( Ik denk niet dat de klanten "vanzelf" komen, maar zijn uitspraak was een waarheid als een koe)
Inmiddels zie ik die sector van de markt als " de top van de kwalitatieve scheepsbouw" en om de donder niet meer als "kleine pestbootjes"
Hoe dan ook, dit beloofd een zeer interessant onderwerp te worden.
Da's een geweldig idee, de huidige Nederlandse Jachtbouw, zowel motor als zeiljachten is bijzonder vooraanstaand in de wereld. Dat het schepen zijn die door "de gewone man" ( zoals jij dat al zegt) NIET zijn te betalen, doet m.i. niks ter zaken, het zijn Technische Hoogstandjes van ontwerp en vakmanschap alleen weg gelegd voor die "werven" welke de nodige kennis, ervaring, vakmanschap en reputatie in huis hebben om juist die klanten aan te trekken die "TOP KWALITEIT" willen hebben en daar "overal" voor moeten betalen en dat ook best willen, zolang er "wat tegenover staat"
De " Nederlandse Jachtbouw" om die tak van scheepsbouw, welke naast het bouwen ook het ontwerpen van jachten en het " toeleveren aan" werven bestrijkt, blaast een flinke toeter mee op wereld niveau.
Ik wil hier geen namen noemen, maar jaaaaren geleden bood een van Nederlands grootste jachtbouwers, inmiddels een wereldberoemd persoon in die industrie, me een baan aan, maar ik zag toen die markt " niet zitten" ( ik was nog te onervaren en zag het als "kleine pestbootjes"!) en op mijn vraag HOE je die klanten juist aan trok merkte deze persoon op:
" Met TOP kwaliteit en inventiviteit, komen de klanten vanzelf"
Inmiddels is het ZONDER enige twijfel gebleken dat dit absoluut een FEIT is. ( Ik denk niet dat de klanten "vanzelf" komen, maar zijn uitspraak was een waarheid als een koe)
Inmiddels zie ik die sector van de markt als " de top van de kwalitatieve scheepsbouw" en om de donder niet meer als "kleine pestbootjes"
Hoe dan ook, dit beloofd een zeer interessant onderwerp te worden.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Hallo Brammetje,
Doorgaan!!!
Toch weer een fraai stukje "Hollands Glorie"
Ik heb een tijdje zitten dubben tussen zo'n jachie kopen of een huissie in Warffum.
Maar voor zo'n mooi jachie moet ik heel wat avondjes in het casino doorbrengen en dan ook nog mazzel hebben.
Dus ik houd het maar op het Grunnigse plattelaand, alhoewel ik op een wierd ga woon'n, dus zo plaat is het ja nait.
All the best
Jos
Doorgaan!!!
Toch weer een fraai stukje "Hollands Glorie"
Ik heb een tijdje zitten dubben tussen zo'n jachie kopen of een huissie in Warffum.
Maar voor zo'n mooi jachie moet ik heel wat avondjes in het casino doorbrengen en dan ook nog mazzel hebben.
Dus ik houd het maar op het Grunnigse plattelaand, alhoewel ik op een wierd ga woon'n, dus zo plaat is het ja nait.
All the best
Jos
Hoi Harry
Dit is ook een van de redenen dat ik deze topic gestart heb,alles wat je leest tegenwoordig is dat onze Know How op dat scheepsbouw gebied verkocht wordt,dat er gelukkig nog bedrijven zijn , die de moed hebben om het allernieuwste op technies gebied te instaleren en te bouwen,met het risico om failiet te gaan op een schip,dat is ondernemerschap,dus ben ik begonnen met yachten vanaf 30 mtr en voorlopig heb ik nog genoeg info om ook de plannen en de schepen hier op het forum te zetten.
Het is nog steeds een ondergewaardeerd onderwerp,maar de beste scheepbouwers (architecten zowel als de vaklieden) zijn er op deze scheepswerfen nog te vinden ,daar mee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het op onze normale scheepsbouw werfen niet zo is,maar die moeten teveel naar het kosten plaatje kijken.
maar met deze mooie speeltjes ,blijft de onze status van ons land als goede schepen bouwer gehandhaafd in het Buitenland
Groets Bram
Dit is ook een van de redenen dat ik deze topic gestart heb,alles wat je leest tegenwoordig is dat onze Know How op dat scheepsbouw gebied verkocht wordt,dat er gelukkig nog bedrijven zijn , die de moed hebben om het allernieuwste op technies gebied te instaleren en te bouwen,met het risico om failiet te gaan op een schip,dat is ondernemerschap,dus ben ik begonnen met yachten vanaf 30 mtr en voorlopig heb ik nog genoeg info om ook de plannen en de schepen hier op het forum te zetten.
Het is nog steeds een ondergewaardeerd onderwerp,maar de beste scheepbouwers (architecten zowel als de vaklieden) zijn er op deze scheepswerfen nog te vinden ,daar mee wil ik natuurlijk niet zeggen dat het op onze normale scheepsbouw werfen niet zo is,maar die moeten teveel naar het kosten plaatje kijken.
maar met deze mooie speeltjes ,blijft de onze status van ons land als goede schepen bouwer gehandhaafd in het Buitenland
Groets Bram
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Jachten
Hallo Bram et all,
Als ik "op een afstandje" bekijk wat het " Damen Concern" in Nederland EN wereldwijd doet, als je de projeckten bekijkt die er bij Verolme Rozenburg door het dok schuiven, het nieuwbouw programma van de Merwede, het weer openen van de "vd Giessen de Noord helling", de nieuwbouw in het Grunninger laaaaand, dan gebeurt er toch nog heeelwat in " Good 'Ol Holland"
Als ik "op een afstandje" bekijk wat het " Damen Concern" in Nederland EN wereldwijd doet, als je de projeckten bekijkt die er bij Verolme Rozenburg door het dok schuiven, het nieuwbouw programma van de Merwede, het weer openen van de "vd Giessen de Noord helling", de nieuwbouw in het Grunninger laaaaand, dan gebeurt er toch nog heeelwat in " Good 'Ol Holland"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"