Autorijden
Autorijden
Ik dacht zo, we weten alles van navigatie en diesels, maar waar we ons tegenwoordig in verplaatsen heeft niet altijd onze volle interesse. Dus hier iets nieuws waarvan ik ook niet wist dat het zo gemonteerd moest zijn.
Groetjes,
Rudy
Hi everyone,
The best is to change all four tyres together but if two only, then put them at the back
(contrary to what our local tyre shop guys are telling us !)
IMPORTANT!
Wow! This is against everything my tyre shop has been telling me all this while.
Have to remember this useful safety tip now.
Watch this important safety video from Michelin
The video below will show u why u must always put the new tyes on the rear wheels.
On wet roads, the new tyres at the rear of the car will prevent its tail from spinning because of better grip in the rear n hence ensure higher driving safety.
Heed this advice seriously
Where to put the new tires? watch this video from Michelin.
It advises to put the new tires always in the rear
http://www.michelinman.com/tire-care/ti ... re-change/
Groetjes,
Rudy
Hi everyone,
The best is to change all four tyres together but if two only, then put them at the back
(contrary to what our local tyre shop guys are telling us !)
IMPORTANT!
Wow! This is against everything my tyre shop has been telling me all this while.
Have to remember this useful safety tip now.
Watch this important safety video from Michelin
The video below will show u why u must always put the new tyes on the rear wheels.
On wet roads, the new tyres at the rear of the car will prevent its tail from spinning because of better grip in the rear n hence ensure higher driving safety.
Heed this advice seriously
Where to put the new tires? watch this video from Michelin.
It advises to put the new tires always in the rear
http://www.michelinman.com/tire-care/ti ... re-change/
Hangt er maar net vanaf of je voorwiel aandrijving hebt of achterwiel.
Als je auto zo snel uit de bocht vliegt als in het filmpje, komt dat door OF achterwiel aandrijving en leuk gas geven, OF omdat er achter TE WEINIG profiel zit.
Ik kan van mijzelf wel zeggen dat ik enige ervaring heb op gebied van rijden op losse of gladde wegen (laatste jaren uiteraard alleen offroad) en beschik zowel over een Toyota Landcruiser die normaal gesproken alleen achterwielaandrijving heeft (4WD inschakelbaar) als over een voorwielaangedreven VW bus.
Die toyota wil graag zijn kont de bocht uitgooien als er teveel gas wordt gegeven op een slecht wegdek, en gelukkig heb ik in Finland geleerd hoe je daar mee om moet (en kunt) gaan.
Die VW bus vreet voorbanden, zo'n 2,5Tdi wil wel vooruit, en met insturen heb je al gauw last van overstuur, wat dus voorbanden vreet.
Ik krijg dus regelmatig nieuwe, en eigenlijk vervang ik ze dan, wissel niet met achter. Achter zitten dus banden die voor 50% zijn afgesleten, die slijten niet zo hard. Ik ben een sportieve rijder, maar heb nog nooit gehad dat de achterkant uitbrak, zelfs niet op onverharde paden of gladde (natte) wegen. Dat kan alleen als ik het uitlok (insturen en even scherp remmen, of de handrem erbij)
Het lijkt mij dat een busje JUIST van achteren zou willen uitbreken.
Blijkt ook wel uit het feit dat ik 6 paar voorbanden kan verslijten voordat de achterbanden aan de beurt zijn. (verslijt circa 1 paar voorbanden elk jaar)
Mvg,
Eric
Als je auto zo snel uit de bocht vliegt als in het filmpje, komt dat door OF achterwiel aandrijving en leuk gas geven, OF omdat er achter TE WEINIG profiel zit.
Ik kan van mijzelf wel zeggen dat ik enige ervaring heb op gebied van rijden op losse of gladde wegen (laatste jaren uiteraard alleen offroad) en beschik zowel over een Toyota Landcruiser die normaal gesproken alleen achterwielaandrijving heeft (4WD inschakelbaar) als over een voorwielaangedreven VW bus.
Die toyota wil graag zijn kont de bocht uitgooien als er teveel gas wordt gegeven op een slecht wegdek, en gelukkig heb ik in Finland geleerd hoe je daar mee om moet (en kunt) gaan.
Die VW bus vreet voorbanden, zo'n 2,5Tdi wil wel vooruit, en met insturen heb je al gauw last van overstuur, wat dus voorbanden vreet.
Ik krijg dus regelmatig nieuwe, en eigenlijk vervang ik ze dan, wissel niet met achter. Achter zitten dus banden die voor 50% zijn afgesleten, die slijten niet zo hard. Ik ben een sportieve rijder, maar heb nog nooit gehad dat de achterkant uitbrak, zelfs niet op onverharde paden of gladde (natte) wegen. Dat kan alleen als ik het uitlok (insturen en even scherp remmen, of de handrem erbij)
Het lijkt mij dat een busje JUIST van achteren zou willen uitbreken.
