enorme verborgen spionagebestanden Windows XP.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ik denk dat het er nou wel op staat. Gaat dan naar: C:\--documents and settings--jouw gebruikersnaam--local settings--temporary internet files. Klik rechts op die map ,,temp.int.n.files" en klik op ,,call file shredder" en sleep die map IN die file shredder. Je ziet dan dat er links een klein kruisje staat, klik net zo lang tot je al die kruisjes hebt ge-opend. En nu wil ik weten wat jullie gezien hebben en hoe veel m.b. of g.b die bestanden zijn. Ik hoor het wel! Gr.Gerard.

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Ik ga het later wel uitproberen, ga pitt'n, krijg morgen (straks) visite. :wink:
All the best
Jos
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Afbeelding
Ik gebruik al jaren dit priogramma als file shredder, het haalt ook de cookies weg dus je moet de pagina,s waar je wachtwoorden gebruikt bijvoorbeeld Kombuis eerst even opslaan anders moet je iedere keer als je deze shredder gebruikt opnieuw inloggen.

Op het tweede plaatje ken je zien aan de rechte kant hoeveel die al verwijderd heeft dus tot nu toe 1,5 GB.
Maar dit soort programma,s verwijderd niet de hardnekkige spyware daar gebruik ik dan Ad Aware voor.

En nu de Acronis True Image.

Als je een schone installatie hebt op je C schijf maak je eerst een Start Up Recovery CD wat je ook maakt met Acronis.
Dan maak je een Back-Up zoals op de plaatjes hieronder is te zien je kan het ook nog compremeren zodat je Back-Up kleiner wordt en dat je het op een DVD kan zetten van 8,5 GB, alleen bij mij lukte dat niet omdat ik teveel op mijn C partitie heb staan en het dus op een externe hard disk heb staan.
Maar nu heb je een Sart up cd met een back-up.

Dus als je de schijf nu formateert dan stop je de recovery schijf in je lade en gaat dan naar recovery wat je hier onder op het eerste plaatje ziet en dan geeft het programma zich zelf wel aan hoe je dat doet.

Het heeft het voordeel dat je na een crash niet alles weer hoeft te installeren en in een keer alles er weer op zet,dus je hoeft niet iedere keer weer op te starten en je updates hoef je ook weer niet op te halen van Windows.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Goedemorgen Jolly Sailor (wat is jouw naam trouwens?). Heel interessant. Maar: Probeert toch eens mijn ,,recept" en vertel eens wat je dan ziet. Dus: Die ,,File Shredder" opladen en dan die temporary internet files er heen slepen, en dan alles openen en zeggen hoeveel M.B. je nog ziet. Doet maar eens voor de gein. Gr.Gerard.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo Bokkum »

Nog geen halve MB bij elkaar Gerard.

Maar jah, is ook wel een beetje logisch, want ik heb XP een ietwat gemodificeerd.. :wink:


Mvg, Leo. :-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

Hallo Gerard !
Hardstikke goed, dat programma van jou

maar het kan nog simpeler (in dit geval):
in IE zit "internet opties" (en anders wel in je configuratie-scherm)
Daar zit een optie "tijdelijke map opruimen" (of "browsegeschiedenis") ....als je die aanklikt, is je map ook leeg.......en niet je cookies! (da's weer een andere optie)
En idd....het kan aardig oplopen met de bytes !

Maar wat te doen met alle "de-installation files" die op de HD staan....dat loopt ook in de GB's
Veel programma's de-installeer je toch niet, dus dat kan er eigenlijk ook af......
PS:je ziet die files alleen maar als je bij je instellingen je weergave wijzigt in "verborgen files en programma's weergeven)
NB: Iedereen heeft tegenwoordig een HD van veel meer dan 250GB, dus de kans dat je je PC volkrijgt, is erg klein. Bij twijfel: nooit verwijderen !!! Liever ermee verlegen zitten, als erom verlegen zitten !
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie en Jolly,
Bedankt voor alle nuttige tips, maar ik blijf toch maar gewoon Tune-Up utilities gebruiken. :wink:
All the best
Jos

