Mooie neusjes...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Neuzen van de "Straat Cook" en de "Straat Fuji" wijzen dezelfde kant op.
All the best
Jos

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
Een nette neus bijna in het water !!!!
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Joost en Harry G.Hogeboom,
Prachtig mooi net neusje!
Een beschaafd neusje zou ik bijna zeggen.
(Heb nog wat goed te maken).
Mooi recht.
Ik heb zelf op schepen met minder fraaie neuzen gevaren en af en toe een steigertje meepikken komt de schoonheid van de neus ook niet ten goede.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

dit was een heel mooi neusje
Afbeelding
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Mooie Neusjes.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos & Joost,

Jos, ik zou d'r niet wakker van gaan liggen, van die steigers bedoel ik eeeh! En dat goedmaaake'n is eenvoudig, ik ben een eenvoudige Sallandse zeeman in hart en nieren en met een doosje whiskEy kom je bij mij een heeeel end!! :wink:

Ik kan me nog goed herinneren op m'n eerste reis, nog geen 20! in de Indische Oceaan op de boeg van de "Hill" te zitten, met de pootjes overboord bengelend en daar uren te hebben gekeken naar de kontinue moeiteloos voor de boeg uitzwemmende dolfijnen, even voooor de boeg, wegtrekkend als een sportwagen en HUP daar waren ze weer, en ze bleeeeeeeeeven doorgaan, een stuk of 4-6 al met al. Een prachtig wonder in de natuur dat ik nooit ben vergeten en een ervaring die je niet meemaakt als je bij moeder's achter de marmelade blijft zitten.
Eerste klas schip Joost!, hep t'er zelf op gevare'n! :shock:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
Bulker Pegasus.In 1972 was het nog niet internationaal aanvaard: de bulbsteven tekens op de boeg i.v.m. kort onder de boeg varen als de bulb geheel onder water is.De vierkante bulb was goedkoper te repareren bij event. averij en voor de werf eenvoudiger en dus goedkoper te fabriceren dan een oorspronkelijke bulb met ronde vormen. Na sleepproeven bij het N.S.P. te Wageningen bleek het resultaat voor de volbeladen diepgang beter,voor de ballastvaart iets minder. Gemiddeld geeft deze bulbconfiguratie dezelfde resultaten als een ,,aangestrookte,, bulb.Aldus de ontwerpers van de GESIMPLIFICEERDE BULB naar een idee van mr. A.Killin lid van de Dorchester Club. Voor de eerste keer toegepast door de Cammel Laird yard bij een containerschip.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Harry,
Mooi beschreven, ik zie het weer helemaal voor me.
kontinue moeiteloos voor de boeg uitzwemmende dolfijnen
Ik heb een tijdje tijdens een of andere oliecrisis ecomische snelheid gevaren, op één ketel.
Toen zwommen die dolfijnen lachend rondjes om het schip heen.
Maar met twee ketels bij was het ook een mooi gezicht, 17 knoopjes konden ze redelijk bijhouden en zwommen ze vrolijk evenwijdig aan de boeggolf.
Wat ik ook mooi vond waren de albatrossen die op het zuidelijk halfrond naast de brugvleugel zweefden.
Ik had een albatros als vriend op de achtermiddagwacht, ik noemde hem Arie.
Heb uren tegen hem staan lullen op de brugvleugel en hij verstond en begreep me echt.
Waar Arie 's nachts verbleef weet ik nog steeds niet.
Helaas kon hij niets terugzeggen en zodra we de evenaar gepasseerd waren was tie pleite.
All the best
Jos
Tom

Bericht door Tom »

Afbeelding
Afbeelding
"TAMPA MAERSK" in Port of Oakland.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
photo by danny.c www.portpictures.nl

Containerfeeder met formule 1 model neus [aerodynamica].
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Albatrossen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos,

Ja ik zie die grote jongens NOG zweeeeeeeven, met af en toe een klappie.
Wonderen van de Natuur en WIJ met z'n allen maar denken dat we bij de les zijn!!!
Zelfde ervaringen met walvissen, had er een keer eentje naast m'n zeiljacht hier op de kust, zwom onder me door en het jachie wobbelde door de waterverplaatsing, IK ben er absoluut van overtuigd dat ie precies wist wat ie deed!!!
Bijzondere ervaringen.
Mazzel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie