Groninger scheepsbouw
Leuk die foto's. Ik heb nog aan deze schepen gewerkt in de engineerings fase, maar had ze nog niet in het echt gezien.
Zoals je kunt zien staan de kranen (elk goed voor 250T) wat naar binnen op de fundatie. Dat heeft te maken met de rules voor the Great Lakes, St Lawrence seaway. De lokale autoriteiten trekken een paar strepen door de tekening (regelgeving) en je zorgt maar dat je binnen de lijnen blijft. Geldt ook voor de brugvleugel. Het laatste stukje is draaibaar gemaakt, want voor Panama moet de vleugel net voorbij het berghout.
Lekker tegenstrijdig. Dat zijn dan ook geen problemen maar uitdagingen.
groet,
Tom
Zoals je kunt zien staan de kranen (elk goed voor 250T) wat naar binnen op de fundatie. Dat heeft te maken met de rules voor the Great Lakes, St Lawrence seaway. De lokale autoriteiten trekken een paar strepen door de tekening (regelgeving) en je zorgt maar dat je binnen de lijnen blijft. Geldt ook voor de brugvleugel. Het laatste stukje is draaibaar gemaakt, want voor Panama moet de vleugel net voorbij het berghout.
Lekker tegenstrijdig. Dat zijn dan ook geen problemen maar uitdagingen.
groet,
Tom
In aanbouw de "DAGNA" bn: 360 bij scheepswerf Ferus Smit, wordt gebouwd voor de Hr: H v.Dijk te Schipborg.
Nummer twee van een serie van twaalf te bouwen 6000 tonners.
Tewaterlating 29 April a.s. Dit jaar volgen nog de "VLIELAND" okt, en de "TERSCHELLING" dec ,voor kustvaart Harlingen B.V. te Harlingen.
Bert.Romeling.