Harde schijf

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Heb je een windows installatie cd/dvd? (vista of xp)?

Zo ja, probeer dan het volgende.

Computer aanzetten, dvd\cd plaatsen.

Op een toets drukken om van de cd te starten, daar instrukties volgen, en de schijf formatteren, setup afsluiten en KLAAR!!! (tenzij je windows ook nog effe wil installeren.)

Of je google-t effe op "ultimate boot cd" ik meen me te herinneren dat die ook een formateer functie op de bootable cd hebben.

LET OP: je computer moet wel ondersteuning bieden voor opstarten van cd/dvd. OUDERE computers (lees 10 jaar oud) die hebben deze ondersteuning niet!

Joop Kieviet (RIP)

Harde schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Bedankt voor de info, gaan morgen weer verder 8) Nu gaan we even naar Guus kijken. Gisteren hoorde ik een goeie :-D "Guus gaat niet naar huus maar Oranje wel" :P :-D
Resultaten van de PC schonen komen van het week-end.
Gr. Joop
Joop Kieviet (RIP)

Harde Schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Na een hop geploeter toch maar een nieuwe harde schijf gekocht en alles opnieuw geinstaleerd, maar nu is mijn vraag zijn er ook verloopstekkers van IDE naar ASA schijf om eventueel oude schijven te kunnen formateren.

Gr. Joop
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik denk dat het makkelijker is om een bracket te kopen (kost een tientje of twee), daar plug je de hardeschijf in, en dan kan je de harde schijf aan je USB poort hangen.

Ze bestaan wel Afbeelding
Joop Kieviet (RIP)

Harde schijf

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Bedankt ga er morgen achteraan .

Gr. Joop
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Graag gedaan!
Rudy de Groot (RIP)

Bericht door Rudy de Groot (RIP) »

Als je je harde schijf wilt partitioneren, defragmenteren of helemaal zo kaal als een geplukte kip wilt hebben, da is dit een prachtig en gratis te downloaden programma.

http://www.compuapps.com/Download/swiss ... sknife.htm

Rudy
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »


LET OP: je computer moet wel ondersteuning bieden voor opstarten van cd/dvd. OUDERE computers (lees 10 jaar oud) die hebben deze ondersteuning niet!
Heb vorige week nog XP op een oude PC geinstaleerd.
In de BIOS de C schijf Disebeld en via de CdRom opgestart.
Partitie weggehaald en opnieuw aangemaakt.
Daarna geformateert en XP geinstaleerd.

Dit alles kan je met een instalatieschijf doen.
Jolly Sailor

Re: Harde schijf

Bericht door Jolly Sailor »

Zwetende harde schijven met warm weer

Moet zeggen in al die dertien jaar dat ik een computer heb nooit geen last van gehad.
En in die periode ook wel tijden gehad met tropische temperaturen van boven de dertig graden.

Luister hier naar een verslag hierover vanmorgen op Radio 1
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Harde schijf

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo techneuten :idea:

Wie o wie kan mij raad geven bij mijn probleem???????????
Ik heb een externe harde schijf
Maxtor 1000GB
PN:9NZ2D8-500
SN:2HBA6P3N
Tijdens het data opslaan, kreeg ik de melding, kan de locatie niet openen door een fout in een I/O apparaat.
Mijn pc draait onder windows Vista en na al mijn usb in en uitgangen,en andere usb snoeren te hebben geprobeert, heb ik nog steeds de zelfde foutmelding.
Stuurprogramma,s van de usb ingangen zijn geupdated en ook op mijn laptop krijg ik de foutmelding.
De pc en de laptop herkennen hem wel maar ik kan niet bij mijn data komen.
Ik zie gaarne een bruikbare reactie tegemoet.
Bij voorbaat mijn dank.
Groeten Co


Plaats reactie