Lagos / Apapa

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Ja, het was wat met die knakkers die aan boord kwamen shoppen.
Er waren er eens twee die zeeppoeder moesten hebben want hun witte kleren kregen ze niet schoon vertelden ze mij.
Heb ze toen maar caustic soda gegeven.
Benieuwd of het schoon is geworden.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja Cor.....rond de knopen wat zwakjes, en zeer zeker luchtiger,ha ha
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De bekende keilewinkels... :)
All the best
Jos
Bijlagen
visi12.gif
visi12.gif (143.98 KiB) 5063 keer bekeken
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door jandezeeman »

Ook ik behoor tot de "gelukkigen" die zijn tijd heeft doorgebracht op de rede van Lagos/Apapa,
3o jaar later kwam ik weer in Port Harcourt, althans ik kwam niet verder als de rede van Bonny.
Nu bleek er in al die jaren nog geen fluit te zijn veranderd. De "autoriteiten" kwamen ook nu nog aan boord met een lege weekend tas en het was wel de bedoeling, dat deze vol zou zijn, als ze klaar waren. Bij het inklaren vonden ze altijd wel wat en hup daar ging weer een paar sloffen en flessen. Dan moest er ook nog een rondje door de droge stores gemaakt worden, waarbij zo hier en daar gegraaid werd. Na afloop waren dus de tassen weer rijkelijk gevuld.
Waren die figuren weg, dan kwam er weer een representative van een community aan de wal. Deze kwam dan vertellen dat wij ten anker lagen in het gebied dat tot de community behoorde en zij dus niet in staat waren om te vissen in hun gebied. We lagen nota bene op de officiele ankerplaats. Dus wilde hij wel een vergoeding vanwege hun inkomstenderving.
Die heb ik dus van boord geschopt en volgens de agent probeerden meerdere figuren dit.
Wel kregen we een bewapende wacht aan boord, maar of dat wat uithaalt, betwijfel ik, hoewel wij verder geen last meer kregen.
Vanuit Port Harcourt ben ik naar Nederland gevlogen, tot mijn verbazing zonder problemen.
Als Nigeria plotseling onder de zeespiegel zou verdwijnen, zal ik er geen traan om laten
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door stuurcadeautje »

Lagos EEn goede tip blijf zo ver mogenlijk uit de beurt van die .............. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: haven stappen is er niet meer bij, las dat eric naar cluppie cluppie is geweest, niet meer doen als je leven je lief is, je taxi wordt van de weg gehaald en als je geluk hebt wordt je de volgende morgen wakker met een hersenschudding en zonder kleren. er zijn al een hoop zeelui die het niet meer naverteld hebben. Op de terminal is wel bewaking, maar uiteraard zo corrupt als wat. dus zelfs langszij is het niet geheel veilig. als je goed op de rivier let zie je de lijken voorbijdrijven. een leven is geen cent waart aldaar.

mvg niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Op de terminal is wel bewaking, maar uiteraard zo corrupt als wat. dus zelfs langszij is het niet geheel veilig. als je goed op de rivier let zie je de lijken voorbijdrijven. een leven is geen cent waart aldaar.
En ZOO was dat "in mien tiet" ooook!!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jean

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door Jean »

Afgelopen juli/augustus een maand in Lagos gelegen langszij de LADOL kade. Dit is een nieuwe kade op een klein eiland, voor zware lading en offshore materiaal. Hebben prive bewaking daar en de hele maand geen problemen gehad.
Ben er ook afgelost en heb ook toen geen problemen ondervonden.
We zullen wel geluk hebben gehad.

En op de rede liggen ook nu nog vele tientallen schepen ten anker. verder naar buiten liggen op een mijl of 30 nog eens tientallen schepen te drijven.

Gegroet.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bart,
Mooie foto van die puinbak daar. :)
Dit is een bekend aandoenlijk tafereeltje... :lol:
All the best
Jos
Bijlagen
apapa.JPG
apapa.JPG (14.22 KiB) 3780 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Bart,
Bij het zien van de bekende foto Lagos/Apapa zie ik niet alleen de beelden maar ruik ze ook....... :mrgreen:
Wij hebben daar eens cement en bloemkool gelost ergens in 1968/1969 op de HWAL dienst
Een reis later lag zowel de cement in zakken onder dekzeil als de gedeeltelijke wegkwijnende bloemkool lading daar nog te rotten.
De Lagos/Apapa lucht zal nooit meer uit mij geheugen verdwijnen.
Heb je trouwens nog meer foto's van dat gebied?
Zelf heb ik er maar ZEER weinig uit die tijd.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: Op de rede van Lagos

Bericht door BartR »

Ton Pekel schreef:Bij het zien van de bekende foto Lagos/Apapa zie ik niet alleen de beelden maar ruik ze ook..
Hallo Ton
Er hing inderdaad een hele aparte geur in de lucht..... die zal ik ook nooit vergeten
Hier nog wat meer foto's genomen vanaf de Nedlloyd Rijn

Bart


Plaats reactie