enorme verborgen spionagebestanden Windows XP.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Hallo JDBvos. Inderdaad, je moet heel voorzichtig wezen, maar als je precies de instructies volgt kan er niks misgaan. En eigenlijkle programma`s van de p.c. verwijderen, nooit doen. Laat maar lekker staan. Het gaat hier alleen om die verrekte verborgen bestanden van meneer Gates, die op deze manier heel jouw hebben en houden na kan gaan via een soort enorm verborgen log. Als jij die ,,file shredder " hebt, gaat maar eens naar ,,C:/--doc.en sett.--jouw naam--local sett. --temp.intern.f. en dan intypen: (Bovenin) ,,\Content.ie5" en klikken. De volgende: In ,,geschiedenis" die ,,history.ie5" die krijg je meestal niet open, maar wel kan je die slepen naar ,,file shredder" om te bekijken. De volgende: Het bestand ,,identities" ,,microsoft" en verder. Daar staat je complete geschiedenis van jouw e-mails. Enz. enz. Het zelfde verhaal bij ,,default user", ,,all users" ,,application history" enz. enz. daar staan allemaal verborgen bestanden met jouw geschiedenis. En deze zijn met de normale foefjes, zoals ,,verborgen bestanden weergeven in mapopties" NIET te zien. Gr.Gerard. (P.s.Ik ben er ook door toeval achtergekomen, zodoende....)

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Dat er niet veel reacties komen kan natuurlijk ook omdat sommigen niet alles goed gelezen hebben en ,,Index.dat" of zoiets verwijderd hebben en nu tegen een zwart scherm aankijken :wink:
Zelf ben ik veel te voorzichtig om op dit niveau mijn pc op te schonen. :)
Mijn pc is 6 jaar oud, is nog snel en ik heb ruimte en geheugen genoeg, ik begin er dus maar niet aan. :wink:
All the best
Jos
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Bericht door HarryW »

Hallo Gerard,

Ik heb die rotzooi er maar uitgegooid en mn computer doet het nog :-D
Ik kwam trouwens wel rare dingen tegen...

Gr Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Hallo Jos. Dat zal hopelijk toch niet waar zijn hè? Het is net als een auto: Je zuigt alles uit, en afstoffen, maar die verdelerkap wel laten zitten hik.... :shock: Harry W: Dat dacht ik al haha. Je staat echt te kijken wat daar allemaal voor ouwe troep in zit. Bij mijn ouwe computer zelfs van twee en half jaar terug. Maar ik doe de laptop van mij en de vrouw nu regelmatig opkuisen, die ,,dat" bestanden dan. Kijk maar eens op het internet wat daar allemaal wordt gezegd over die ,,micr.s. hidden files" enz. Heel leerzaam. Gr.Gerard.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
De map die door Grerard genoemd wordt.

Afbeelding
En dit wat je ziet als je deze hebt geopend en deze mapen zijn leeg en deze map is maar 67 bytes (67 bytes) groot en maar 16,0 kB (16.384 bytes) groot op schijf.
En die windows player afbeelding is maar 32,0 kB (32.768 bytes) groot.
Nerood-1

Bericht door Nerood-1 »

Gerard,

Als ik in mijn TEMP map kijk kom ik daar ook spullen tegen die met o.a. XP Servicepack 3 te maken hebben !!! die worden daar tijdelijk neer gezet om dan, wanneer alles compleet is, deze te installeren.

Ik gebruik af en toe HITMAN Pro, Windows Defender, en Diskeeper om de zaak gezon te houden. Volg nog even wat tips op van www.schoonepc.nl omtrent sneller starten en stoppen van XP ('tis geen scheepsmotor die langzaam moet afslacken...) en je PC werkt tijden zonder problemen en snel ! (en een virusscanner natuurlijk)
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Trouwens Google spioneert nog veel meer naar je gebruik van het internet.

Trouwens wat te denken van al die pasjes van winkels dat is nog veel erger, iedereen geeft daar zo zijn naam adres en je rekeningnummer hoef je niet te geven want eenmaal betalen met je pasje en dan hebben ze die ook binnen in het systeem.

En als je geen pasje hebt maar betaalt wel met je bankpasje weten ze ook zo het koopgedrag van je.

Trouwens als je met een bankpas betaalt gooi dan niet je bonnetje weg want criminelen kennen dat gebruiken want daar staat je rekeningnummer op en dan volgen ze je en dan hebben ze ook het adres wat er bijhoordt.


Dus privacy bestaat tegenwoordig niet meer 100 procent.
Gerard

index.dat

Bericht door Gerard »

Goedenavond allemaal. Bedankt voor de reacties! Het begon eigenlijk toen ik bij toeval ontdekte dat er een hoop stiekeme dingen op de computer gebeurden waar de doorsnee gebruiker geen weet van heeft. En daar wilde ik tegen waarschuwen. Die ,,index.dat" en bijhorende mappen is één grote verborgen prullebak die nergens voor nodig is, en er staan op de gemiddelde p.c. tussen de 28 en 33 van, door heel het systeem heen. Natuurlijk zijn er meer gevorderde computergrbruikers die het ook ontdekt hebben, en verwijderd. Maar ik vindt, als je zo iets ontdekt: Even melden, daar kan een ieder zijn voordeel mee doen. Die index.dat kan je normaal niet openen, laat staan wissen, maar ik heb een foef waarmee je die rommel niet alleen wist, maar zelfs je eigen tekst in kan schrijven. Wat ik in de mijne geschreven heb zal ik maar niet vertellen. Maar goed, we zijn weer van een klein probleem verlost. Gr.Gerard.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Gerard,
Misschien heb je het prima uitgelegd,maar op en gegeven moment snap ik de ballen er niet meer van.
En om dan bestanden of wat dan ook te verwijderen durf ik niet aan.
gr uitt Breda Cor.
p.s als ik de pc omruil haal ik de harde schijf eruit,en versnipper hem
Il parle Il a parle
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

p.s als ik de pc omruil haal ik de harde schijf eruit
Waar kan dat nog: een pc inruilen? :)
Ik heb er inmiddels 4 in de garage staan, plus twee schermen.
Harde schijven zijn er inderdaad uit en of gesloopt en in de vuilnisbak, of in een behuizing gezet als externe harde schijf - die ik vervolgens ook niet meer gebruik. :roll:
Kan er niet toe komen om de hele rotzooi gewoon in de vuilcontainer te gooien. Dat komt pas bij de eerstvolgende garageopruimronde, maar wanneer dat is... god mag het weten. :)


Plaats reactie