Haven van Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Aad v Staveren (RIP)

Groeten uit Rotterdam

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Het Duitse lashschip was de München.Hierover is de discussie geweest met als onderwerp Monstergolven.
HG Aad

Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Afbeelding

Gr Willem V
mink

zeevaart school

Bericht door mink »

op die oude fotovan de zeevaart school het huisje waar je tegen aan kijk
daar woonde de concierge,-1967- 1969 spreek ik. ( die heeft 2 bloed mooie dochters)
niet op de foto te zien omdat het nog niet gebouwd was ,staat een rijtje
huizen met een poort tegen de woning van de conciege,en als je de poort in ging kwam je bij garage Boogert met een benzine pomp voor de deur van het merk celtic.
wij repareerde voor de belasting,en voor het amerikaanse leger dat in de s job,s haven zat, en natuurlijk voor de zeevaartschool.
mijn vraag wie kwam daar wel eens bij garage boogert om te tanken of voor reparatie.
h.g.mink
en ja boven de poort zat een transpoort bedrijf beukers en jurling.
Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Die congierge had 2 mooie dochters,want de Hr. Visser zo heette dze man i8s overleden.Hij heeft het laatst gewoond in Rockanje.Aan de voorkant van het gebouw was ook een poort en daar kwam je op het binnenplein van de school.Hier was ook de kantine van de Volksbond gevestigd,met Jaap als beheerder. Menig studie gulden is hier verloren gegaan met pokeren.
Hg Aad
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Foto van Aad van Staveren, de Kroonborg

Afbeelding
mink

school

Bericht door mink »

hallo aad ben jij daar ook bekend de naam weet ik niet meer maar zal wel het isweer een poosje terug.
h.g/mink
Aad v Staveren (RIP)

Groeten uit Rotterdam

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Van mij is het nog langer geleden,ik heb daar van 1959 tot Feb 1961 op school gezeten.Na het behalen van mijn diploma grote zeesleepvaart en mijn 3de rang ben ik weer gaan varen.
HG Aad
mink

zee vaart school

Bericht door mink »

dat is weer voor mijn tyd ,maar hij heeft mooie dochters,ik heb ze wel eens in de taxi gehad . maar mij herkende ze gelijk .dat is lang geleden en na 5 min wist ik alles mooie tyden.
h.g.mink
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Een mooie oude van de haven van Rotterdam.

Afbeelding
Gr. gerrit
Gebruikersavatar
aadje
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2004 23:02
Locatie: Bergen op Zoom

lashbakken

Bericht door aadje »

Voor de reizende en fotograferende forumleden, de lashbakken worden regelmatig gelost en beladen bij Klapwijk-Rapide Waalhaven Pier 1.

Voor zover ik ze heb kunnen bekijken bij het overnemen van lading hebben deze bakken geen ballasttanks.

grrrr
aadje


Plaats reactie