Blijkt ook wel uit het feit dat ik 6 paar voorbanden kan verslijten voordat de achterbanden aan de beurt zijn. (verslijt circa 1 paar voorbanden elk jaar)
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Maar Roest Rust niet.
Zeewater, je kan er in de toekomst ook op autorijden. Kijk maar naar deze reportage.
http://www.saltwaterfuel.com/
http://www.saltwaterfuel.com/
Maar of het ook mag ??? Ik betwijfel hetRudy A. de Groot schreef:Zeewater, je kan er in de toekomst ook op autorijden. Kijk maar naar deze reportage.
http://www.saltwaterfuel.com/
grts Jaap
//
Hallo Schokker. Dat heb je goed gezien, en hij zal de eerste niet wezen. Er zijn hier in Europa, USA en Austalië al meer dan 150 man verdwenen of vermoord, allemaal uitvinders van goedkope en schone energie.
http://www.oddamerica.com/archives/cate ... -inventors
Ziet daar één van de websites van de tientallen. Zelf weet ik van twee man hier in Nederland. Een berucht geval is dat van Ybe Sytsema. Deze man werd in 1948 door een stel witgejaste bandieten des nachts uit zijn huis gesleurd, en met onbekende bestemming afgevoerd. Dit gebeurde in opdracht van een zeer grote olieboer hier, die met hulp van de plaatselijke politie met de burgemeester de man ,,krankzinnig" hadden verklaard. Hij had een jacht daar liggen, met een waterstofmotor, en was bezig met een verbeterd type in zijn werkplaats thuis. Dat jacht is toen met een bom de lucht ingeblazen, zijn motor gestolen, zijn huis in brand gestoken en zijn vrouw zwaar bedreigd. In 1958 werd de man vermoord, in de Rijks psychiatrische inrichting te Eindhoven (R.P.I.) en weer 10 jaar later kreeg de familie bericht dat hij was ,,overleden". (1968). Hij had al die tijd opgesloten gezeten in een zwaar gesloten afdeling zonder dat de familie er van wist. Hij lag op het kleine kerkhofje achter het directiegebouw begraven, ONDER NUMMER. Dat nummer is er nu van de paal afgeslagen. Ik heb van deze vuile misdaad een ooggetuige gesproken. Enkele jaren terug verdween WEER een man, zogenaamd ,,overspannen opgenomen". Daar is ook nooit meer iets van gehoord. Ik kan alleen maar zeggen wat ooit Mr.Ascher, de President van de Amsterdamse rechtbank heeft gezegd: ,,Ik kan niet overal een vinger achter krijgen, maar ik weer dat Hierboven nog een Grote Rechter is". En daar zal dat geboefte ter verantwoording komen.
http://www.oddamerica.com/archives/cate ... -inventors
Ziet daar één van de websites van de tientallen. Zelf weet ik van twee man hier in Nederland. Een berucht geval is dat van Ybe Sytsema. Deze man werd in 1948 door een stel witgejaste bandieten des nachts uit zijn huis gesleurd, en met onbekende bestemming afgevoerd. Dit gebeurde in opdracht van een zeer grote olieboer hier, die met hulp van de plaatselijke politie met de burgemeester de man ,,krankzinnig" hadden verklaard. Hij had een jacht daar liggen, met een waterstofmotor, en was bezig met een verbeterd type in zijn werkplaats thuis. Dat jacht is toen met een bom de lucht ingeblazen, zijn motor gestolen, zijn huis in brand gestoken en zijn vrouw zwaar bedreigd. In 1958 werd de man vermoord, in de Rijks psychiatrische inrichting te Eindhoven (R.P.I.) en weer 10 jaar later kreeg de familie bericht dat hij was ,,overleden". (1968). Hij had al die tijd opgesloten gezeten in een zwaar gesloten afdeling zonder dat de familie er van wist. Hij lag op het kleine kerkhofje achter het directiegebouw begraven, ONDER NUMMER. Dat nummer is er nu van de paal afgeslagen. Ik heb van deze vuile misdaad een ooggetuige gesproken. Enkele jaren terug verdween WEER een man, zogenaamd ,,overspannen opgenomen". Daar is ook nooit meer iets van gehoord. Ik kan alleen maar zeggen wat ooit Mr.Ascher, de President van de Amsterdamse rechtbank heeft gezegd: ,,Ik kan niet overal een vinger achter krijgen, maar ik weer dat Hierboven nog een Grote Rechter is". En daar zal dat geboefte ter verantwoording komen.