Incotrans
INCOTRANS
Mooie foto´s van de SPIRIT & SPEED PIRIT & SPEED als respectievelijk
GULF SPIRIT en GULF SPIRIT. Ze voeren toen voor de GULF CONTAINER LINE (GCL). Eerst dachten dat hier Hapag Lloyd en CGM achter zaten maar later bleek het Atlantic Container Line (ACL) te zijn. Op een gegeven moment werd de GCL-logo in de schoorsteen ook vervangen door de ACL-logo.
GULF SPIRIT en GULF SPIRIT. Ze voeren toen voor de GULF CONTAINER LINE (GCL). Eerst dachten dat hier Hapag Lloyd en CGM achter zaten maar later bleek het Atlantic Container Line (ACL) te zijn. Op een gegeven moment werd de GCL-logo in de schoorsteen ook vervangen door de ACL-logo.
INCOTRANS
De HoMo is een Schelde Sulzer 9 RND 90M: 22.175 kW/30.150 pk bij 122 rpm - schroef: vast/4-bladig; Lips/Drunen - snelheid: 21 kn.
De HuMo's weet ik niet meer precies, maar het waren er 4, 2 aan BB en 2 aan SB, en volgens mij B&W Ã 1.000 pk (?).
Boegschroef: 900 kW
De hoofdgegevens van de schepen zijn:
Loa: 203 m
Boa: 30,56 m
Holte: 19,00 m
Diepgang: 10,526 m
Brt: 29.410
Nrt: 15.348
Deadweight: 26.000
Deplacement: 40.359
Container cap.: 1425 TEU.
Later zijn is de diepgang vergroot en de containercapaiteit verhoogd (origineel 3 hoog maar werd uitgebreid met een 4e en 5e laag, muv de buitenste tierenaan bb en sb).
Beide schepen leken veel op de ZEELANDIA van KNSM. Die had nml de zelfde afmetingen, HoMo, snelheid en capaciteit. Grootste verschil was de locatie van de opbouw: ZEELANDIA iets naar achteren + een gantrykraan ipv de twee kranen.
Sibrand
De HuMo's weet ik niet meer precies, maar het waren er 4, 2 aan BB en 2 aan SB, en volgens mij B&W Ã 1.000 pk (?).
Boegschroef: 900 kW
De hoofdgegevens van de schepen zijn:
Loa: 203 m
Boa: 30,56 m
Holte: 19,00 m
Diepgang: 10,526 m
Brt: 29.410
Nrt: 15.348
Deadweight: 26.000
Deplacement: 40.359
Container cap.: 1425 TEU.
Later zijn is de diepgang vergroot en de containercapaiteit verhoogd (origineel 3 hoog maar werd uitgebreid met een 4e en 5e laag, muv de buitenste tierenaan bb en sb).
Beide schepen leken veel op de ZEELANDIA van KNSM. Die had nml de zelfde afmetingen, HoMo, snelheid en capaciteit. Grootste verschil was de locatie van de opbouw: ZEELANDIA iets naar achteren + een gantrykraan ipv de twee kranen.
Sibrand
INCOTRANS
Vond toch nog de mutaties mbt diepgang/dwt/capaciteit;
In 1986 werd de diepgang vergroot van 10,525 m naar 10,786 m. Dit had als resultaat en deadweight verhoging van 1.738 ton en container intake verhoging van 202 TEU, oftewel brt/nrt/dwt/depl/cap werden:
Brt: 30.249
Nrt: 12.376
Deadweight: 27.738
Deplacement: 48.783
Container capaciteit: 1627 TEU (in 5e laag alleen lege containers en maximum stackweight bleef gehandhaafd).
Sibrand
In 1986 werd de diepgang vergroot van 10,525 m naar 10,786 m. Dit had als resultaat en deadweight verhoging van 1.738 ton en container intake verhoging van 202 TEU, oftewel brt/nrt/dwt/depl/cap werden:
Brt: 30.249
Nrt: 12.376
Deadweight: 27.738
Deplacement: 48.783
Container capaciteit: 1627 TEU (in 5e laag alleen lege containers en maximum stackweight bleef gehandhaafd).
Sibrand
Incotrans Spirit
http://img237.imageshack.us/img237/2853 ... ritzk1.jpg
Ik heb in mijn jeugd veel vakantie's mee gemaakt op de Speed en Spirit, echt een hele leuke tijd geweest. Mijn vader heeft ook veel op de Crown gevaren en enkele reizen op Bilderdijk en Star.
Ik heb nog meer foto's eerst maar eens kijken of dit werk.
Groeten
Dennis Meijers ( zoon van voorman Gerrit )
ps leuk dat stukje uit de online met die Cubaanse Vluchtelingen,
toen was ik ook aan boord.
Ik heb in mijn jeugd veel vakantie's mee gemaakt op de Speed en Spirit, echt een hele leuke tijd geweest. Mijn vader heeft ook veel op de Crown gevaren en enkele reizen op Bilderdijk en Star.
Ik heb nog meer foto's eerst maar eens kijken of dit werk.
Groeten
Dennis Meijers ( zoon van voorman Gerrit )
ps leuk dat stukje uit de online met die Cubaanse Vluchtelingen,
toen was ik ook aan boord.