Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Baggereiland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos, Ron,

Bedankt Jos, mooi plaatje. Het enigste "schip" wat voor zover mij bekend nieuw is gebouwd en zonder OOIT een slag werk te hebben gedaan naar de schroothoop. HET werkte WEL trouwens.

Ja Ron het is de Al Wassel Bay of zo iets, in feite het enige echte baggereiland dat Cobla in Japan liet bouwen en dat ook echt gewerkt heeft, vraag me af waar het nu is??? Heb ergens een specifiecatie van dat jacht "in m'n schoenendozen". zal op de website kijken.

PSje: Je zou hier bekant een baggereiland nodig hebben om uit de sneeuw te "baggeren" ik heb net een stijf uurtje "rainbowen" achter m'n sneeuwblazer d'r op zitten. We krijgen de ene na de andere "Alberta Klipper" en die Ron zit in Edmonton "onder de palmboompies"

Bedankt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

ytoch wel zonde van de Simon Stevin (kameel) zat een hoop know how in. er was zelfs een speciaal verf systeem voor uitgedokterd.
ik had in die tijd een collega die er naar toe moest. die heeft er zelfs een soort verf cursus voor gedaan.
hij was uiteindelijk blij dat ie weer naar een gewone cutter kon.

Nou Harry een uur sneeuw rainbowen. dan heb je wel een borrel verdiend. :lol: ik hoop dat je genoeg in huis hebt want er schijnt nog meer aan te komen. :wink:
grts jan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Rainbowen!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jan,

Sta altijd gesteld voor dat soort evenementen,en heb net even olie ververst van het nieuwe karretje in de "blower", je weet maar nooit!

Het merk is "Appleton Estate" piko bello Jamaica Rum. :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ron H

Bericht door Ron H »

Die Al Wasl Bay heeft nog eens op de rug van de Mighty Servant 3 gelegen. Weet niet of dit de eerste of een latere reis was.
Ron H

Bericht door Ron H »

Uiteindelijk zal de WD Gateway nog naar Turkije doorgaan en daar gesloopt worden.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Afbeelding

foto Willem van Maanen
gast

hoppers en de baggerindustrie

Bericht door gast »

Afbeelding

2 sleephopperzuigers aan de afbouwkade bij Verolme IJsselmonde.
GEOPOTES X cap 8.800 m3
VOLVOX HOLLANDIA cap 5.800 m3
bouwwerf Verolme Heusden.
grt J.Roeland.
gast

hoppers en de baggerindustrie

Bericht door gast »

Afbeelding

TSHD ,,VOLVOX HOLLANDIA,, bouwjaar 1971 bij Verolme Heusden.
proefvaart op de Noordzee.
j.roeland.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Geopotus X

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Joost,
Mooie plaatjes! Bedankt.
Leg ons nu eens FF uit waarom die Geopotus X van die vreemde doosjes op de dijen heeft!!!
Dit is voor zover mij bekend de enige hopper die dit heeft en bij andere "normale schepen" zie je toch ook haast NOOIT.
Ik verdenk je d'r zomaar van dat jij weet dat ik weet dat DIT een rotvraag is! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Bericht door Arie Ros »

Hallo Harry

Wat ik me herinner van de eerste proefvaart van de X, dat hij toen bekant om donderde vanwege zijn stabiliteit, en dat er daarna die ( kussens) opgelast zijn.
Dat is wat ik mn eigen daar nog van herinner, toen werkte ik aan de Europoort dat die proefvaart gebeurde.
Hiermee hoop ik dat je weer wat wijzer bent geworden..

Gr Arie Ros


Plaats reactie