Zal deze topic nu naar de helpdesk verpaatsen.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Beste mensen, even voor het goede begrip: Die ,,File Shredder" NIET gebruiken! ALLEEN de map er heen slepen en kijken hoe groot die is met alle bestanden! Ik zal een andere weg noemen: Als je in XP naar Temp. intern.f. gaat zie je wel een hoop pas geopende bestandjes, die je weer kan opruimen, maar NIET die verborgen bestanden. Kijkt zelf maar: Gaat naar C:/--doc. en sett.--gebr.naam.--local sett.--temp.int.files en dat is dan dat. Maar: Er staat in die Temporary int.files NOG een verborgen bestand waar je zo niet bij kan komen: Je moet op die map klikken, en dan in de adresbalk bovenin er bij typen: (dus direct achter die temp.int.f.) : \Content.ie5, en dan ,,ga naar" aanklikken rechts boven. DAN komen die verborgen mappen en bestanden WEL tevoorschijn, de namen zijn: ,,index.dat" en die twee tot vier mappen hebben een lange letter- en cijfercode. Zo, makkelijker kan ik het niet maken. Als dit nou lukt laat het even weten, en zeg hoe groet die bestanden zijn. Want er staat nog veel meer op. Voor de volledigheid: Kijkt op het internet naar: ,,Index.dat microsoft hidden files" en daar gaan je ogen open. Nogmaals: Iedere computer is er mee ,,besmet". Gr.Gerard. (Graag commentaar hoe het is afgelopen)
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Bericht door HarryW »

Hallo Gerard,

Ik heb even gekeken en alle files samen meer dan een Gig.

Wel grappig dus. Kan ik ze daar ook verwijderen?

Groet Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Hallo Harry. Kijk, 1 Gigabyte. Je hebt het dus gevonden. Het nadeel van deze rare streek van Microsoft is, dat als jij je computer verkoopt of ter reparatie geeft, een lepe programmeur ALLES kan zien wat jij ooit gedaan hebt op jouw p.c. ALLES. De meesten denken ,,ik heb goeie programma`s en die kuisen het wel op..." en dat is gegarandeerd niet het geval, omdat die verborgen bestanden normaal niet zijn te bereiken. Er staat trouwens nog veel en veel meer op, o.a. bij ,,geschiedenis" en daar naar ,,,,History.ie5" gaan. Die laatste krijg je NIET geopend, maar kan je wel bekijken als je hem sleept (Gewoon links klikken op een map of bestand, de muis inhouden en met de pijl slepen) naar dat programmaatje ,,file shredder". Nogmaals: Alleen kijken! Daar zie je kleine kruisjes, alles aanklikken en openen, dan verschijn die geheime bestanden wèl. Ik vind het jammer dat er zo weinig reacties komen, terwijl er veel zitten te kijken. Als je die bestanden bekeken hebt: File Shredder sluiten. En nu: Hoe te verwijderen. Gaat eerst maar eens naar zo`n map, met die rare code b.v. IOY777LK998 (Ik noem maar wat) en open hem maar eens (die zijn wel te openen) en daar zie je jouw ganse geschiedenis staan terwijl jij dacht dat de p.c. opgeschoond was. Verwijderen: Wees daar zorgvuldig mee. Zo`n map kan je verwijderen en alles wat er inzit, die ,,Index.dat" niet, die is zogenaamd ,,in gebruik" Een truuk van microsuf om jouw bij dat bestand weg te houden. De map ,,geschiedenis" het zelfde. Die ,,history.ie5" kan je leeggooien, maar alleen in de veilige modus! Daar moet je aanmelden als Administrator, dan ,,start--deze comp.--C:/ enz enz." Waar je niet bij kan komen: Gewoon intypen boven in de adresbalk, b.v. ,,geschiedenis\History.IE5" en dan rechts boven ,,ga naar", daar kan je die rommel er af gooien. Het zijn dikwijls enorme bestanden, zeg maar een soort groot verborgen logboek, dat alleen maar ballast is. Succes er mee, ik hoor het wel. Gr.Gerard.


Plaats reactie