Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Speciaal voor Jos Dos. :)
All the best
Jos
Bijlagen
reunie2008 047b.jpg
reunie2008 047b.jpg (182.26 KiB) 4541 keer bekeken

Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Rose »

Ik ben er content mee ! Dus ik ga meer foto's doen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Compass »

Hallo Allemaal,

Na even een paar, snel uit de losse pols geschreven berichten hier dan de officiële uitslag van het
Kampioenschap Smietlien gooi'n :) waarvan ik me met gepaste trots de winaar kan noemen.
Dit ondanks een sabotage poging van Albert :wink: ;hij had voor mijn eerste worp alvast het hieuwlijntje even 'opgeschoten'.
Ja, ja, er zijn mensen die dat een turkse knoop noemen :lol: :wink:

Niet onvermeld mag blijven dat we tijdens het toernooi met een sterke tegenwind te kampen hadden.
Er stond zeker een windkracht 2 uit het westen :lol:

Iedere deelnemer heeft 2x kunnen gooien en de beste worp telde voor het klassement.
Voor de fijnslijpers : de geworpen afstand werd gemeten loodrecht op het uitgerolde meetlint omdat eerdere
edities van dit evenement hadden aangetoond dat de controle over de werprichting (ook bij mijzelf) nog al
wat afwijkt van de goedbedoelde richting. Bij het practisch gebruik van een hiewlijn zou je dus welliswaar 30 meter
kunnen gooien maar als de kade 20 meter haaks daarop ligt kom je dus mooi in de plons :cry: . Zodoende dus :!:

Eindklassement

Bert de Boer 17,60 1e Prijs
Frans 17,30 2e Prijs
Roos (Havenmuts) 16,90 3e Prijs
Aad Overweg 16,80
Ab Plugge 15,80
Albert Snijer 15,00
Henk Kort 14,75
Cor Leliard 14,70
Jos Linders 14,55
Jan vd Lucht 14,00
Jos Komen 12,50
Piet Hein 12,35
Jaap Vijfhuize 12,05
Wil 11,45
Marjanne Snijer 8,55 Poedelprijs

Totaal dus 15 deelnemers. Achteraf heb ik de inleg toch maar onveranderd gelaten omdat
het anders een gekloot met dubbeltjes en kwartjes was geworden.

Er wordt dus door mij 15 x 5 = 75 Euro overgemaakt naar de KNRM

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Bert et all,

Sjonge jonge, wat een spronguh! :wink: :lol:

Ik hoop het nog mee te mogen maken om zelf een keer "een gooi te doen" naar de wisselprijs :lol: :lol: en deze, al is het maar tijdelijk, daarmee terug te halen naar Oaveriessel :lol: :mrgreen:
Maar "ondertussen" heb ik van de vele foto's genoten en d'r komen d'r ongetwijfeld nog meer.

De "Wisselprijs" beantwoord zeker aan de "gewenste funktie" van het " verder stimuleren van Smietlientien gooien" EN tevens fondsen voor de KNRM te verwerven.
Ik ga er zonder meer vanuit dat Bert een verslagje in "eeeen van de geheime gaten" stopt :lol: :roll: :mrgreen: EN ik zie uit naar een plaatje van " DE Trofee op de schoorsteenmantel" naast de foto van " Grootmoeder" :mrgreen: :-D

Ik zal een recente foto van de " C.C.G.S. Louis St.Laurent" opsturen naar JossieUno en Bert.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We voeren er zo stijf onderdoor, dat het niet mogelijk was om deze Grand Old Lady er helemaal op te krijgen. :)
All the best
Jos
Bijlagen
rotterdam.a.jpg
rotterdam.a.jpg (148.82 KiB) 4107 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De kleine fotootjes van Rose gaat ze morgen groter maken, ze moet morgen om 06.00 uur weer aan de bak bij Ceres. :)
Wat betreft het krantenartikel in het AD in de stadseditie, misschien is het op de site te zien, in de landelijke editie in ieder geval niet, dus als iemand uit Rotjeknor het morgen wil scannen en plaatsen, we zijn erg benieuwd. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het schip waar het stukkie potdeksel van smietlientrofee vandaan komt , opgestuurd door Harry G.Hogeboom uut Halifax. :)
All the best
Jos

Hallo Jos en Bert,

Ik stel me zo voor dat jullie "toch" weer blij zijn het " Rotterdamse Beton" in het schroefwater achter gelaten te hebben, ondanks de "genoegelijke tiet"

Bijgesloten " voor de archieven" een zeer recente EN unieke foto van de "Louis" voor een aantal redenen:

1) Genomen vanuit de helicopter terwijl ze afgelopen maand seismic werk deed samen met de USCG " Healy" in het Noorden van de Chucksi Sea, DUS " Ga bij de Bering Straat gewoon op je Compassie naar pak weg 83 Noord en je bent er"

2) Het stukkie "Potdeksel Smietlien Holt" komt van de reling op de achterste bocht ONDER het helicopter dek aan SB.( Tijdens de re-engine job met MAK's in de "early nine-ties" )
3) Op de foto van de kont van de Healy, kun je de Louis nog net aan SB boven zien.

mvg HH
Bijlagen
Louis-2008_Seismic-.jpg
Louis-2008_Seismic-.jpg (44.62 KiB) 4080 keer bekeken
Louis-2008_Seismic--Healey.jpg
Louis-2008_Seismic--Healey.jpg (48.55 KiB) 4079 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Linders »

Ik zie dat de Davids al weer terug geplaatst zijn op de Rotterdam, dan zullen de sloepen binnenkort wel volgen.
En Jos een mooi plaatje van dat groene torentje, maar waar kwam de wind nou vandaan :?: :?:

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

waar kwam de wind nou vandaan
Volledige windstilte. :lol:
monseigneurcor.jpg
monseigneurcor.jpg (41.91 KiB) 4675 keer bekeken
Monseigneur Cor uit Breda heeft hele goede connecties met het hierboven, die heeft dat allemaal voor ons geregeld. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jossiedos,

Lijkt mij een makkie :-D . Op de zuidzijde komt de wind uit het noorden 8) en op de westzijde vanuit
het zuiden :-D .

Groeten,K.Brouwer.


Plaats reactie